اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

 واکنش آزاده نامداری به آلودگي هواي اهواز  واکنش آزاده نامداری به آلودگی هوای اهواز 

نیک صالحی  به نقل از صفحه اجتماعی آزاده نامداری - آزاده نامداري با انتشار این عکس در صفحه اجتماعی اش نوشت :

سلام،به همه ي مردم اهواز  ،،،،،همه ي اين چند روز چه توي جشنواره،،چه درمحافل هنري،،حرف ازشما بود،ورنجي که مي کشيد،،باور کنيد هواي تهرانم سرفه کردنهاي مکرر مارو طبيعي کرده،،ديگه وقتي سرفه مي کنيم تعجبي درکارنيست،،عادت شده انگار،،. نميدونم کي، چجوري، اين رنج تموم مي شه..اما مي خوام بدونين ماهمدردتونيم.بفکرتونيم... وباهرعکسي از گرد وغبار اونجا  ما هم سرفه مي کنيم... خدايا،،..خدايا.،....



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 2 اسفند 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
واکنش خواننده پاپ به توفان خاک اهواز (+عکس)مهدی یراحی خواننده پاپ اهوازی در اعتراض به آلودگی هوای شهرش با ماسک روی سن رفت.
 
عصر ایران - همه نگاه ها به سمت اهواز است. كار از ريز گرد، چالش چند ساله اين شهر جنوبي ايران، گذشته است و در يك هفته اخير همه شهر را خاك گرفته است. از خيابان هاي روبه روي استانداري خوزستان، تا صحن علني مجلس، صحنه اعتراض مردم و نمايندگان آنها به وضعيت ريزگرد ها و آلودگي بسيار زياد هواي اين شهر است. 

به گزارش اعتماد، در اين عكس، مهدي يراحي، يكي از خوانندگان جوان اهوازي در برنامه كنسرتش در شهر اهواز با ماسك روي صحنه مي رود و همصدا با همشهري هايش خواستار پيگيري مسوولان استاني و كشوري براي رفع اين معضل است. اين آهنگساز، در اقدامي نمادين و در اعتراض به آلودگي هواي اهواز دقايقي با ماسك روي صحنه حضور يافت. تا وقتي كه اهوازي ها بتوانند راحت نفس بكشند و مجبور به استفاده از ماسك نباشند، نگاه ايراني ها به اين شهر است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 2 اسفند 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
این مستند را با مه لقا ملاح ببیندفیلم مستند « همه درختان من» با حضور مه لقا ملاح بانوی محیط زیست برای نخستین بار به نمایش در می آید.
 
به گزارش زیست بوم، این فیلم که رخشان بنی اعتماد کارگردانی آن را بر عهده دارد روز یکشنبه 17 اسفند 93 و راس ساعت 18 در خانه سینما برای نخستین بار به روی پرده خواهد رفت.
 
از دیگر دست اندرکاران این فیلم می توان به مژگان جمشیدی فعال و روزنامه نگار حوزه محیط زیست اشاره کرد که در ساخشت این فیلم به عنوان کارشناس فعالیت کرده است.
 
دیگر عوامل سازنده مستند « همه درختان من» عبارتند از:

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 28 بهمن 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
آلودگي هوا«سپند امير سليماني»را به بيمارستان كشاندسپند امیرسلیمانی از دلیل بستری شدنش در بیمارستان خبر داد.
 
به گزارش سينماخبر به نقل از پرشین وی ، سپند امیرسلیمانی اين تصویر را در صفحه اینستاگرامش گذاشت و زیر آن نوشت : 

 
آلودگى هواى تهرون بخشى از ريه منو مسموم كرده و من با حال خراب در بيمارستان بسترى شدم اما درست اتاق كنار من مردى خوابيده كه همه ريه و همه عمرش رو تو جنگ جا گذاشته و امروز فقط با ماسك نفس مي كشه.

راستش از خودم و اون خجالت كشيدم وقتى ديدم به اون ميگن بيمار و به من هم، من و ما و ايران ما با هر نوع عقيده اى مديون محمدرضا و همسنگراشيم،گوشه گوشه ايران ما رو كه بگردى تكه اى از جوانمردى محمد رضاها پيدا مي كنى،خدا اين مردا رو ازمون نگيره. آمين.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 22 دی 1393برچسب:سپند امیر سلیمانی,آلودگی هوا,بیمارستان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 مراسم چهلمین روز درگذشت مرتضی پاشایی خواننده جوان پاپ باحضور انبوه علاقمندان و هنرمندان ظهر امروز پنجشنبه ۴ دی ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد.

مراسم چهلمین روز درگذشت مرتضی پاشایی خواننده جوان پاپ با حضور انبوه علاقمندان و هنرمندان ظهر امروز پنجشنبه ۴ دی ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درحالی که قرار بود مراسم از ساعت ۱۴ آغاز شود اما جمعیت زیادی از ساعت ۱۲ ظهر در قطعه هنرمندان بهشت زهرا تجمع کرده بودند و برگزارکنندگان برای نظم بیشتر با داربست کشیدن در سه مرحله از ازدحام جمعیت جلوگیری کردند.

در آغاز این مراسم عموی مرتضی پاشایی با تشکر از علاقمندان و دوستداران پاشایی طی سخنانی گفت: از طرف خانواده‌ زنده‌یاد مرتضی پاشایی از همه شما مردم قدردانی می‌کنم. این مردم بسیار بزرگوار، هنردوست و هنرمند هستند.

وی ادامه داد: در این‌گونه مراسم، جوانانی با روح پاک شرکت کردند که این کار آنها وصف‌ناپذیر بود. قدر خودتان را بدانید. حقیقتا مردم ایران والا و بی‌نظیر هستند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 4 دی 1393برچسب:مرتضی پاشایی,چهلم,بهشت زهرا, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
یک خواننده پاپ از آغاز مرحله‌ دوم شیمی‌درمانی خود، پس از ماه صفر خبر داد.
 
تابناک - به گزارش ایسنا، غلام‌رضا صنعتگر اظهار کرد: پس از آن‌که با دعای خیر مردم و لطف خداوند، مرحله‌ نخست شیمی‌درمان من با موفقیت سپری شد، پس از ماه صفر، مرحله دوم آن در شش جلسه با دور بالاتر آغاز می شود.
 
وی با بیان این‌که متأسفانه بیماری به معده و کلیه وارد شده است، گفت: امیدوارم با لطف خداوند و یاری مردم روزبه‌روز بهتر شوم و بار دیگر به اجرای برنامه برای هوادارانم بپردازم.
 
صنعتگر درباره‌حمایت مسوولان نیز بیان کرد: یکسری از دوستان و مسوولان محبت داشتند و هر لحظه به یادم بودند، در اینجا باید از استاندار، نمایندگان مردم در خانه‌ ملت و شهردار بندرعباس تشکر کنم که در این مدت مدام پیگیر حال من بودند و هستند.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 3 دی 1393برچسب:غلام‌رضا صنعتگر,شیمی درمانی,خواننده پاپ, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

پیکر مرتضی پاشایی تشییع شد/ مردم سنگ ...به مناسبت چهارم دی ماه چهلمین روز آزردگی مردم از بیماری که خواننده محبوب شان را خاموش ساخت.

اکسیژن – دکتر سید علیرضا عظیمی - مرتضی پاشایی خواننده جوان پاپ فارسی 23 آبان امسال به دنبال ابتلا به سرطان معده و مدتی مبارزه با این بیماری در بیمارستان بهمن تهران در گذشت.

 به دنبال فوت او جمعیت بزرگی از دوستان و طرفداران وی به خصوص جوانان در اطراف بیمارستان تجمع کردند و مراسم تشییع او در تهران به بسته شدن خیابانها و برهم خوردن ترافیک روزانه انجامید. در قطعه هنرمندان بهشت زهرا هم آنچنان جمعیتی گرد آمد که کار تدفین را متوقف نمود در سایر شهرهای کشور هم تجمعاتی در گرامیداشت این هنرمند برگزار شد.

 افراد حاضر در این مراسم با در دست داشتن عکسهای پاشایی و نوشته هایی در یاد بود و ادای احترام به وی بخشهایی از آهنگهای این خواننده را همخوانی می کردند که این کار در نوع خود جالب توجه بود. به علاوه روشن کردن شمع و عکس و فیلم برداری با گوشیهای تلفن همراه از دیگر اقدامات رایج در میان شرکت کنندگان بود.

 حضور بی سابقه مردم ایران در مراسم پاشایی همه را غافلگیر کرد به نحوی که این واقعه به نام «پدیده پاشایی» معروف شد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:مرتضی پاشایی,پدیده,چهلم, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
علت عدم برگزاری چهلم مرتضی پاشایی در شهرپیش بینی حضور بیشمار مردم در مراسم چهلم مرتضی پاشایی خواننده پاپ فارسی
 
بهار - در حالی كه برخی از دوستان، هنرمندان و نزدیكان مرتضی پاشایی خبر از برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت آن مرحوم در یكی از مساجد تهران داده بودند، بنا به برخی ملاحظات این مراسم فقط در بهشت زهرا برگزار می‌شود.
 
از برخی نزدیكان خانواده مرحوم پاشایی نقل شده است كه به دلیل حضور بیشمار و غیر قابل انتظار مردم و خصوصا جوانان در مراسم تشییع و همچنین ترحیم این هنرمند محبوب، به خانواده وی سفارش شده است كه از برگزاری مراسم در مساجد سطح شهر تهران خودداری و به حضور در قبرستان بهشت زهرا بسنده شود.

در همین رابطه تصمیم گرفته شده است مراسم چهلمین روز درگذشت مرتضی پاشایی فقط در بهشت زهرا در روز پنجشنبه آینده (4 دی‌ماه ساعت 14) در قطعه هنرمندان  برگزار شود. زنده‌یاد مرتضی پاشایی صبح روز 23 آبان‌ماه در سن 30 سالگی درگذشت و 25 آبان‌ماه در قطعه هنرمندان هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت.
 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:مرتضی پاشایی,سرطان, چهلم,مراسم, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

مرتضی پاشایی صبح روز ۲۳ آبان‌ماه براثر سرطان معده در سن ۳۰ سالگی درگذشت و ۲۵ آبان‌ماه در قطعهٔ هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

عصر ایران - بر اساس اعلام رسمی خانواده مرتضی پاشایی زمان و مکان برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت پاشایی مشخص شد.

به گزارش خبرآنلاین مراسم چهلم این خواننده پنجشنبه چهارم دی ماه ساعت 14 در بهشت زهرا و قطعه هنرمندان برگزار خواهد شد.

مرتضی پاشایی صبح روز ۲۳ آبان‌ماه براثر سرطان معده در سن ۳۰ سالگی درگذشت و ۲۵ آبان‌ماه در قطعهٔ هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:مرتضی پاشایی,سرطان,چهلم, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

پروین بهمنیپروین بهمنی بانوی موسیقیدان ایرانی و جزو ۳۶ موسیقیدان مقامی ایران در حالی در بیمارستان سجاد تهران تحت مداوا قرار دارد که مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه هنرمندان پیشکسوت و معاون هنری وزیر فرهنگ از وی عیادت کرده‌اند.

موسیقی ایرانیان به نقل از میراث فرهنگی نوشت : پروین بهمنی تنها بانوی پژوهشگر موسیقی بومی و پیشکسوت موسیقی قشقایی که به بیماری سرطان مبتلا است چندی است به بیمارستان سجاد تهران آمده  و تحت مداوا قرار دارد.

وی که در سال ۲۸ در ایل قشقایی به دنیا آمد، کودکی‌اش رد ایل گذشت و پس از تحصیلات متوسطه وارد تربیت معلم عشایری شیراز شد و سال ها به عنوان آموزگار در مناطق مختلف عشایری استان فارس خدمت کرد.

پدر پروین، غلامرضا بهمنی از موسیقدانان ایل بود. پروین خود می گوید: «از زمانی که دایه ام، لالایی ها را در گوشم زمزمه کرد به موسیقی ایل علاقمند بودم. این بانوی پژوهنده، سال ها از استادانی همچون محمدحسین کیانی؛ آوازخوان به نام قشقایی، محمدقلی خورشیدی؛ شاهنامه خوان معروف ایل، هادی نکیسا و حبیب الله گرگین پور؛ مشهورترین موسیقیدانان ایل قشقایی و البته از محضر محمدرضا درویشی آهنگساز و موسیقیدان و پژوهشگر پرتلاش موسیقی نواحی ایران بهره ها برد. خانم بهمنی مدت ها با خانم هنگامه اخوان به آموختن موسیقی ردیفی ایران پرداخت.»



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 23 آذر 1393برچسب:پروین بهمنی,موسیقی,سرطان,قشقایی,پیشکسوت, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

دلنوشته مهناز افشار برای هنرمندی که بخاطر سرطان درگذشت! + عکس

مهناز افشار با شنیدن خبر درگذشت مجید بهرامی, این متن و عکس را منتشر کرد...

سیمرغ seemorgh.com - مهناز افشار با شنیدن خبر درگذشت مجید بهرامی, ضمن انتشار این عکس نوشت :
 
اين اندازه تلخى و غم در اين روزها و پشت سر هم نشانه‌ چيست؟ فقط مى‌دانم چقدر تلخ است از دست دادن عزيزان و سخت‌تر نيز نداشتن اين هنرمندان. قدر نفس كشيدن خود و ديگران را بدانيم و تا هستيم و هستند از دورى‌ها و نفرت‌ها و خشم‌ها دورى كنيم. زندگى گذرگاه زيبايى مى‌تواند باشد اگر بخواهيم.

درگذشت هنرمند گرامى "مجيد بهرامى" را تسليت مى‌گويم. روحش شاد

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 22 آذر 1393برچسب:مجید بهرامی,مهناز افشار,درگذشت,سرطان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 پیکر رحمان مرادی نوازنده موسیقی ایرانی، صبح 11 آذرماه با حضور اهالی موسیقی و دانشجویان از مقابل تالار وحدت تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

 به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، مراسم تشییع پیکر رحمان مرادی فرزند فرمان مرادی، با حضور هنرمندانی چون داوود گنجه ای، داریوش پیرنیاکان، زید الله طلوعی، حمیدرضا نوربخش، هنگامه اخوان، شهرام صارمی، رامین آزادآور رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 4، دانشجویان دانشگاه و ... در تالار وحدت برگزار شد.


در ابتدای این مراسم رامین آزادآور رییس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 4 گفت: یکی از خصوصیات بارز رحمان مرادی کار کردن بدون هیاهو و حاشیه بود، من افتخار داشتم طی سالهای گذشته با او و پدرش استاد فرمان مرادی مراوده داشته باشم.

وی ادامه داد: او به معنای واقعی کلمه یک هنرمند شایسته عرصه موسیقی ایرانی بود که از همان دوران نوجوانی نیز رگه هایی از علاقه به موسیقی ایرانی و سازسازی را در درون خود داشت به گونه ای که در هر کلاسی شرکت می کرد بعد از مدتی به عنوان دستیار استاد به آموزش می پرداخت.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 آذر 1393برچسب:رحمان مرادی,تار,ساز,سرطان,نوازنده, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
سایت خبری تئاتر - مبارزه نفس‌گیر ریحانی با سرطان
بهرام ریحانی، هنرمند پانتومیم کشور که از ابتدای سال 93 با بیماری سرطان مبارزه می‌کند؛ وضعیت جسمی این روزهای خود را تشریح کرد.

سایت خبری تئاتر: بهرام ریحانی؛ هنرمند پانتومیم کشور از ماه‌های پایانی سال 92 و فروردین سال جدید مبارزه خود با بیماری سرطان را آغاز کرد. این بازیگر توانا طی این مدت بارها از عزم جدی خود برای مقاومت در برابر این بیماری سهمگین سخن گفته و ایستادگی خود را در عمل نشان داده است.

اسفندماه سال گذشته بود که وقتی پزشک بیمارستان جواب آزمایش را به دستش داد او را وارد شوکی عظیم کرد. چند ساعتی متوجه زمان و مکان نبود و مدام با خود تکرار می‌کرد که باید اشتباهی رخ داده باشد. حتی از پزشک خود چندین بار سؤال کرده بود که آیا اشتباه نکرده و جواب آزمایش فرد دیگری را به او تحویل نداده است؟

پاسخ مثبت بود و بهرام ریحانی که ناگهان به دلیل درد شدید در ناحیه شکم به بیمارستان مراجعه کرده بود، متوجه شد که مبتلا به بیماری سرطان شده است.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب:بهرام ریحانی,سرطان,پانتومیم, تئاتر,شیمی درمانی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
رضا کیانیان کمپین مبارزه با سرطان تشکیل داد:
 
آفتاب- رضا کیانیان،بازیگر سینما و تلویزیون اعلام کرد: به زودی کمپین مبارزه با سرطان با همکاری هنرمندان سینما، وزیربهداشت و سازمان محیط زیست تشکیل خواهد شد.
 
کیانیان بازیگر با سابقه سینما در گفتگو با خبرنگار «آفتاب» خطر سونامی سرطان در کشور را جدی و خطرناک توصیف کرده وگفت :« موج سرطان در کشور ما افزایش یافته است. دلیل این افزایش قابل توجه بیماری سرطان خوراک آلوده و صنعتی تولیدی کارخانه ها، انواع کودهای کشاورزی غیر استاندارد و هوای آلوده است.»
 
 کیانیان در ادامه به توضیح این موارد پرداخته و گفت: «بسیاری از کارخانه های مواد غذایی استانداردهای لازم را فقط برای کسب موافقت و مجوزهای اولیه رعایت می کنند و به دلیل منظم نبودن نظارت های لازم، این اصول به فراموشی سپرده می شوند. کودهای شیمیایی غیر استاندارد دارای مواد سرطان زایی است که بدن انسان راه پیدا می کند. علاوه بر این هوای تهران علاوه بر آلاینده ها، با مشکل ساخت و سازهای گسترده رو به رو است که مانند دیوارهای بلند رفت و آمد هوا را سد می کنند.»
 
  کیانیان توضیح بیشتر درباره کمپن مبارزه با سرطان را به آینده نزدیک موکول کرده و تاکید کرد: «بیماری سرطان و افزایش آن کاملا جدی است و باید از سوی مسئولان جدی تلقی شود. بنابراین همگی باید برای مبارزه با سرطان متحد شده و برای کنترل آن با یکدیگر همکاری کنیم.»


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب:رضا کیانیان, کمپین,سرطان,مهرجویی,هنرمند, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

«علی‌اکبر رزم‌آرا» هنرمند تعزیه و پیشکسوت ورزش زورخانه ای به دلیل ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

به گزارش روز نو به نقل از فارس، پیشکسوت و هنرمند صاحب نام تعزیه سید علی‌اکبر رزم‌آرا که به دلیل سرطان بیش از 10 روز در بیمارستان دامغان بستری بود، روز گذشته در گذشت.


به گزارش مشرق، رزم آرا که در سال 1370 با حضور در جشنواره تئاتر آوینیون فرانسه ، هنر خود را در معرض دید جهانیان قرار داده بود سال گذشته در شانزدهیمن جشنواره بین‌‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی ایران در تهران تجلیل شد.
 
سید علی‌اکبر رزم‌آرا از پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای نیز بود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:علی‌اکبر رزم‌آرا,سرطان,دامغان,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

احسان حاج صفي گل خود در ديدار با پيکان را به روح مرتضي پاشايي تقديم کرد.

 

بهار - احسان حاج صفی دیروز و در دیدار با پیکان اولین گل بازی و دومین گل فصل خود را برای سپاهان به ثمر رساند. او بعد از گل، پیراهنی را نشان داد که تصویری از مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ ایران روی آن نقش بسته و نوشته شده بود «روحت شاد مرتضی». حاج صفی با این حرکت گل خود را به خواننده مورد علاقه‌اش تقدیم کرد.

به گزارش اکسیژن مرتضی پاشایی آبان ماه امسال، پس از مبارزه ای جانانه با بیماری اش، به علت ابتلا به سرطان معده در 30 سالگی جان خود را از دست داد.

به دنبال درگذشت مرتضی پاشایی خواننده پاپ فارسی موج بزرگی از حضور و واکنش مردم و گروههای اجنماعی مانند هنرمندان و ورزشکاران نسبت به سونامی سرطان در ایران آغاز شده است. موجی که فوت مجید بهرامی هنرمند تئاتر و سینما، غلامحسین مظلومی مهاجم سر طلایی فوتبال ایران و عظیم جوانروح فیلمبردار سینما ( فیلمبردار قصه های مجید و مختارنامه) همگی به علت بیماری سرطان و در کمتر از یک ماه آن را تازه نگهداشته است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 14 آذر 1393برچسب:مرتضی پاشایی,سرطان,گل,حاج صفی,سپاهان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
يك هنرمند ديگر هم بر اثر سرطان درگذشتعظیم جوانروح، فیلمبردار "قصه‌های مجید" و از فیلم‌برداران قدیمی سینمای ایران در اثر بیماری سرطان درگذشت.
 
بهار - سرطان روده علت مرگ او گزارش شده است. جوانروح متولد سال ۱۳۲۴ در شهر اردبیل بود و در هنگام مرگ ۶۹ سال داشت. وی فعالیت خود را در سینمای ایران از دهه ۵۰ و همکاری با نادر ابراهیمی در سریال "آتش بدون دود" آغاز کرد. "قصه‌های مجید" از جمله تصویربرداری‌های جوانروح محسوب می‌شود که با استقبال خوب در زمان پخش مواجه شد. او همچنین به مدت ۷ سال مشغول فیلمبرداری سریال "مختارنامه" بود.

مجموعه تلویزیونی "شاهگوش" آخرین فعالیت وی به‌عنوان مدیر فیلمبرداری بود که به دلیل وخیم شدن بیماری‌اش در میانه راه از ادامه آن انصراف داد. او همچنین چندان تمایل نداشت که بیماری‌اش رسانه‌ای شود. فیلمبرداری ده‌ها فیلم سینمایی از جمله روز فرشته، علی و غول جنگل و پاتال و "آرزوهای کوچک به" از جمله آثار او است و سریال‌هایی چون سرنخ (به کارگردانی کیومرث پوراحمد)، ملاصدرا (ساخته حسن فتحی) و مشق عشق (به کارگردانی بهرام بهرامیان) از جمله کارهای وی در زمینه مجموعه‌های تلویزیونی است.

وی از جمله هنرمندانی است که علی رغم کارنامه کاری بالایی که دارد اما کمتر حاضر به مصاحبه با رسانه‌ها بود. او یک جمله معروف و همیشگی در رویارویی با خبرنگارانی که قصد مصاحبه با او را داشتند به زبان می‌آورد؛ «پس از تمام شدن فیلمبرداری یک اثر می‌توان درباره آنچه که ساخته شده، صحبت کرد نه الان.» قرار است مراسم تشییع این هنرمند، صبح روز جمعه از مقابل خانه سینما انجام شود.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 14 آذر 1393برچسب:عظیم جوانروح,فیلمبردار,سرطان,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

دیدار وزیر بهداشت با سینماگران وزیر بهداشت گفت: نیاز به همت وافر جامعه فرهنگی، ورزشی و هنری داریم تا بتوانیم در راستای مهمترین ماموریت وزارت بهداشت یعنی کنترل بار بیماری های غیر واگیر از جمله سرطان ها، موفق باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید حسن هاشمی در نخستین هم اندیشی منتخبین جامعه هنری و ورزشی در خصوص پیشگیری و کنترل سرطان که در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، با گرامیداشت یاد عزیزان جامعه هنری، فرهنگی و ورزشی که به دلیل ابتلا به سرطان جان خود را از دست دادند، گفت:  جامعه ایرانی حساسیت های وافری در خصوص نوع دوستی و کمک های اجتماعی دارند و امیدواریم این جلسه فراخوانی در قالب یک بسیج عمومی باشد و بتواند به امر پیشگیری و کاهش مرگ ایرانیان و معلولیت آنها کمک کند.

وزیر بهداشت، حضور جامعه هنری و ورزشی را در پیشگیری و کنترل سرطان در جامعه بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: جامعه هنری و ورزشی کشور علاقه مندان بسیار زیادی در اقصی نقاط ایران دارند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:وزیر بهداشت,سرطان,جامعه هنری و ورزشی,پیشگیری, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

عاطفه دهقانیدر ایران ستاره های سینما چنان که انتظار می رود دربرنامه های زیست محیطی مشارکت نمی کنند. در این گزارش نگاهی می اندازیم به رفتارهای زیست محیطی چند بازیگر سینما که پا جای پای لئوناردو دی کاپریو گذاشته اند و از اعتبار فردی خود برای جلب توجه عموم مردم به محیط زیست استفاده کرده اند.

زیست بوم/عاطفه دهقانی- لئوناردو دی کاپریو ستاره هالیوود این روزها چهره دیگری از خود به نمایش گذاشته است. فعالیت های محیط زیستی این چهره سرشناس در حمایت از فیل ها، ببرها و گوریل ها و برنامه های خیریه متعددی که برگزار می کند نام او را در عرصه محیط زیست هم بر سر زبان ها انداخته است. او در حراج کریستی بیش از 35 میلیون دلار به سود محیط زیست گردآوری کرد و حتی به عنوان سفیر صلح سازمان ملل در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به ایراد سخنرانی پرداخت و به سران کشورها هشدار داد که در صورت اقدام نکردن برای حفظ محیط زیست، بدنامان تاریخ خواهند شد.

در ایران اما ستاره های سینما چنان که انتظار می رود در چنین برنامه هایی مشارکت نمی کنند و شاید بتوان به اندازه انگشتان دو دست مثال هایی آورد که نشاندهنده اشتیاق و علاقه فردی ستاره ها برای مقابله با بحران های زیست محیطی باشد.

زیست بوم در این گزارش نگاهی می اندازد به رفتارهای زیست محیطی چند بازیگر سینما که در عرصه فعالیت های « محیط زیستی» پا جای پای لئوناردو دی کاپریو گذاشته اند و از اعتبار فردی خود برای جلب توجه عموم مردم به محیط زیست استفاده کرده اند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 9 آذر 1393برچسب:بازیگر,سینما,محیط زیست,دی کاپریو, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

تابناک - محمد فکری در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

تجمعاتی که برای یادبود مرحوم مرتضی پاشایی در شهرهای مختلف کشور به پا شد یکی دیگر از شگفتی‌های اجتماعی ایران بود. خواننده‌ای نه چندان مشهور به یکباره بهانه‌ای می‌شود برای گردهم‌آیی‌های مختلف در بسیاری از شهرهای ایران. هیچ کس انتظار چنین پدیده‌ای را نداشت. این پدیدهٔ اجتماعی مسلما نشانه‌ای از پیچیدگی‌های شرایط جامعهٔ ایران و تغییرات شتابانی است که این جامعه در حال تجربهٔ آن است. 

بعید است تمامی آنهایی که در همدان، آبادان، دزفول، شیراز، مشهد، قم، شیراز، گنبد، کرمانشاه، بوشهر، قزوین، اهواز، زنجان، یزد، سمنان، اصفهان، تبریز، بندرعباس، تهران، انزلی و... به نام مرتضی پاشایی جمع شدند هواداران قبلی وی باشند. مرگ یک خوانندهٔ جوان نه علت بلکه روزنه‌ای برای آشکار شدن یک تغییر مهم در جامعهٔ ایران بود. تغییری که بیش از هر چیز شبکه‌های اجتماعی نوظهور علت آن هستند. 

پیش از این در معدود مواردی، مشابه چنین یادبودهایی فقط در مناطق شمالی تهران با جمعیتی به مراتب کمتر برگزار می‌شد ولی این بار در بسیاری از شهرهای کشور حتی در قم هم مردم برای یک خوانندهٔ پاپ مراسم یادبود گرفتند. 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 3 آذر 1393برچسب:مرتضی پاشایی,سرطان,ایران,موبایل,تجمع,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
در هنگامه نشر اخبار بیماری مرتضی پاشایی، تصویری اینجا و آنجا منتشر می‌شد از دختری لبخند بر لب کنار خواننده پاپ در بیمارستان و با این حاشیه: تصویر نامزد پاشایی. اما در بحبوحه درگذشت او، تصویر دیگری بازنشر شد از دختری گریان با صورتی پر از اشک که کسی نبود جز‌‌ همان بانوی اولین تصویر. او مریم قاسمی، طراح لباس و استایلیست مرتضی پاشایی بود که با گروه موسیقی او همکاری می‌کرد. قاسمی در ادامه از آشنایی با پاشایی، همکاری مشترکشان و آخرین روزهای مرتضی می‌گوید.
 
تابناک - به گزارش جام جم سرا به نقل از ریتم زندگی، رابطه و آشنایی ما برمی گردد به ۱۷ سال قبل، یعنی دوستی مرتضی پاشایی با برادرم. اما همکاری و آشنایی نزدیک‌تر حدود ۵ سال است که بین ما به وجود آمده. به خاطر می‌آورم برادرم در منزل جشن تولد گرفته بود، گفت یکی از دوستانم را هم دعوت کرده‌ام که صدای بسیار زیبایی دارد. آن دوست مرتضی پاشایی بود؛ او به خانه ما آمد و به افتخار برادرم ترانه‌ای با ساز خواند و اجرا کرد و همه مهمان‌ها با هیجان او را تشویق کردند و از اجرای زیبایش لذت بردند. همانجا به او گفتم که من مطمئنم شما به جاهای خیلی خوبی می‌رسید.
 
از آن شب به بعد مرتضی پاشایی را ندیدم تا چند سال بعد که قطعه «یکی هست» را منتشر کرد و من برای تبریک به ایشان پیامی دادم «که یادتان هست که گفتم موفق می‌شوید؟»‌‌ همان موقع بعد از کمی گفتگو مرتضی به من گفت که این روز‌ها در حال جمع کردن یک گروه و تدارک دیدن کنسرت هستم و می‌خواهم از شما برای طراحی لباس‌هایم کمک بگیرم، چون می‌دانست که من در این زمینه فعالیت می‌کنم و من پیشنهادش را قبول کردم و همکاری نزدیک ما آغاز شد.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 3 آذر 1393برچسب:مریم قاسمی, مرتضی پاشایی,موسیقی,سرطان,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

مرتضی پاشایی آلبوم یکی هستاکسیژن - مرتضی پاشایی خواننده جوان پاپ ایران صبح 23 آبان امسال در بیمارستان بهمن تهران از سرطان معده درگذشت. خبر ناراحت کننده ای که صدها یا هزاران نفر از هموطنان به ویژه علاقه مندان به صدا و موسیقی او را به درد آورد. 

مرتضی پاشایی هم از سرطان درگذشت. این روزها مرتبا از گوشه و کنار شهر از سرطان و تلفات آن خبر می رسد. همسر یک همکار اداری، برادر فلان دوست، خویشاوند همسایه بغلی، کودک نو پای یک آشنای خانوادگی و .... از سرطان درگذشته اند. همه اعتراف دارند که سرطان در ایران زیاد شده از مردم کوچه و بازار گرفته تا پزشکان، متخصصان و مقامات رسمی بهداشت و درمان کشور. اما به راستی چرا ؟

 
پارسینه در پاسخ به این سوال می نویسد : آلودگی هوا، آلودگی آب‌های زیر زمینی، سبزی‌هایی که با آب‌های آلوده آبیاری شده‌اند، میوه‌هایی که چندین برابر بیشتر از حد استاندارد با سموم دفع آفات سمپاشی شده‌اند، گوشت‌ گاوهایی که دوره انتظار دفع دارو را طی نکرده و ذبح شده‌اند.
 
سرطان متشکل از ده‌ها نوع بیماری مختلف است، که هر کدام عوامل خطرساز خاص خود را دارد.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 23 آبان 1393برچسب:مرتضی پاشایی,سرطان,ایران,آلودگی هوا,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

باشگاه خبرنگاران - یک هنرمند چینی در پکن با دوخت لباس عروسی متفاوت نظرها را به سمت خود جلب کرده است.

لباس مذکور با صدها ماسک صورت(مخصوص مقابه با آلودگی هوا) ساخته شده است.

آلودگی هوای شهرهای بزرگ چین مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 20 آبان 1393برچسب:لباس عروس,ماسک,آلودگی هوا,هنرمند چینی,پکن, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 آلودگی هوا و استرس، این بازیگر زن جوان را بیمار کرده+ عکسیک بازیگر زن جوان سینما و تلویزیون به دلیل شرایط نامساعد جسمی از ادامه فعالیت هنری بازمانده است.

به گزارش شفقنا از جام جم، «پناهنده» همسر شهره سلطانی درباره حال جسمی این بازیگر گفت: حدود یک ماه پیش خانم سلطانی یکباره دچار ورم غیرعادی صورت شد، طوری که تکلم برایش مشکل شده بود. با شروع این تغییر ظاهری بلافاصله به بیمارستان مراجعه کردیم. ابتدا تشخیص دکترها بر حساسیت بود اما بعد از مصرف دارو هیچ نشانی از بهبودی حاصل نشد تا اینکه دستور آزمایش دادند. اول مهرماه جواب آزمایش‌ها آمد که به تشخیص دکتر تکرار یکی از آزمایش‌ها ضروری است.

وی افزود: اگرچه پزشکان فعلا جواب قطعی درباره منشاء بیماری ندادند، اما طبق صحبت پزشکان متأسفانه DNA ایشان دچار آسیب شده و در نتیجه یک باره بدن به افت ویتامین‌، آهن و کلسیم دچار شده است. این روزها ایشان تحت درمان است و پزشک با تزریق ویتامین و مکمل‌ها به خون سعی دارد بدن او را به حالت تعادل درآورد. هنوز دلیل قطعی برای این بیماری اعلام نشده، اما هوای آلوده و استرس را عامل ایجاد این شرایط دانسته‌اند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 11 مهر 1393برچسب:شهره سلطانی,هوای آلوده,ورم,بازیگر,DNA, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
استاد محمود فرشچیان گفت: از همه مردم می خواهم محیط زیست خود را حفظ کنند و مطمئن باشید آن زمان خدا هم به ما رحم خواهد کرد.
 
به گزارش خبرنگار مهر، استاد محمود فرشچیان پیش از ظهر یکشنبه در مراسم هم اندیشی نقاشی ایرانی و محیط زیست گفت: دست فرد فرد هموطنان عزیزم را می بوسم و از صمیم قلب می گویم باید همه ما به مملکتمان کمک کنیم تا محیط زیست را تمیز نگه داریم.

وی با بیان اینکه خود انسان می تواند محیط زیست را تمیز نگه دارد و نباید اتفاقات نادرستی را رقم بزند اظهار داشت: بارها در خیابان مشاهده کرده ام که بعضی از هموطنان آشغال های خود را به بیرون پرت می کنند و این کار درستی نیست.

استاد محمود فرشچیان در ادامه گفت: از شما می خواهم که به فکر هم باشید و همه محیط زیست را تمیز نگه دارید و مطمئن باشید آن زمان خواهد بود که خدا هم به ما رحم می کند.

در ادامه این مراسم استاد محمود فرشچیان از سوی دو محیط بان مورد تقدیر قرار گرفت و همچنین استاد فرشچیان دو تابلوی خود را به صورت نمادین به این محیط بانان اهدا کرد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 7 مهر 1393برچسب:استاد محمود فرشچیان,تابلو,نقاشی ایرانی و محیط زیست,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
مدیر و نماینده دفتر منطقه ای یونسکو در تهران گفت: محافظت از محیط زیست و اطلاع رسانی در مورد مسائل بسیار جدی زیست محیطی که اکنون با آن مواجه هستیم مسوولیت و وظیفه تک تک انسان ها است.
 

به گزارش خبرنگار مهر، «استر کیش لاروش» روز یکشنبه در مراسم هم اندیشی نقاشی ایرانی و محیط زیست در آثار فاخر استاد فرشچیان با بیان این مطلب افزود: فرهنگ و هنر نقش عمده ای در فعالیت های یونسکو در جهت پیشبرد صلح و توسعه پایدار ایفا می کند.

وی افزود: ما با جدیت به ارتقای آموزش هنر به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از آموزش های جامع توجه داریم، یادگیری در مورد محیط زیست از طریق آموزش های هنری، روش های یادگیری خلاقانه را به همراه برقراری ارتباط تقویت می کند.

لاروش اظهار داشت:  این روش نه تنها باعث آگاهی در مورد محیط زیست و لذت خلق کردن می شود بلکه نگرش، برخورد و رفتار مثبت در جهت حفظ منابع طبیعی جهان را موجب می شود.

به گفته لاروش، گاهی اوقات هنر زیست محیطی به عنوان هنری که به بهبود رابطه ما با جهان طبیعی می انجامد تعریف می شود، بعضی از هنرهای زیست محیطی به ما کمک می کنند تا در مورد طبیعت و روند آن مطلع شده و در مورد چالش های محیط زیستی آموزش ببینیم.

وی ادامه داد: دسته دیگر از این هنرها، دید جدیدی نسبت به ارتباط ما با طبیعت ایجاد می کنند و روش های جدیدی برای زندگی در کنار محیط زیست در اختیار ما قرار می دهند و گاهی هنرهای زیست محیطی آسیب های وارد شده به محیط زیست را با کمک روش های هنری به ما یادآور می شوند.

نماینده دفتر منطقه ای یونسکو افزود: هنر وسیله ای برای بیان شرایط پیرامون ما است. وسیله ای بسیار قدرتمند برای آگاه سازی و نیز تفکر پیرامون برخوردها با رفتارمان است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 7 مهر 1393برچسب:استاد فرشچیان,یونسکو,هنر زیست محیطی,موزه,محیط زیست, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

خبر آنلاین -  هفته نامه سلامت نوشت:

پیشینه پربار و تئاتری «بهنام تشکر» به او کمک کرد تا در 3-2 سال اخیر در سینما و تلویزیون حضور موفق و اثر‌گذاری را تجربه کند.

حضور در نقش یک  روان شناس  گیج و سر به‌ هوا در «ساختمان پزشکان»، شکارچی بدوی و خشن در «لبخند باشکوه آقای گیل»، سروان نفوذی زبر و زرنگ در مجموعه «دزد و پلیس» و شوهر خود‌خواه و از خود متشکر در نمایش «خدای کشتار»، تصویر ماندگاری از بازی‌های او در ذهن مخاطب تئاتر و تلویزیون به جا گذاشته است. تشکر در جشنواره فیلم فجر امسال هم با فیلم تاریخی «استرداد» حضور متفاوتی را تجربه می‌کند. اراده و عزم قوی او نه تنها در عرصه بازیگری، بلکه در حوزه زندگی شخصی هم زبانزد است. او بعد از سال‌ها سیگاری بودن، با اراده‌ای قوی، سیگار کشیدن را ترک کرده است. با او به همین بهانه گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که می‌خوانید.

10 سال که شما را در صحنه تئاتر و تلویزیون می‌بینیم. از لحاظ فیزیک و آمادگی همیشه در شرایط مطلوبی قرار دارید. این آمادگی را چگونه به دست آورده‌اید؟

ابزار کار یک بازیگر، بدن و بیانش است و اگر جسم آماده‌ای نداشته باشد مطمئن باشید نمی‌تواند در کار بازیگری موفق باشد. زمانی که بدن بازیگر ناآماده باشد، نمی‌تواند هنگام بازی کار مطلوبی انجام دهد. برای رسیدن به آمادگی کامل، 4 ماه است که سیگار را ترک کرده‌ام.

آیا این تصمیم را ناگهانی گرفتید؟

وقتی متوجه شدم که در کار‌های روزانه‌ام نفس کم می‌آورم تصمیم گرفتم سیگار را ترک کنم. برای این کار هم برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده‌ای نداشتم ولی یک روز به خودم آمدم و دیدم سیگار لعنتی به همه جوانب زندگی‌ام لطمه زده است. سیگار را خاموش کردم و خیلی راحت دیگر سراغش نرفتم.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:بهنام تشکر - سیگار - تئاتر - تلویزیون - ترک سیگار , توسط |

زماني كه از خانه بيرون مي‌آيم نمي‌توانم به راحتي نفس بكشم. مسئولان و متوليان امر  بايد فكري  كنند و چاره‌اي بينديشند. اگر لازم باشد، حاضرم شخصا در اين امر پيش قدم ‌شوم.

تابناک - مجید انتظامی استاد موسیقی کشورمان در یادداشتی در آرمان نوشت:

در تصور عاميانه دم و بازدم نشانه زنده بودن است و زنده ماندن كه انسان تلاش مي‌كند فضاي اطراف خود را براي دم و بازدم و تنفسي بهتر خوب و خوب‌تر كند. دم و بازدم ضمانت زنده ماندن انسان است. فكر مي‌كنم مهمترين عامل زنده ماندن هر فرد با متغيرهايي مانند وضعيت محيط زيستي قابل تخمين است. 

حالا در مقياس انسان امروز در ايران بايد بگويم محيط زيستي كه نقش مهمي در زندگي روزمره من دارد را نمي‌توانم مثبت ارزيابي  كنم. آلودگي هوا، اين رفت و آمدها، اين ماشين‌ها، نبود كمپين‌هايي براي بهبود وضعيت زيستي كشور و هرچه كه با محيط زيست در ارتباط است را ناتوان و در وضعيت نامناسب مي‌بينم زيرا زماني كه از خانه بيرون مي‌آيم نمي‌توانم به راحتي نفس بكشم. مسئولان و متوليان امر  بايد فكري  كنند و چاره‌اي بينديشند.

اگر لازم باشد، حاضرم شخصا در اين امر پيش قدم ‌شوم و به تشكيل ان جي او‌ هاي واقعي در راستاي حفظ محيط زيست در كشورم كمك كنم. در اين زمينه  مردم نقش اصلي را بازي مي‌كنند هم مي‌توانند به حفظ محيط زيست شان كمك كنند و هم شايد به دليل ناآگاهي محيط زيست‌شان را نابود مي‌كنند. 

بعضي مواقع در خيابان برايم قابل درك نيست چرا مردم زباله‌هايشان  را از ماشين به بيرون مي‌اندازند. در برج‌ها و آپارتمان هايمان راهي براي ارتباط نزديك با محيط زيست خود نداريم. تكنولوژي و مدرنيته اثري تخريبي روي محيط زيست گذاشته‌اند. دادن مجوز‌هاي بي‌رويه براي ساخت وساز مسكن، قطعا به ضرر محيط زيست است. اگر كمپين‌هاي قوي و مستحكمي را داشتيم كه مي‌توانستند در مسائل مربوط به محيط  دخالت كنند، نيمي از مشكلات حل بود. معضل  ارتباطي داريم. در جامعه، هماهنگي ارگان‌ها بسيار ضعيف است از اين رو تاثير پذيري نهادها از يكديگر هم دشوار شده است. اين از عدم آگاهي و آموزش است زيرا اگر كمپين‌هاي قوي و با نقشه راه معين باشند، چنين اتفاقاتي رخ نمي‌دهد. 

پرسش اصلي ذهن ما به عنوان يك شهروند و مسئوليتي كه در قبال شهر خود داريم بايد اين باشد كه؛ آيا اين شهر متعلق به من و ما نيست؟ در پاسخ به اين سئوال به اينجا خواهيم رسيد كه مردم و شهرونداني كه رفتار مناسبي در قبال محيط زيست خود ندارند، با چه كسي لجبازي مي‌كنند؟ آيا ما به محيط زيست پيرامون خود احتياج نداريم و براي بقا به آن وابسته نيستيم؟ شهر يعني خانه اصلي مردم پس  بايد درحفظ خانه  اصلي خود كوشا باشيم.

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:محیط زیست - شهر - آلودگی هوا - ان جی او - کمپین - مجید انتظامی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

دختر مهدی صباغی بازیگر سینما و تلویزیون درباره وضعیت سلامت پدرش که به دلیل سکته قلبی در بیمارستان بستری شده است، توضیح داد.

سارا صباغی دختر بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره وضعیت فعلی پدر خود به خبرنگار مهر گفت: پدرم هفته پیش به دلیل فشار کاری دچار یک سکته خفیف شد، روز یکشنبه 4 خرداد وی را به بیمارستان بردیم و در بخش آی سی یو بستری شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه به گفته پزشک، خطر رفع شده است. پزشک دلیل این سکته را فشار کاری و همچنین هوای آلوده دانسته و توصیه کرده است که بعد از بهتر شدن حال پدرم برای اینکه حال و هوایش عوض شود سفر کند.

صباغی با اشاره به اینکه پدرش به مسافرت و استراحت بیشتری نیاز دارد، عنوان کرد: سن پدر بالا رفته است و او باید استراحت بیشتری داشته باشد. با این وجود در این مدت فشار کاری زیادی به پدر وارد شد.

دختر مهدی صباغی در پایان درباره وضعیت فعلی پدر خود گفت: پدر هم اکنون از بخش آی سی یو مرخص شده است با این حال هنوز باید طبق نظر دکتر تحت مراقبت باشد و فقط گاهی اوقات می‌توان ملاقاتی کوتاه با وی داشت. بعد از این هم به نظر دکتر بستگی دارد که چه زمانی می‌تواند مرخص شود.

مهدی صباغی متولد 1330 در مشهد است. وی در سینما در فیلم‌های سایه خیال، گل یخ، كافه‌ستاره و .... به ایفای نقش پرداخته است و هم اكنون با معاونت صدای جمهوری اسلامی  ایران همكاری داشته و مسلط به 9 لهجه با گویش‌های مختلف به ویژه استان خراسان است. از آخرین کارهای وی می‌توان به برنامه رادیویی «کوی نشاط» در رادیو ایران اشاره کرد که در آنها نقش‌های آقای نباتی و آلن سلون را عهده دار بود. صباغی همچنین در برنامه نمایشی «صدای عبرت» نیز صداپیشگی كرده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 17 خرداد 1393برچسب:مهدی صباغی - سکته قلبی - آلودگی هوا - بازیگر - سینما - تلویزیون, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

گوهر خيرانديش از آلودگي هوا مي گويد«آناهيتا اسماعيل خاني» ضمن حمايت از حرف هاي مادرش اين کار او را شجاعانه توصيف کرد.

به گزارش افکارنیوز، آلودگي هوا مدت ها است که از مشکل خارج شده و به يک معضل بدل گشته و بسياري از اهالي پايتخت ها، اهالي شهرهاي بزرگ، هر روز با مشکلات حاصل از آلودگي هوا مواجه هستند، مدتي پيش گوهر خيرانديش در مراسم درگذشت ژيلا مهرجويي در تاييد صحبت هاي داريوش مهرجويي پيرامون مشکلات آلودگي هوا و تاثير آن روي سلامتي افراد گفت: «اين مشکلات براي همه ما ملموس است و ما در حال از دست دادن عزيزان مان هستيم. دختر جوانم ۸۰ درصد از ريه هايش را از دست داده و در حال مرگ است» وقتي به اين بهانه به سراغ او و آناهيتا اسماعيل خاني دخترش رفتيم و از آنها خواستيم براي ما از اين موضوع صحبت کنند گوهر خيرانديش هم در مورد اظهار نظرش در آن مراسم گفت: بعد از مراسم برخي به من انتقاد کردند که روي دخترت عيب گذاشتي اما اشکالي ندارد اگر با بيان اين حرفه به عده اي تلنگر زده شد، «آناهيتا اسماعيل خاني» هم ضمن حمايت از حرف هاي مادرش اين کار او را شجاعانه توصيف کرد. باقي حرف ها را از زبان خودشان بخوانيد.

نمي توان در مورد آلودگي هوا سکوت کرد

گوهر خيرانديش: وقتي پاي سلامتي افراد به ميان مي آيد چيزي نيست که بتوان در مورد آن سکوت کرد و يا از کنارش به سادگي عبور کنيم، بحث آلودگي هوا معضلي است که ما مدت ها است با آن درگيريم اما ظاهراً هيچ کس قصد ندارد در مورد اين موضوع کاري انجام دهد و تنها با تعطيلي مدارس سعي در حل اين مشکل دارند در حالي که اين موضوع ديگر حتي به عنوان مُسکن هم عمل نمي کند و ما بايد اين مسئله را از ريشه حل کنيم و به فکر کارخانه ها و بنزين هاي حاوي سرب مان باشيم. متاسفانه هر روز از گوشه کنار مي شنويم فلان عزيزي در اثر آلودگي هوا از دست رفته است و در اين ميان ما شاهد به خطر افتادن سلامتي بزرگان عرصه هنر نظير استاد انتظامي، مشايخي و... از دست رفتن نازنين هايي مانند ژيلا مهرجويي هستيم.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:گوهر خیر اندیش - آلودگی هوا - ریه - ژیلا مهرجویی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 اکسیژن – سایت نامه نیوز به مناسبت سال نو با تعدادی از بازیگران درباره نگرش آنان به سال 92 مصاحبه کرده است. در این مصاحبه ها نکات جالبی درباره توجه مصاحبه شوندگان به آلودگی هوا و مسائل مرتبط با آن وجود دارد که در اینجا این بخش از مصاحبه ها را تقدیم خوانندگان اکسیژن می نماییم.

جعفر دهقان: بهترین اتفاق سال 92 حذف تحریم‌ها و چهره سال ظریف بود/ نزدیک به 100 میلیون از تلویزیون طلبکارم/شهردار شوم آلودگی هوا را برطرف می‌کردمجعفر دهقان - بازیگر فیلم‌های مختارنامه، حضرت یوسف، بوی پیراهن یوسف و اصحاب کهف و  برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد برای فیلم حماسه مجنون در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر

- بهترین خبر سال  92 چه بود؟

مذاکرات و حذف تحریم‌ها

- اگر شهردار بودید اولویت کاریتان چه بود؟

آلودگی هوای تهران را برطرف می‌کردم. ماشین‌های بسیاری تولید می‌شود بدون آنکه بخشی از آنها از رده خارج شود. متاسفانه ماشین‌های آلاینده در سطح شهر زیاد است. باید فکری به حال آلودگی هوا کرد.

 

سحر زکریا: همه چیز ارزان می‌شود، یک دروغ سیزده است/ دلا خو کن به تنهایی/ نباید فقط به خاطر پول و گیشه کار کنیمسحر زکریا - بازیگر طنزهای تلویزیونی مهران مدیری ، بازیگر سریالهای «در پناه تو» ،  «پاورچین» و مجموعه «شوخی کردم»

- بهترین خبری که سال 93 می‌توانید بشنوید، چیست؟

 اینکه سفیر صلح شده ام.

- اگر شهردار بودید اولویت کاریتان چه بود؟

اجازه ساخت هیچ برج و مرکز تجاری را نمی‌دادم.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:جعفر دهقان,سحرزکریا,گوهر خیر اندیش,آلودگی هوا,اگر شهردار بودید, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

درگیری لفظی رضا کیانیان با مجری تلویزیون در برنامه زنده!

برنامه زنده «سفر به خیر» که جزء برنامه های دورهمی  مشارکتی چند سال اخیرشبکه سوم است، حاشیه بسیار مهمتری از متن داشت.

ایران گراند (.irangrand.ir) -رضا کیانیان، از بازیگرانی که با تلویزیون و مجلات سینمایی، بازیگر نشده و هم صاحب سبک است و هم صاحب کتاب در حوزه بازیگری، هم بازیگر است و هم هنرمند و هنرپیشه، مهمان برنامه «سفر به خیر» بود. از همان ابتدای برنامه، مشخص بود که کیانیان برای گفتن حرفهای خودش آمده و نه تایید حرفهای مجری که فکر می کند مهمانان برنامه، پسرخاله های او هستند که از خانه خاله آمده اند!

رضا کیانیان، با تسلط همیشگی خود بعد از سلام و احوالپرسی به مجری گفت: من چند دقیقه وقت می خوام حرف های خودم را بزنم! مجری که نگرانی و دستپاچگی در چهره اش دیده می شد، این درخواست را موکول کرد به ادامه برنامه! بعد درباره وانت نیسان از مهمان برنامه پرسید و با برخورد سرد کیانیان مواجه شد. در ادامه مثل اغلب مجری های برنامه های این چنینی که سفارشی و سازمانی است، قصد جمع کردن ماجرا را داشت و به بدترین شکل ممکن برنامه را شیفت داد به گزارشی درباره نیسان ها یا وانت هایی که مسافر سوار می کنند و...بعد هم تصویر واژگونی یک تویوتا که درعقب ماشین کلی آدم سوار کرده بود و...

مجری در ادامه از کیانیان پرسید نظرتان درباره این تصویر چه بود البته قبلش روی تصاویر گفته بود: وای وای...این ها آدم بود پشت نیسان...وای وای...

کیانیان خیلی جدی به مجری گفت: این سئواله که می پرسین درباره این تصویر چه نظری باید داد!

مجری گفت: شما گارد گرفتین! چقدر سخته با شما حرف زدن.

کیانیان توضیح داد: من گارد نگرفتم. شما و برنامه های تلویزیونی چرا عادت دارین سوالاتی از مهمانان بپرسین که جوابشون معلومه! سوال های معمولی که جوابش معلوم است و مجری و مهمان دائم قربون صدقه هم می روند! گفتگوی تلویزیونی که اینطوری نیست.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 8 ارديبهشت 1393برچسب:رضا کیانیان - تلویزیون - سردار مومنی - سفر به خیر - مجری, توسط |

سام درخشانی در کنار مادرش + عکسآلودگی هوا با سلامت همه مردم در ارتباط است، نبايد ساده از کنارش بگذريد.

سلامت - سام درخشاني يکي از بازيگران موفق و محبوب سينما و تلويزيون است که در اين سال‌ها بازي‌هاي جذابي در مجموعه‌هاي تلويزيوني داشته. او اواخر سال گذشته در نقش يک دلال فوتبال در مجموعه «پژمان» به کارگرداني «سروش صحت» بازي قابل قبولي از خود ارائه کرد...

 سام درخشاني در مجموعه «آواي باران» نيز توانست در قالب يک نقش خاکستري توانايي‌هاي بازيگري‌اش را به خوبي عرضه کند. در «فرهنگ سلامت» اين هفته با او درباره آلودگي هوا، دغدغه‌هاي اجتماعي‌اش، رازهاي سلامت و ورزش و سبک زندگي‌اش و همين‌طور بازي‌هايش به گفت‌وگو نشسته‌ايم.

 سلامت: به نظر شما چقدر در مجموعه‌هاي تلويزيوني مي‌توان معضلات اجتماعي را مطرح کرد؟

به نظرم يکي از موثرترين راه‌ها براي طرح معضلات اجتماعي، طرح آنها در فيلم و مجموعه‌هاي تلويزيوني است. مثلا در سريال «آواي باران» پديده تکدي‌گري به طور شفاف و تقريبا جامعي مورد نقد و بررسي قرار گرفت؛ جرياني که متاسفانه گسترش زيادي هم در جامعه داشته است و خيلي از کودکان به جاي اينکه سر کلاس به درس خواندن مشغول باشند، سر چهارراه‌ها مشغول تکدي‌ هستند. اين مجموعه توانست هنرمندانه در پس روايت يک داستان جذاب به ريشه‌يابي اين پديده و آثار مخربش بر جامعه و کودکان بپردازد و چون مافيايي پشت اين تکدي‌گري وجود دارد، بايد مسئولان به فکر چاره‌جويي باشند تا ريشه اين پديده مذموم خشکيده ‌‌‌شود.

سلامت: شما هم اهل بازيگري هستيد، هم اهل فوتبال. به نظر شما هنر و ورزش (به‌خصوص فوتبال) از نظر اثرگذاري در جامعه چقدر با يکديگر شباهت دارند؟

هنر و فوتبال هميشه با يکديگر در ارتباط بوده‌اند و بازيگري و فوتبال به يك اندازه براي مردم جذابيت دارند. در سينما و تلويزيون کارهاي زيادي درباره حاشيه‌هاي فوتبال ساخته شده است. هر چقدر اين دو پديده به يکديگر نزديک‌تر شوند، تبعات مثبت بيشتري خواهد داشت. البته اظهارنظر فوتباليست‌ها درباره هنر و برعکسش را چندان درست نمي‌دانم. خودم با وجود اينکه فوتبال بازي مي‌کنم، فقط درباره تيم موردعلاقه‌ام، استقلال، اظهارنظر مي‌کنم اما هرگز نظرهاي تخصصي و کارشناسي درباره فوتبال نمي‌دهم. به نظرم فوتبال مي‌تواند در صورت مديريت صحيح، غير از ارزش‌هاي ورزشي‌اش، تاثيرات زيادي هم در حوزه فرهنگ و دور شدن جوان‌ها از بزه‌هاي اجتماعي داشته باشد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:آلودگی هوا - سام درخشانی - بنزین - , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

عصر ایران - پیمان معادی بازیگر‌ ایرانی‌ در خیابان های نیویورک با لباسی متفاوت لباس نوشته ای متفاوت تر

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ 

انتخاب مطلب برای اکسیژن : مهران شمشیر بندی

 

نوشته شده در تاريخ شنبه 23 فروردين 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 آلودگی هوا نفیسه روشن را نزد پزشک کشاند!من و خیلی از هموطنان فکر می‌کنیم سوخت و بنزین یکی از مهمترین عوامل در تولید آلودگی هوا باشد. 

سیمرغ (seemorgh.com) -  نفیسه روشن که مشغول بازی در مجموعه‌ای در شمال کشور بوده و به تازگی به تهران برگشته است، گفت: در طول مدت کار در شمال کشور شرایط آب و هوایی بسیار فوق‌العاده و لذت‌بخش بود و وقتی به تهران نزدیک می‌شدم، شهر تهران در هاله‌ای از غبار و آلودگی بود و حتی مجبور به مراجعه به پزشک شدم.

نفیسه روشن آرزو کرد، روزی هوای تهران هم مثل هوای شمال کشور شود. این بازیگر در ادامه درباره علت آلودگی هوا گفت: من و خیلی از هموطنان فکر می‌کنیم سوخت و بنزین یکی از مهمترین عوامل در تولید آلودگی هوا باشد.

در ادامه وحید حسینی، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا با تایید این موضوع گفت: سوخت یکی از مهمترین دلایل است اما مجموعه ای از عوامل دست به دست هم دادند مثل شرایط جغرافیایی تهران و در گودی قرار گرفتن آن نیز عامل دیگری است. در مورد سوخت هم، از دو سال قبل برنامه‌ای را در شرکت تحت عنوان پایش سوخت آغاز کردیم و از جایگاه‌های مختلف وضعیت سوخت را بررسی کردیم برخی از پارامترها در وضعیت استاندارد بود و برخی بسیار شرایط بحرانی داشت مثل میزان بوتان موجود که در حال حاضر با کمک وزارت نفت رو به اصلاح است اما مهمتر از سوخت وسایلی است که سوخت در آنها استفاده می‌شود و باید اصلاح شوند.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا در ادامه در مورد برخی شهرها خصوصا اهواز و وجود ریزگردها هم گفت: کشور ما در منطقه‌ای خشک قرار گرفته و در کمربندی ریزگردها واقع شده که حل این معضل، یک عزم ملی و منطقه‌ای را می‌طلبد و باید برای مبارزه با کانون‌های گرد و غبار فکر اساسی شود مثل مالچ پاشی یا کاشت گیاه و یا برگرداندن آب به تالاب‌ها.

نفیسه روشن هم گفت: برای کاری، حدود 26 روز در جزیره مینو در اهواز کار می‌کردند و در برخی روزها به دلیل گرد و غبار زیاد مجبور به تعطیلی کار بودند.

وی آرزو کرد، فکر جدی برای این مناطق شود چراکه مردمی که در آنجا زندگی می‌کنند گاهی نفس کشیدن هم برایشان بسیار سخت می‌شود. 

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 21 فروردين 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
رزیتا غفاری در کنار همسر و دخترش + عکس

علی رغم اینکه استفاده از وسایل نقلیه عمومی ممکن است برای بازیگران کمی سخت‌تر باشد، اما سعی می‌کنم تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی مثل مترو استفاده کنم. 

رزیتا غفاری در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به خود برای کاهش آلودگی هوا می‌دهید؟ گفت: علی رغم اینکه استفاده از وسایل نقلیه عمومی ممکن است برای بازیگران کمی سخت‌تر باشد، اما سعی می‌کنم تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی مثل مترو استفاده کنم؛ نمی‌دانم شاید نمره 15 تا 16 به خودم بدهم.

  به گزارش برترینها به نقل از ایسنا، این بازیگر سینما و تلویزیون هم که به تازگی از بازی در کاری در شمال کشور، برگشته است، گفت: وقتی به تهران نزدیک می‌شویم، آلودگی هوا کاملا احساس می‌شود و متاسفانه در این آلودگی هوا غرق شده‌ایم؛ متاسفانه مساله آلودگی هوا در شهر تهران از جهات مختلف مثل شهرسازی، مسکن و تولید وسایل نقلیه دیده نشده و باعث شده شرایط روز به روز بدتر شود و در حال حاضر علت بسیاری از بیماری‌ها، آلودگی هوا است.

 رزیتا غفاری که در کافه سوال شبکه دو حاضر شده بود، در پایان گفت: یکی از آرزوهایم انتقال پایتخت از تهران است و در کل هم امیدوارم شرایطی مهیا شود که بتوانم در شهری جز تهران سکونت داشته باشم؛ چراکه آلودگی هوا بسیار خطرناک است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:مترو,رزیتا غفاری,آلودگی هوا,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

سپیده پوشش و لباس سپیده خداوردی در خیابان های نیویورک + بیوگرافی و عکس جدیدسپيده خداوردي، بازيگر جوان و مستعد سينما و تلويزيون در اين سال‌هاي اخير پيشرفت قابل‌ملاحظه‌اي در کار بازيگري داشته و نقش‌هاي متفاوت و متنوعي بازي کرده است. خداوردي علاوه بر کار بازيگري، سال‌ها است در حوزه نواختن ساز و تدريس موسيقي به کودکان فعاليت مي‌کند...

او در مجموعه پرمخاطب «آواي باران» که اين روزها از شبکه سوم سيما پخش مي‌شود در نقش زني سنتي و مهربان و شهرستاني بازي جذابي از خودش ارائه مي‌کند و فيلم «پيمان» نيز با بازي او و محمدرضا فروتن اين روزها وارد شبکه نمايش خانگي شده است. هفته نامه سلامت با اين بازيگر درباره نقشش و ويژگي‌هاي شخصيتي نامادري در سريال‌هاي ايراني، آلودگي هواي اين ماه‌هاي اخير تهران و... گفت‌وگويي انجام داده‌است. خداوردی در این گفت و گو در پاسخ به این سوال که با آلودگي هوا چه مي‌کنيد؟ گفت :

من بر اثر آلودگي هواي تهران 2 هفته‌اي است بيمارم؛ حالت تهوع و سردردهاي شديد دارم. به همشهري‌هايم توصيه مي‌کنم خودمان نگران سلامتمان باشيم. اولين اقدام براي حفظ سلامت جامعه شکل‌گرفتن يک عزم جدي براي عدم استفاده از خودروهاي شخصي است. بهتر است با وسائل نقليه عمومي مثل مترو تردد کنيم. فردا هم براي گرفتن  چنين تصميمي دير است و بايد از همين امروز کارمان را شروع کنيم.

 زمان مخابره مطلب :14/11/1392  

نوشته شده در تاريخ جمعه 1 فروردين 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

بهاره رهنما بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون این روزها بازی خود در سریال نوروزی شبکه دو را آغاز کرده است،

مهر - بهاره رهنما سه جلسه پس از حضور مقابل دوربین سریال "خوب بد زشت" به کارگردانی منوچهر هادی راهی بیمارستان شد. وی که سه روز در "خوب بد زشت" مقابل دوربین رفته است، گفت: فشار کار و مشکل قلبم و تنگی نفس باعث شد بعد از روز سوم تحت مراقبت ویژه در بیمارستان قلب شهید رجایی قرار بگیرم. البته آلودگی هوا هم در این زمینه بی تاثیر نبود. امیدوارم بتوانم با سلامتی تا عید در این کار حضور داشته باشم.

 

تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۲۵ 

 

نوشته شده در تاريخ شنبه 24 اسفند 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

استمرار جنبش هنرمندان برای مبارزه با آلودگی هوا با «سهم من از/در دود»

انتخاب خبر برای اکسیژن : زهرا پرزیوند



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

رضا کیانیان: زمستان تهران برای ما جهنم آلودگی هوا شدهبه گزارش نامه نیوز، پنجمین جشنواره تئاتر «امید» 15 اسفند ماه همزمان با روز درختکاری آغاز شد و در این برنامه نهال امید به دست رضا کیانیان و با همراهی امین تارخ کاشته شد. 


در این مراسم که در مجموعه نمایش‌های آیینی سنتی صبا برگزار شد، رضا کیانیان گشایش جشنواره امید با شعار «با امید به هوای پاک» را اتفاق مبارکی دانست و گفت: وقتی بوی بهار می‌رسد ما از جهنم زمستان فرار می‌کنیم چراکه زمستان تهران همچون جهنم است. با وارونگی هوا، اتفاقی که می‌افتد مرگ همه ما است. ما هم کسانی هستیم که فعلا جان سالم به در برده‌ایم و آمده‌ایم تا این جشنواره را ببینیم. امیدوارم در سال‌های آتی نیز زنده بمانیم تا در این جشنواره حضور داشته باشیم. 


کیانیان ادامه داد: البته دولت جدید هماهنگی‌هایی برای مبارزه با آلودگی هوا انجام داده است، شهرداری تهران هم همینطور. من از آقای روحانی و آقای قالیباف خواهش می‌کنم تا اقدامات خود در این راستا را رسانه‌ای کرده و به گوش همه برسانند چراکه بسیاری از شهروندان از این اتفاقات اطلاعی ندارند. 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
جمعی از هنرمندان در همایش اعتراض شهروندان به آلودگی هوا در بیانیه ای از سران سه قوه درخواست کردند مقابله با آلودگی هوا را جزو برنامه های اولویت دار خود قرار دهند.
 
به گزارش خبرنگار مهر، دست به دست هم دهیم تا معضل آلودگی هوا را حل کنیم این توصیه "مه لقا ملاح" مادر محیط زیست ایران و بنیانگذار انجمن زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست است که در همایش اعتراض شهروندان به آلودگی هوا ابراز کرد.

در این همایش که به فراخوان "کانون شهروندی زنان"برگزار شد، بیش از 130 تن از پژوهشگران، کارشناسان، روزنامه نگاران، کنشگران مدنی، هنرمندان، آموزگاران، حقوق دانان، فعالان دانشجویی، کارگری و زیست محیطی شرکت داشتند.

از کانون معلمان ایران اسماعیل عبدی، محمدرضا نیک نژاد، و مهدی بهلولی، از متخصصان زیست محیطی و فعالان محیط زیستی مه لقا ملاح و هادی کاشانی، از فعالان و پویندگان صنف بازیگران و کارگردانان سینما رخشان بنی‌اعتماد، مرضیه وفامهر، رضا کیانیان و داریوش مهرجویی، از اقتصاددانان محمدمالجو، از صنف روزنامه نگاران: مژگان جمشیدی.، از حقوقدانان و وکلای دادگستری سیدمهدی حجتی، سعید دهقان و علی گودرزی، از نویسندگان، مترجمان و منتقدان بابک احمدی، سوسن شریعتی، سهراب مهدوی و بالاخره از میان شاعران زن سیما یاری و در انتها نیز اعظم طالقانی سخنرانی کردند.

البته برخی از سخنرانان دعوت شده نیز نتوانستند خود را به این نشست برسانند. این نشست بیش از 3 ساعت به طول انجامید و در انتهای مراسم نیز قطعنامه پایانی نشست توسط یکی از اعضای "کانون شهروندی زنان" خوانده شد. در ابتدا نیز مریم نورائی‌نژاد از اعضای کانون شهروندی به عنوان مجری این نشست، با توضیحی در مورد چگونگی برگزاری این نشست این مراسم را آغاز کرد و گفت: "این نشست حاصل هفته‌ها تلاش بی‌وقفه اعضای کانون شهروندی زنان است. ما این نشست را برگزار کردیم تا در کنار دیگر گروه‌های جامعه مدنی، بتوانیم اعتراض خود را نسبت به آلودگی هوا مطرح سازیم و از این رو تلاش کردیم که از نمایندگان برخی از گروه های اجتماعی دعوت کنیم".



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 5 اسفند 1392برچسب:آلودگی هوا - هنرمندان - اعتراض - سران سه قوه - محیط زیست, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
قانون آنلاین - در روز بیست و نهم دی ماه، “کلاس پرنده” با کمک دانش آموزان شهرهای مختلف ایران رویدادی منحصر به فرد را در پایتخت ایران رقم زدند؛ همزمان با روز هوای پاک و در حالی که شاخص آلودگی هوای تهران به عدد ۱۲۷ می رسید، گروه خلاق کلاس پرنده و جمعی از دانش آموزان، با حمایت محیط زیست استان تهران، گروه صنعتی بوتان و مجموعه برج میلاد، طی حرکتی نمادین و با استفاده از پنج هزار و دویست قطعه ماشین اسباب بازی کودکان که به رنگهای آبی و سفید نقاشی شده بودند، کوه دماوند را در حیات غربی برج میلاد بازسازی کردند.
به گزارش پارسینه، دماوندی که حالا دیگر به علت پدیده آلودگی هوای این روزهای شهر تهران از دیدنش محروم شده ایم و غنیمت وجودش از مهمترین نمادهای ایران عزیز ما است. این رویداد خلاقانه و منحصر به فرد در ادامه آغاز به کار جدید ترین فعالیت کلاس پرنده یعنی کمپین “هوادار کوچک” که در تاریخ بیست و سوم دی ماه نود و دو کلید خورده بود، اجرا شد، کمپینی که هدفش ارایه آموزش های مورد نیاز نونهالان و کودکان در باره معضل آلودگی هوا و همچنین راهکارهای مقابله با آن است.

 گفتنی است که در این کمپین به طور همزمان، شش کارگاه آموزشی نیز در راستای مسایل زیست محیطی و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ آلوده ایران از جمله تهران، اهواز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت برگزار شد. همچنین بخش دیگر این کمپین که همچنان نیز ادامه دارد، برای مخاطبان بزرگ سال و در فضای مجازی طراحی شده و می کوشد تا با ارایه اطلاعات و اینفوگرافی های ساده و کاربردی، آموزش های مورد نیاز شهروندان را در خصوص نقش مهم آنها در مهار آلودگی هوا بیان کند و به همه ما بگوید که قدم های ما، هرچقدر هم که کوچک باشد، باز هم در کاستن از آلودگی هوا موثر است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 1 اسفند 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

عمو پورنگ عکس بامزه عمو پورنگ در اینستاگرامشزیرمیزی www.zirmizi.com -  داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) در زیر این عکس نوشته است:

یه زمانی عینک دودی رو به خاطر نور آفتاب به چشممون می زدیم تا اذیت نشه ؛حالا با این همه دود و آلودگی هوا چی به چشمامون بزنیم تا کور نشیم؟

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲

 

 

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:, توسط |
بانی فیلم آنلاین:تهیه کننده برنامه تلویزیونی کافه سوال گفت: رزیتا غفاری، بازیگر سینما و تلویزیون امروز با حضور در این برنامه از دردسرهای آلودگی هوا می گوید.
 سهیل سلیمانی  در گفت و گو با  ایرنا از پخش دوباره این برنامه گفت و گو محور خبر داد و گفت: از امشب ساعت 21 برنامه کافه سوال دوباره به روی آنتن می رود. این برنامه امروز با دعوت از رزیتا غفاری بازیگر تلویزیون و یکی از کارشناسان به بررسی موضوع آلودگی های زیست محیطی به ویژه آلودگی هوا می پردازد.

سلیمانی با اعلام اینکه امروزه آلودگی هوا به یکی از معضلات جدی شهروندان تبدیل شده، گفت: تنفس در هوای آلوده و مشکلات زیست محیطی مشکلات جدی برای همه اقشار جامعه ایجاد کرده. این موضوع به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم ایران دستمایه برنامه کافه سوال قرار گرفته و سعی کردیم با دعوت از گروه های مختلف به راهکارهایی برای خروج از این بحران بیاندیشیم.

این تهیه کننده گفت: روزهای شنبه تا دوشنبه این هفته برنامه کافه سوال ادامه موضوعات مربوط به بحث آلودگی هوا را دنبال کرده و این موضوع را جمع بندی خواهد کرد. وی افزود: در برنامه امشب رزیتا غفاری به عنوان یک شهروند و البته یک هنرمند از معضلاتی صحبت خواهد کرد که به واسطه آلودگی هوا برای او به وجود آمده است.

به گفته سلیمانی در این برنامه یک کارشناس مرتبط با محیط زیست نیز حضور خواهد داشت. برنامه تلویزیونی کافه سوال کاری از گروه اجتماعی شبکه دو سیما است.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:, توسط |

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
عکس : ایرنا
روزنو - پس از انتشار بیانیه ای که به امضای تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر درآمده بود و در این بیانیه خواستار مقابله با آلودگی هوای تهران شده بودند گروه سینمای ایران بانی فیلم با چهار دست اندرکار سینمای ایران درباره این بیانیه گفت و گو کرد. بخوانید:

عليرضا رييسيان
عليرضا رييسيان امضاي بيانيه براي مقابله با آلودگي هاي زيست محيطي توسط جمعي از هنرمندان را يک اقدام سمبوليک به حساب آورد که مي‏ تواند آغاز يک جريان بزرگ باشد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:آلودگی هوا - هنرمندان - پارازیت - سینما - محیط زیست, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

اکسیژن - بار دیگر هنرمندان، اندیشمندان، فعالان محیط زیست و تنی چند از مسئولان برای نجات نفسهای 75 میلیون ایرانی به پا خاستند. پردیسان شاهد همایشی بود از نوعی دیگر. همایشی برای یک هدف ارزشمند، نه از سر یکنواختی و روزمرگی که از روی نیاز به تندرستی و بقا، با مدعوین و سخرانانی متفاوت و سخنانی برخاسته از دل و البته جالب و تاثیر گذار

منابع تصاویر: شبکه ایران و برنا 

ميثاق جامعه مدني با مسوولان محيط زيست براي آسمان آبي

برای مشاهده تصاویر بعدی روی گزینه ادامه مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 بهمن 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

کشاورز نیوز - سالن همایش‌های سازمان حفاظت محیط زیست شب گذشته میزبان هنرمندان، تشکل‌های زیست محیطی، نماینده سه وزارت خانه نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت و جامعه دانشگاهی برای امضای میثاق جامعه مدنی با مسئولان برای داشتن آسمان آبی بود.

به گزارش سرویس «محیط زیست» ایسنا، نورالدین زرین کلک – انیمیشن ساز، موسی غنی نژاد، رحمانیان – مدیر مسئول روزنامه شرق، مه لقا ملاح – مادر محیط زیست ایران، کامبیز نوروزی – حقوقدان، میرزا خانی – اقتصاددان، مریم طوسی – قهرمان دوی ایران، صادق زیباکلام، رویا تیموریان، عبدالرضا درویش، فرهاد توحیدی – رئیس خانه سینما و منیژه حکمت در این مراسم به سخنرانی پرداختند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 بهمن 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

گفت وگوی شفقنا با منیژه حکمت درباره سینمای دینی و دین در سینمای کشورهای مسلمان؛ خودِ

عکس : شفقنا

ایلنا: شنبه ۵ بهمن در طی همایشی، میثاق نامه‌ای میان سازمان های مردم نهاد و سازمان حفاظت محیط زیست، با حضور هنرمندان و سیاستمداران، برای بهبود وضعیت زیست محیطی کشور نوشته می‌شود. چندی پیش جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، در نامه‌ای به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با اهدای یارانه‌های خود به این سازمان خواستار بهبود وضعیت زیست محیطی کشور و جلب مشارکت مردم در این زمینه شدند.

"منیژه حکمت"، کارگردان و تهیه کننده سینما و یکی از امضا کنندگان این نامه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 بهمن 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

انتقاد رضا کیانیان از بی توجهی به آلودگی هوا: آقای رئیس جمهور ستاد بحران برای آلودگی هوا ایجاد کنید

رضا کیانیان، بازیگر سینما در نشست هم اندیشی با اهالی رسانه و مدیران مرتبط با کنترل کیفیت هوا گفت: من چند سال پیش به آقای قالیباف گفتم که نوع دیگری از قتل پنهان، آلودگی هوا است. 

به گزارش شفقنا، رضا کیانیان با اشاره به گفت و گوی چند سال پیش خود با شهردار تهران ادامه داد: در آنجا من به آقای قالیباف گفتم قتل شکلهای مختلفی دارد: با چاقو کشتن، به رگبار بستن و ... ولی شکلهای دیگری از قتل پنهان هم وجود دارد مثل این که آن قدر از کودکان کار بگیریم تا نابود شوند. نوع دیگر آن آلودگی هواست و نمی دانم چرا آن را کسی پیگیری نمی کند. آمار رسمی را ندارم و به طور رسمی هم جایی اعلام نمی شود. روزی 500 نفر را برای آلودگی هوا به بیمارستان می برند که 249 نفر آنها می میرند. این ماجرا ابعاد گسترده ای دارد. باید ببینیم مسئول این آلودگی کیست و مسئولیت بی فکریهایی که در طول زمان نادیده گرفته شده اند، برعهده کیست؟



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 30 دی 1392برچسب:, توسط |

کمال تبریزی این روزها دغدغه انتخاب یک ...

عکس : افکار نیوز

 به نظرم نهضت‌هایی می‌تواند برای حل این مشکلات توسط سینماگران به وجود بیاید. مثل ایجاد نهضتی برای مبارزه با زباله‌سازی، یا مبارزه با آلوده‌کردن طبیعت و خیلی نهضت‌های دیگر را از طریق هنرمندان و سینماگران می‌توان پیگیری کرد و به‌نظرم خیلی هم تاثیر دارد. واقعیت این است که ما از نظر فرهنگی مشکلات زیادی در جامعه داریم و اگر بتوانیم از طریق فرهنگ و هنر عمل کنیم این مشکلات به شکل ریشه‌ای حل خواهد شد.

 شبکه ایران: کمال تبریزی کارگردان مطرح سینما در کنار پرویز پرستویی و رضا میرکریمی سه عضو اصلی گروهی بود که به نمایندگی از سینماگران سال گذشته برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به نفع زلزله‌زدگان آذربایجان فعالیت می‌کرد. محمد تاجیک در «شرق» با کمال تبریزی درباره این فعالیت و مسایلی گفتگو کرده است که همه روز با آن روبروییم:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 27 دی 1392برچسب:آلودگی هوا - مارمولک - کارگردان - سینما - کمال تبریزی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.