اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
اهواز-ایرنا- وعده افتتاح فرودگاه مسجد ...فرودگاه مهرآباد با تعداد پرواز كمتر نسبت به بسياري از فرودگاه‌ها، انتشار آلاينده بيشتري دارد. 
 
الف - روزنامه اعتماد نوشت:
شركت كنترل كيفيت هواي تهران در گزارشي اعلام كرده كه مناطق اطراف فرودگاه مهرآباد از آلودگي صوتي بسيار بالاتر از حد استاندارد رنج مي‌برند، آلودگي‌هايي به واسطه نشست و برخاست هواپيماها كه اكثرا از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب صورت مي‌گيرد، پروازهايي كه روزانه به صورت ميانگين بين ۲۸۰ تا ۳۰۰ پرواز است.

بررسي مقايسه‌يي ميان آلاينده‌هاي توليدي در فرودگاه مهرآباد و ساير فرودگاه‌هاي دنيا نشان مي‌دهد فرودگاه مهرآباد با تعداد پرواز كمتر نسبت به بسياري از فرودگاه‌ها، انتشار آلاينده بيشتري به‌ طور روزانه دارد كه يكي از دلايل آن عمر نسبتا بالاي ناوگان هوايي در ايران است.

دليل ديگر اين موضوع مي‌تواند استفاده از هواپيماهايي همچون MD۸۳ و فوکر۱۰۰ باشد كه آلايندگي بالايي در عين قابليت حمل و نقل پايين دارند.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:فرودگاه, مهر آباد,آلودگی صوتی,فوکر,MD83, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
نتايج بررسی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد تمامي نواحي كه در منطقه تهرانسر و منطقه 9 واقع شده اند در معرض آلودگي صوتي بيش از حد استاندارد قرار دارند. این در حالی است که بیشترین میزان آلاینده‌های هوا نیز بین ساعت 8 صبح تا 10 شب در فرودگاه و نواحی اطراف منتشر می شود.
 

به گزارش فاطمه منطق خبرنگار مهر، منابع آلاینده ساکن و پایانه های مسافربری از جمله فرودگاه مهرآباد نقش قابل توجهی در آلودگی هوای تهران دارند. در این میان فرودگاه مهرآباد بیشترین تعداد پرواز را در بین فرودگاه های کشور دارا است به طوری که در این فرودگاه روزانه به صورت میانگین بین 280 تا 300 پرواز انجام می شود.

براساس مطالعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، نتایج حاصل از بررسی انتشار آلاینده های مختلف از قبیل کربن دی اکسید ، اکسیدهای نیتروژن و هیدروکربن ها(HC) بیانگر آن است که تفاوت چندانی میان آلاینده های تولیدی در روزهای عادی و تعطیل وجود ندارد. به صورت میانگین ، روزانه 1500 کیلوگرم س او، 190 تا 200 کیلوگرم اچ سی،1700 تا 1800 کیلوگرم اکسید نیتروژن و 45 کیلوگرم ذرات معلق در این فرودگاه منتشر می شود. بیشتر این آلاینده ها بین 8 صبح تا 22 شب در فرودگاه منتشر می شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 18 شهريور 1393برچسب:فرودگاه,مهرآباد,تهرانسر,آلودگی صوتی,دسی بل, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.