اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
خبرآنلاین به نقل از ایسنا نوشت: یک فوق‌تخصص ریه اظهار کرد: ریزگردها در طولانی‌ مدت با ایجاد التهاب در کیسه‌های هوایی در نهایت موجب فیبروز ریه می‌شوند.

دکتر علی معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در هر دقیقه پنج تا شش لیتر هوا وارد شش‌های هر فرد می‌شود، اظهار کرد: زمانی که هوای موجود محتوی ذرات گرد و غبار باشد، قطعا ورود این ریزگردها به دستگاه تنفسی اجتناب‌ناپذیر است.

معینی با تاکید بر اینکه مسئولان محیط زیست باید هر چه سریع‌تر در زمینه رفع معضل ریزگردها چاره‌اندیشی کنند، اظهار کرد: باید در خصوص پیشگیری از بروز پدیده گرد و غبار چاره‌ اندیشی شود، زیرا زمانی که این ذرات وارد هوا شوند قطعا مجبور به استنشاق آن هستیم.

این فوق تخصص ریه با بیان اینکه این ذرات طیف وسیعی از عوارض را برای دستگاه تنفسی به همراه خواهند داشت، کودکان، سالمندان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماران قلبی و ریوی و نیز بیماران دارای ضعف سیستم ایمنی را از جمله گروه‌های در معرض خطر این ذرات عنوان کرد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 11 اسفند 1393برچسب:, توسط مریم قلیزاده |

 سایت خبری رادیو صدای آلمان (دویچه وله) نوشت: سازمان بهداشت جهانی آلودگی هوا را جدی ترین خطر برای سلامت انسان می داند و می گوید؛' با افزایش ذرات معلق در هوا آمار تولد نوزادان کم وزن و مرگ در پی بیماریهای تنفسی، قلب و عروق افزایش پیدا می کند.

به گزارش ایرنا، در ادامه گزارش دویچه وله آمده است: آلودگی هوا به ویژه در کشورهای درحال توسعه آسیایی به معضلی جدی برای سلامت مردم تبدیل شده است.

برای مثال، بیماریهای قلب و عروق، برونشیت، سردرد، حالت تهوع از پیامد های ناشی از آلودگی هوا شناخته می شوند. سازمان بهداشت جهانی بهار سال 1393 اعلام کرد از هر هشت مورد مرگ در جهان یک مورد به دلیل آلودگی هوا روی می دهد.

کارشناسان این سازمان، هوای آلوده را بزرگترین منبع خطر برای سلامت انسان ارزیابی می کنند. آنها پس از بررسی اطلاعات ثبت شده در سال 2012 میلادی به این نتیجه رسیدند که مرگ ناشی از آلودگی هوا اغلب در کشور های فقیر به ویژه در جنوب و شرق آسیا ثبت شده است.

سه چهارم موارد ثبت شده مرگ در چین و هند به دلیل تنفس دود مه بوده است. در آمریکا و اروپا آلودگی هوا بیماری هایی را در پی داشته است که به مرگ بیمار منتهی شده اند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 25 بهمن 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

آدم هایی بی آن که بدانند بر اثر آلودگی جان می بازند و تا بگویی به خاطر آلودگی است با انکار رو به رو می شوی که کدام آمار نشان می دهد که مستقیما آلودگی هوا جان هایی را ستانده باشد؟ بیمار بوده اند!

زیست بوم- به نقل از عصر ایران - گزارش یک روزنامه چاپ تهران از رابطه معنی دار افزایش مرگ و میر با آلودگی هوا در پایتخت ایران خبر می دهد. این گزارش البته مربوط به این کلان شهر است و چون به لحاظ آماری و نموداری به این رابطه معنی دار دست یافته مورد بحث قرار می گیرد نه ان که ندانیم در اهواز چه خبر است یا چون در تهران زندگی می کنیم آلودگی شهرهایی چون اهواز را نادیده انگاریم. موضوع، گزارشی است که نشان می دهد در هر ماه که هوا آلوده تر بوده مرگ و میر هم بیشتر بوده و هر چند عاملی به نام آلودگی هوا در مرگ و میر به ثبت نمی رسد اما این عامل را باید لحاظ کرد.

تا پیش از این مقامات مسوول، مرگ به دلیل مستقیم اثر آلودگی هوا را تکذیب می کردند و نهایت این بود که برخی اظهار می کردند احتمال مرگ مبتلایان به بیماری های قلبی در هوای آلوده بیش از غیر بیماران است. حال آن که این گزارش این نکته را به اثبات می رساند که هر گاه هوا آلوده تر بوده مرگ و میر هم بیشتر بوده یعنی چه با واسطه چه بی واسطه آلودگی هوا آدم می کشد. گیرم نه غیر بیماران که بیماران را و نه مستقیما که غیر مستقیم.

این توجیه که افراد به سبب بیماری های دیگر ضعیف و آسیب پذیر شده و آلودگی هوا به این سبب جان آنان را می گیرد نیز پذیرفتنی نیست.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:آلودگی هوا,قتل,قاتل, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست گفت: 35 میلیون شهروند در کلانشهر های کشور تحت تاثیر هوای آلوده هستند.

به گزارش ایرنا، ˈ معصومه ابتکارˈ روز پنجشنبه در جمع مردم شهرستان دهاقان استان اصفهان افزود: دولت تدبیر و امید برای حل این مشکل برنامه های متعدد دارد و موضوع را با جدیت دنبال می کند.

معاون رییس جمهوری در خصوص احیای رودخانه های خشک شده، گفت: احیای رودخانه ها و تالاب های خشک شده در راس برنامه های اجرایی دولت یازدهم قرار دارد.

ابتکار افزود: معضلات زیست محیطی کشور از مرز بحران گذشته و به یک چالش ملی تبدیل شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست بحران آب را یک معضل ملی خواند و گفت: لازم است با رویکرد ملی در حوزه استفاده و تخصیص منابع آب براساس شیوه های علمی از هدر رفت بیشتر آب جلوگیری کنیم.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 18 بهمن 1393برچسب:شهروند,هوای آلوده,بحران آب, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 

 

دکتر من - آسیه اسحاقی- روزانه 16 هزار کیلو هوا وارد بدن انسان می‌‌شود در حالی که با زندگی در کلانشهر‌ها بیش از اکسیژن، آلاینده‌ها را نفس می‌کشیم. کارشناسان سلامت معتقدند در حال حاضر آلودگی هوا بزرگ‌ترین خطر برای سلامت به‌شمار می‌رود چراکه به دنبال آن بیماری‌های قلبی، ریوی و سرطان‌ها تشدید شده و گاهی نیز بیماری‌های جدید متولد می‌شود.

آلودگی هوا بيشتر در شهرهای بزرگ و صنعتی ديده می‌شود که در این میان خودروها، نيروگاه‌ها، كارخانه‌ها و مصارف خانگی انرژی (وسایل گرمایشی) نقش مهمی دارند.
 
هرچند آلودگی هوا یكی از عوامل مهم به‌وجود آورنده و تشدیدكننده انواع بیماری‌ها است اما در این میان دستگاه تنفس از آسیب‌پذیرترین اعضای بدن در برابر آلودگی هوا است به طوری که در زمان فعالیت شدید، هوا و در نتیجه آلاینده‌های موجود بیش از روزهایی که آلودگی کم است، در بدن افراد جذب می‌شود.
 
آمار منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی نیز گویای آن است که استنشاق هوای آلوده در خارج از فضاهای سربسته عامل 40 درصد از بیماری‌های خونی وابسته به عملکرد قلب است، همچنین این عامل تا 40 درصد در بروز انواع سکته‌ها نقش دارد.
 
از آن گذشته مشخص شده که استنشاق هوای مملو از آلاینده‌های کربنی و سمی نقش 11 درصدی در ابتلای افراد به بیماری‌های مزمن ریوی دارا است، همچنین طبق این آمار 6 درصد عامل ابتلای افراد به سرطان ریه همین آلودگی هوا است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 17 بهمن 1393برچسب:آلودگی هوا,سرطان,بیماری,هوای آلوده,سکته, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
علی قنبری مطلق١٥بهمن، مصادف با چهارم‌فوریه، روز جهانی سرطان است. کشورهای مختلف جهان، هرساله به این روز به‌صورت‌های گوناگون توجه می‌کنند و فعالان حوزه مبارزه با سرطان در کنار هم قرار می‌گیرند تا همبستگی خود را در این راه نشان دهند.
 
زیست بوم به نقل از شرق -  علی قنبری مطلق*: ١٥بهمن، مصادف با چهارم‌فوریه، روز جهانی سرطان است. کشورهای مختلف جهان، هرساله به این روز به‌صورت‌های گوناگون توجه می‌کنند و فعالان حوزه مبارزه با سرطان در کنار هم قرار می‌گیرند تا همبستگی خود را در این راه نشان دهند. خوشبختانه در ایران نیز طی دو‌سال گذشته، این همایش به‌صورت ملی و نظام‌مند برگزار شد و با طراحی جایزه‌ای با عنوان «جایزه ملی مبارزه با سرطان» تلاش شد، برگزاری این مراسم نماد باشد. مراسم امسال هم به‌دلیل محل برگزاری (یعنی تالار‌وحدت) و هم به‌دلیل مشارکت گروه‌های هنری، رنگ‌و‌بوی خاصی نیز داشت و نوید روزهایی را می‌داد که گروه‌های مرجع اجتماعی، نقش‌آفرینی فعال‌تری را برای تحقق این خواست اجتماعی ایفا کنند. همچنین طراحی و برگزاری کمپینی با عنوان «پویش ملی مبارزه با سرطان» طی هفته ملی مبارزه با سرطان، سبب شد فعالیت‌های دامنه‌داری برای آگاه‌سازی مردم و مسوولان انجام شود، اما وضعیت سرطان در ایران چگونه است، چشم‌انداز ما چیست و چه اقداماتی در اولویت هستند؟  


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 بهمن 1393برچسب:سرطان,روز ملی,وزارت بهداشت, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

چگونه اثرات آلودگی هوا را خنثی کنیم؟از نحوه عملکرد مدیران و مسئولان برای رفع آلودگی هوا که بگذریم، لازم است بر کارهایی که هر فرد می‌تواند برای جلوگیری از هجوم آلاینده‌ها بر بدنش انجام دهد، تاکید داشته باشیم. حفظ امنیت بدن، یکی از بهترین راه‌هایی است که در چنین شرایطی می‌توان انجام داد.

زیست  بوم - سازمان بهداشت جهانی، 15 سال درباره نقش آلودگی هوا بر روی سرطان پژوهش کرد. این سازمان در نهایت، اکتبر سال 2013 اعلام کرد: آلودگی هوا سرطان‌زا است. پس از این پژوهش‌ها بار دیگر توسط محققان اعلام شد کسانی که در مناطق دارای آلودگی هوا زندگی می‌کنند، 20% بیشتر به سرطان مبتلا می‌شوند. دلیل این امر تضعیف سلول‌های کشنده سرطان در بدن  توسط آلاینده‌های هوا است. 


به گزارش فرارو، ابتلا به سرطان، تنها یکی از اثرات آلودگی هوا بر روی انسان‌ها است. گذر زمان اثرات وحشتناک آلاینده‌های غیرطبیعی بر بدن، مغز و روح انسان را بیشتر مشخص کرد. از همین رو، از میان بردن بیماری‌ها و اثرات منفی آلودگی هوا یکی از دغدغه‌های دائمی مدیران شهرهای بزرگ جهان بوده و هست. در ایران بحث آلودگی هوا از سال 1355 آغاز شد. 24 سال پس از این تاریخ، برای اولین بار برنامه‌ای برای مبارزه با آلودگی هوا در شهر تهران و 7 شهر بزرگ دیگر تصویب شد که تا سال 1384 به مرحله انجام نرسید. پس از این تاریخ بود که افزایش غیرقابل کنترل آلودگی هوا و بیماری‌هایی که در پی داشت، مسئولان را بیش از پیش نگران کرد. 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 بهمن 1393برچسب:آلودگی هوا,بدن,سرطان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

آیا همین یک موضوع وحشتناک، آنقدر برای مجلسی ها مهم نیست که درباره اش جلسه علنی و غیر علنی و فوق العاده بگذارند و از آن طرح های به اصطلاح خودشان "سنگین"، برای حل این مشکل مرگبار آماده کنند؟

عصرایران ؛ جعفر محمدی - این روزها ، مجلس شورای اسلامی که افرادی با کسوت نمایندگی و وکالت مردم در آن عضویت دارند، درگیر موضوع حیاتی و مهمی(!) به نام بررسی قدم زدن وزیر امور خارجه ایران با وزیر امور خارجه آمریکا در اثنای مذاکرات ژنو است و به قول یکی از نمایندگان دلواپس، "طرح سؤال سنگینی" از محمدجواد ظریف در راه است. رسانه هایشان هم در حال خودکشی در این ماجرا هستند!

این البته تنها موردی نیست که برخی مسؤولان و رسانه های کشور نگران آنند. این که چگونه زمینه رد صلاحیت برخی رقبا را فرهم کنیم و چگونه به این و آن ، انگ "فتنه گر" بزنیم ، یا چگونه جلوی فلان فیلم و کنسرت را بگیریم یا از قول مردم یک شهرستان، نامه جعل کنیم که نام خانوادگی فلان روزنامه نگار را تغییر دهید و آن بنده خدا هم شهادتین بگوید که به خدا من هم مسلمانم، یا چگونه بر دهان کسانی بکوبیم که رفع حصر را طالب هستند، یا برای الهام چرخنده در کمیسیون فرهنگی جلسه تقدیر بگیریم و مسائلی از این دست، دغدغه خیلی از مسؤولان است و اگر به آرشیو خبرها بنگرید، صدها مورد نظیر اینها پیدا خواهید کرد که نشان می دهد سطح دغدغه و ادبیات غالب بسیاری از مسؤولان و مخصوصاً مجلسی ها چیست؟!

حال در کنار همه این خبرها و دغدغه ها ، این خبر را هم بخوانید که در حاشیه قرار گرفت و واکنش مسؤولان و مجلسی ها به آن، در حد واکنشی بود که می شد به خبر عبور یک توده هوای کم فشار از شمال کشور داشت!

خبر را بخوانید:

« رییس انجمن مغز و اعصاب ایران گفت: سن سکته مغزی بر اساس پژوهش های انجام شده در کشور 10 سال کمتر از استانداردهای جهانی است که علاوه بر عوامل محیطی، عوامل ژنتیکی نیز در آن دخیل هستند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 5 بهمن 1393برچسب:سکته مغزی,مجلس,نماینده, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

... تمام قبور باغ رضوان دو طبقه می شود

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با بیان اینکه بر اساس آمار، حوادث رتبه سوم و بیماری های تنفسی رتبه چهارم مرگ و میر را در سال جاری به خود اختصاص داده اند گفت: آمار متوفی بر اثر بیماری های تنفسی به آمار مرگ و میر بر اثر حوادث نزدیک شده است.

 به گزارش خبرنگار خبرآنلاین در اصفهان محمدعلي خبوشاني با اعلام اين مطلب اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تاكنون 3 هزار و 800 نفر در باغ رضوان دفن شده اند كه بيشترين آمار مربوط به آبان ماه مي باشد كه در اين ماه 423 نفر در باغ رضوان دفن شده اند.

وي افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون باغ رضوان  2 هزار و 250 نفر متوفي آقا و يك هزار و 500 نفر متوفي خانم را در خود جاي داده است.

وي بيماري هاي قلبي عروقي، سكته، ايست قلبي و نارسايي قلبي را رتبه اول مرگ و مير در اصفهان عنوان كرد و گفت: بر اساس آمار موجود سرطان رتبه دوم، حوادث رتبه سوم و بيماري هاي تنفسي رتبه چهارم مرگ و مير در سال جاري را به خود اختصاص داده اند كه آمار مرگ و مير بر اثربيماري هاي تنفسي به آمار متوفي بر اثر حوادث بسيار نزديك شده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 26 دی 1393برچسب:اصفهان,بیماریهای تنفسی,مرگ و میر, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

Tehran, Sept 13, IRNA - Cancer is the third most common cause of death in  Iran, announced the head of Iran Society of Radiotherapy Oncology (ISRO

Mohammad Reza Qavam Nasiri made the statement at a news conference on Thursday to elaborate on the upcoming 9th Annual Clinical Oncology Congress in Tehran. He added that skin, prostate and stomach cancer are more prevalent among men while breast cancer afflicts more women than any other cancer in Iran, according to Saturday's edition of 'Iran Daily'

Leukemia, he added, ranks first among cancers affecting children. The leading causes of the disease can be attributed to lead in petroleum, particulate matters, air pollution and cell phone radiation

Cancer, he said, takes about 30,000 lives in the country each year whereas, based on global figures, the number of people suffering from cancer will stand at around 20 million people by 2020. “The number of people with tumor is also increasing worldwide”



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 24 دی 1393برچسب:cancer,ISRO,congress,Iran,oncology, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
آلودگي هوا«سپند امير سليماني»را به بيمارستان كشاندسپند امیرسلیمانی از دلیل بستری شدنش در بیمارستان خبر داد.
 
به گزارش سينماخبر به نقل از پرشین وی ، سپند امیرسلیمانی اين تصویر را در صفحه اینستاگرامش گذاشت و زیر آن نوشت : 

 
آلودگى هواى تهرون بخشى از ريه منو مسموم كرده و من با حال خراب در بيمارستان بسترى شدم اما درست اتاق كنار من مردى خوابيده كه همه ريه و همه عمرش رو تو جنگ جا گذاشته و امروز فقط با ماسك نفس مي كشه.

راستش از خودم و اون خجالت كشيدم وقتى ديدم به اون ميگن بيمار و به من هم، من و ما و ايران ما با هر نوع عقيده اى مديون محمدرضا و همسنگراشيم،گوشه گوشه ايران ما رو كه بگردى تكه اى از جوانمردى محمد رضاها پيدا مي كنى،خدا اين مردا رو ازمون نگيره. آمين.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 22 دی 1393برچسب:سپند امیر سلیمانی,آلودگی هوا,بیمارستان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
 زندگی کودکان در فاصله 75 متری از جاده های اصلی، با احتمال 50 درصد بیشتر از نظر خطر ابتلا به آسم همراه است.

زیست بوم/ جیمز جانسون جونیور*: اگر چه کودکان 30 درصد جمعیت ما را تشکیل می دهند، اما آنها 100 درصد آینده ما هستند. به عنوان یک استاد دانشگاه، افتخار این را داشته ام که معلم و مربی برای خدمت به تعداد زیادی از جوانان باشم و هیچ لذت شخصی و یا حرفه ای بالاتر از تماشای این نوع از رشد سرمایه گذاری وجود ندارد.

امروز آغاز هفته بهداشت در EPA است و من مشتاق هستم تا تعداد زیادی از نوشته های خود را در مورد آنچه که بدون شک یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های ما در آینده کشورمان است یعنی بهداشت محیط کودکان، به اشتراک بگذارم.

در سال 1998، EPA با همراهی موسسه ملی علوم بهداشت محیط زیست (NIEHS)، برنامه تحقیقاتی پیشگیری از بیماری ها و بهداشت محیط کودکان را آغاز نمود که یکی از موفق ترین برنامه های تحقیقاتی بهداشتی در جهان بود. این موسسه یک مرکز تحقیقاتی چند رشته ای و مبتنی بر پژوهش های دانشگاهی تاسیس نمود که شامل یک شبکه ای از بهترین متخصصین و دست اندرکاران بهداشت محیط کودکان می باشند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 دی 1393برچسب:کودکان,آسم,بارداری, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 امسال با تدابیری که برای کاهش آلودگی هوای تهران اندیشیده شده تهران اندکی راحتر نفس می کشد اما هنوز هوا در وضعیت ایده آلی قرار ندارد و همه افراد جامعه به ویژه زنان باردار، کودکان وسالمندان تحت تاثیر این هوای آلوده قرار می گیرند.


ایسکانیوز - تعداد روزهای ناسالم هوا در سال ۹۳ نسبت به دو سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است و آمارهای به دست آمده حاکی از بهبود شرایط کیفی هوا نسبت به سال های گذشته است. براساس اطلاعات ارائه شده در پایگاه محیط زیست، داده های ثبت شده در ایستگاه های سنجش آلودگی هوای تهران نشان می دهد که بر این اساس تعداد روزهای ناسالم تا ۳۰/۹/۹۳، ۷۷ روز و در مدت مشابه آن در سال ۱۳۹۲، ۱۰۰ روز و در سال ۱۳۹۱، ۱۱۱ روز بوده است. آلودگی هوا چه تاثیری بر زنان باردار و جنین آنان دارد?

گاز سمی مونواکسید کربن موجود در هوا در سه ماهه‌ اول بارداری به راحتی از جفت عبور کرده و در صورت شدت زیاد مسمومیت به سقط جنین منجر می‌شود. آلوده‌کننده‌های هوا زیاد هستند، اما منواکسید کربن یکی از خطرناکترین و مهمترین این آلوده‌کننده‌ها به شمار می‌رود و این گاز در نتیجه‌ سوخت ناقص مواد آلی ایجاد و مهمترین منابع تولیدکننده‌ این گاز اگزوز اتومبیل‌ها، بخاری‌های گازی و نفتی است.

خطر سقط جنین در زنان باردار بیشتر در سه ماهه اول بارداری است و این امر نیز به شدت مسمومیت به آلودگی هوا، شرایط سلامتی کبد، قلب و مقاومت بدنی مادر بستگی دارد. مادران باردار باید در 8 هفته اول حاملگی بسیار مراقب باشند و خود را در معرض هوای آلوده قرار ندهند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 دی 1393برچسب:آلودگی هوا,بارداری,جنین,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

زایمان طبیعی

دما، فعالیت های بدنی زیاد، فعالیت در محیط گرم، امواج موبایل، رادیوتراپی و پارازیت، از جمله علل مهمی‌ هستند که می ­توانند به‌ شدت بر باروری اثر بگذارند، عملکرد طبیعی هورمون‌ها را دچار اختلال کنند و سبب پایین آمدن کیفیت اسپرم‌ها و تعداد، حرکت و شکل آنها شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدمهدی آخوندی افزود: با توجه به پیشرفت­ ها در حوزه درمان انواع سرطان و امکان تداخل این درمان‌ها با توان باروری بیماران، متخصصان و پژوهشگران حوزه باروری و علوم مرتبط با آن تلاش کرده‌اند امکان‌هایی برای حفظ باروری بیماران پدید آورند.

این جنین‌شناس با اشاره به تحقیقات جهانی پیرامون ناباروری که در دهه‌ های اخیر پر­ رنگ ­تر شده است، گفت: تحقیقات نشان می ­دهد که میزان باروری در سطح جهانی در 50 سال اخیر تقریبا به نصف کاهش یافته و لذا، میزان ناباروری به طور مرتب در حال افزایش است. نتایج حاصل از بررسی عوامل، نشان‌ دهنده آن است که از یک سو، عوامل محیطی و از سوی دیگر، عوامل اجتماعی، فرهنگی، روانی و همچنین، برخی از بیماری‌ها بر باروری تاثیرمنفی می­ گذارند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 11 دی 1393برچسب:باروری,اسپرم,تخمک,جنین,سرطان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
تعداد بیماران قلبی و تنفسی در شهر تهران افزایش یافته به طوری در روز جمعه (5 دی ماه) 264 فرد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی از خدمات درمانی مرکز اورژانس تهران بهره مند شدند که این تعداد در روز گذشته (دوشنبه) به 382 نفر رسید
 
زیست نیوز - مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران گفت : آلودگی هوای تهران روز گذشته 382 نفر را روانه بیمارستان کرد. 

'حسن عباسی' روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تعداد بیماران قلبی و تنفسی در شهر تهران افزایش یافته به طوری در روز جمعه (5 دی ماه) 264 فرد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی از خدمات درمانی مرکز اورژانس تهران بهره مند شدند که این تعداد در روز گذشته (دوشنبه) به 382 نفر رسید. 
 
وی از افزایش حدود پنج درصدی ماموریت های این مرکز طی روز گذشته نسبت به روز قبل از آن با توجه به بروز پدیده آلودگی هوا در شهر تهران خبر داد. 
 
وی اظهار کرد: مرکز اورژانس تهران یک هزار و 372 ماموریت را در روز شنبه هفته جاری انجام داد که این تعداد در روز گذشته به یک هزار و 434 ماموریت افزایش یافته است. 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:اورژانس, آلودگی هوا,تهران,بیماریهای قلبی و تنفسی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

مرتضی پاشایی صبح روز ۲۳ آبان‌ماه براثر سرطان معده در سن ۳۰ سالگی درگذشت و ۲۵ آبان‌ماه در قطعهٔ هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

عصر ایران - بر اساس اعلام رسمی خانواده مرتضی پاشایی زمان و مکان برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت پاشایی مشخص شد.

به گزارش خبرآنلاین مراسم چهلم این خواننده پنجشنبه چهارم دی ماه ساعت 14 در بهشت زهرا و قطعه هنرمندان برگزار خواهد شد.

مرتضی پاشایی صبح روز ۲۳ آبان‌ماه براثر سرطان معده در سن ۳۰ سالگی درگذشت و ۲۵ آبان‌ماه در قطعهٔ هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:مرتضی پاشایی,سرطان,چهلم, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

تلفات سرطان در ایران دو برابر کشته های حوادث است اما مسئولان توجه نمی کنند.

فرارو - رئیس انجمن آنکولوژی ایران از تشکیل کمیته شیمی‌‌درمانی و ارائه داروهای با قیمت مناسب به بیماران خبر داد و گفت: سرطان معده شایع‌ترین سرطان در کشور است اما نیمی از این بیماران در مراحل پیشرفته مراجعه می‌کنند. 
 
محمدرضا قوام نصیری در نهمین همایش کلینیکال آنکولوژی در کتابخانه ملی گفت: سرطان برخلاف سونامی این طور نیست که با شیوع کم شروع شده، زیاد شود و سپس کاهش یابد بلکه طبق آمارهای معتبر دنیا، سرطان‌ها رو به افزایش هستند و ۵۰ درصد آنها قابل پیشگیری و درمان هستند بنابراین شباهتی با سونامی ندارند. 
 
وی افزود: عنوان سونامی که به سرطان نسبت داده می‌شود به علت ضعف کاری خودمان و عدم فرهنگسازی مناسب است همچنین نگرش عمیقی نسبت به وضعیت بهداشت و درمان وجود ندارد. 
 
وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته بودجه دولت صرف بهداشت، درمان، پژوهش و آموزش می‌شود و سرطان که بیماری‌های دیگر را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد در جایگاه خاصی قرار دارد. در کشور ما نیز به سرطان اهمیت داده می‌شود اما مشکلات دیگری باعث می‌شود تا مانند کاهش مرگ و میر در حوادث، سرطان کاهش نیابد. 
 
قوام نصیری افزود: ۲۵ هزار کشته بر اثر حوادث رانندگی در سال داشتیم در حالی که طبق آمار وزارت بهداشت در سال ۸۹، ۴۵ هزار نفر سالانه به دلیل سرطان فوت می‌کنند و این به معنی دو برابر کشته‌های حوادث است و با اینکه مسئولان مطلع هستند اما آن طور که شایسته است مبنای کار قرار نمی‌دهند. 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 27 آذر 1393برچسب:سرطان,تلفات,شیمی درمانی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 پیکر رحمان مرادی نوازنده موسیقی ایرانی، صبح 11 آذرماه با حضور اهالی موسیقی و دانشجویان از مقابل تالار وحدت تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

 به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، مراسم تشییع پیکر رحمان مرادی فرزند فرمان مرادی، با حضور هنرمندانی چون داوود گنجه ای، داریوش پیرنیاکان، زید الله طلوعی، حمیدرضا نوربخش، هنگامه اخوان، شهرام صارمی، رامین آزادآور رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 4، دانشجویان دانشگاه و ... در تالار وحدت برگزار شد.


در ابتدای این مراسم رامین آزادآور رییس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 4 گفت: یکی از خصوصیات بارز رحمان مرادی کار کردن بدون هیاهو و حاشیه بود، من افتخار داشتم طی سالهای گذشته با او و پدرش استاد فرمان مرادی مراوده داشته باشم.

وی ادامه داد: او به معنای واقعی کلمه یک هنرمند شایسته عرصه موسیقی ایرانی بود که از همان دوران نوجوانی نیز رگه هایی از علاقه به موسیقی ایرانی و سازسازی را در درون خود داشت به گونه ای که در هر کلاسی شرکت می کرد بعد از مدتی به عنوان دستیار استاد به آموزش می پرداخت.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 آذر 1393برچسب:رحمان مرادی,تار,ساز,سرطان,نوازنده, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
سایت خبری تئاتر - مبارزه نفس‌گیر ریحانی با سرطان
بهرام ریحانی، هنرمند پانتومیم کشور که از ابتدای سال 93 با بیماری سرطان مبارزه می‌کند؛ وضعیت جسمی این روزهای خود را تشریح کرد.

سایت خبری تئاتر: بهرام ریحانی؛ هنرمند پانتومیم کشور از ماه‌های پایانی سال 92 و فروردین سال جدید مبارزه خود با بیماری سرطان را آغاز کرد. این بازیگر توانا طی این مدت بارها از عزم جدی خود برای مقاومت در برابر این بیماری سهمگین سخن گفته و ایستادگی خود را در عمل نشان داده است.

اسفندماه سال گذشته بود که وقتی پزشک بیمارستان جواب آزمایش را به دستش داد او را وارد شوکی عظیم کرد. چند ساعتی متوجه زمان و مکان نبود و مدام با خود تکرار می‌کرد که باید اشتباهی رخ داده باشد. حتی از پزشک خود چندین بار سؤال کرده بود که آیا اشتباه نکرده و جواب آزمایش فرد دیگری را به او تحویل نداده است؟

پاسخ مثبت بود و بهرام ریحانی که ناگهان به دلیل درد شدید در ناحیه شکم به بیمارستان مراجعه کرده بود، متوجه شد که مبتلا به بیماری سرطان شده است.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب:بهرام ریحانی,سرطان,پانتومیم, تئاتر,شیمی درمانی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
رضا کیانیان کمپین مبارزه با سرطان تشکیل داد:
 
آفتاب- رضا کیانیان،بازیگر سینما و تلویزیون اعلام کرد: به زودی کمپین مبارزه با سرطان با همکاری هنرمندان سینما، وزیربهداشت و سازمان محیط زیست تشکیل خواهد شد.
 
کیانیان بازیگر با سابقه سینما در گفتگو با خبرنگار «آفتاب» خطر سونامی سرطان در کشور را جدی و خطرناک توصیف کرده وگفت :« موج سرطان در کشور ما افزایش یافته است. دلیل این افزایش قابل توجه بیماری سرطان خوراک آلوده و صنعتی تولیدی کارخانه ها، انواع کودهای کشاورزی غیر استاندارد و هوای آلوده است.»
 
 کیانیان در ادامه به توضیح این موارد پرداخته و گفت: «بسیاری از کارخانه های مواد غذایی استانداردهای لازم را فقط برای کسب موافقت و مجوزهای اولیه رعایت می کنند و به دلیل منظم نبودن نظارت های لازم، این اصول به فراموشی سپرده می شوند. کودهای شیمیایی غیر استاندارد دارای مواد سرطان زایی است که بدن انسان راه پیدا می کند. علاوه بر این هوای تهران علاوه بر آلاینده ها، با مشکل ساخت و سازهای گسترده رو به رو است که مانند دیوارهای بلند رفت و آمد هوا را سد می کنند.»
 
  کیانیان توضیح بیشتر درباره کمپن مبارزه با سرطان را به آینده نزدیک موکول کرده و تاکید کرد: «بیماری سرطان و افزایش آن کاملا جدی است و باید از سوی مسئولان جدی تلقی شود. بنابراین همگی باید برای مبارزه با سرطان متحد شده و برای کنترل آن با یکدیگر همکاری کنیم.»


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب:رضا کیانیان, کمپین,سرطان,مهرجویی,هنرمند, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

احسان محمدیوقتی هوا را با بنزین پتروشیمی چنان آلوده کردند که به جای اکسیژن، بنزن به ریه ها فرو فرستادیم، وقتی برخی منابع رسمی با صراحت می گویند سبزی ها و صیفی جات در همین بیخ گوش تهران دارد با فاضلاب صنعتی آبیاری می شود، وقتی سالها در خفا پالم به خورد خلق الله دادند و از بستنی گرفته تا شیر و ماست و خامه چنان آلوده بود که حالا عوارضش را نمی توانند حاشا کنند، وقتی آب ها آلوده است، وقتی اجازه وارد شدن لوازم آرایشی و حتی اسباب بازی های تقلبی آلوده ...

زیست بوم/ احسان محمدی: مرتضی پاشایی خواننده جوان کشورمان بعد از تحمل دوران رنج آور ابتلا به سرطان جان باخت و امروز در میان اشک و آه هوادارانش به خاک سپرده شد. 

پیش از او نیز البته هنرمندان، ورزشکاران، چهره های اجتماعی و سیاسی بسیاری را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده ایم. کسانی که می توانستند هنوز باشند و منشا اتفاقات خوبی برای خود و دیگر هموطنان شوند.

اما چرا این همه سرطان می گیریم؟! چرا سرطان دارد یکی یکی ما را می بلعد؟ چرا سرطان حالا مثل سرما خوردگی به یک بیماری دم دستی تبدیل شده است که انگار باید مقابلش زانو بزنیم و به محض ابتلا برویم قبر سفارش بدهیم؟! حوصله اگر دارید فارغ از هیجانات پیرامون مرگ این جوان هنرمند به چرایی این اتفاق نیز نگاهی بیندازیم.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 15 آذر 1393برچسب:سرطان,بنزین,پالم,سونامی سرطان,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
يك هنرمند ديگر هم بر اثر سرطان درگذشتعظیم جوانروح، فیلمبردار "قصه‌های مجید" و از فیلم‌برداران قدیمی سینمای ایران در اثر بیماری سرطان درگذشت.
 
بهار - سرطان روده علت مرگ او گزارش شده است. جوانروح متولد سال ۱۳۲۴ در شهر اردبیل بود و در هنگام مرگ ۶۹ سال داشت. وی فعالیت خود را در سینمای ایران از دهه ۵۰ و همکاری با نادر ابراهیمی در سریال "آتش بدون دود" آغاز کرد. "قصه‌های مجید" از جمله تصویربرداری‌های جوانروح محسوب می‌شود که با استقبال خوب در زمان پخش مواجه شد. او همچنین به مدت ۷ سال مشغول فیلمبرداری سریال "مختارنامه" بود.

مجموعه تلویزیونی "شاهگوش" آخرین فعالیت وی به‌عنوان مدیر فیلمبرداری بود که به دلیل وخیم شدن بیماری‌اش در میانه راه از ادامه آن انصراف داد. او همچنین چندان تمایل نداشت که بیماری‌اش رسانه‌ای شود. فیلمبرداری ده‌ها فیلم سینمایی از جمله روز فرشته، علی و غول جنگل و پاتال و "آرزوهای کوچک به" از جمله آثار او است و سریال‌هایی چون سرنخ (به کارگردانی کیومرث پوراحمد)، ملاصدرا (ساخته حسن فتحی) و مشق عشق (به کارگردانی بهرام بهرامیان) از جمله کارهای وی در زمینه مجموعه‌های تلویزیونی است.

وی از جمله هنرمندانی است که علی رغم کارنامه کاری بالایی که دارد اما کمتر حاضر به مصاحبه با رسانه‌ها بود. او یک جمله معروف و همیشگی در رویارویی با خبرنگارانی که قصد مصاحبه با او را داشتند به زبان می‌آورد؛ «پس از تمام شدن فیلمبرداری یک اثر می‌توان درباره آنچه که ساخته شده، صحبت کرد نه الان.» قرار است مراسم تشییع این هنرمند، صبح روز جمعه از مقابل خانه سینما انجام شود.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 14 آذر 1393برچسب:عظیم جوانروح,فیلمبردار,سرطان,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
نوشته شده در تاريخ جمعه 14 آذر 1393برچسب:پارازیت,فردوسی پور,وزیر بهداشت, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

وزیر ارتباطاتماجراي سرطان‌زا بودن پارازيت‌ها مدت زمان زيادي است كه بين مسوولان مطرح شده و ارسال پارازيت روي امواج ماهواره‌يي از سال ١٣٨٠ تا امروز ادامه دارد و اين درحالي است كه هنوز راهكار و نتيجه‌ای درباره سرطان‌زا بودن يا نبودن اين پارازيت‌ها اعلام نشده است.

زیست بوم/ سهيل سراييان: ماجراي سرطان‌زا بودن پارازيت‌ها مدت زمان زيادي است كه بين مسوولان مطرح شده و ارسال پارازيت روي امواج ماهواره‌ای از سال ١٣٨٠ تا امروز ادامه دارد و اين درحالي است كه هنوز راهكار و نتيجه‌ای درباره سرطان‌زا بودن يا نبودن اين پارازيت‌ها اعلام نشده است. از سوي ديگر نهادهاي مختلفي درباره اين مساله پژوهش كرده‌اند و به اين نتيجه رسيده‌اند كه پارازيت‌ها سرطان‌زا هستند اما در همين رابطه روز گذشته محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، درباره مضر بودن پارازيت‌ها گفت: «درباره بحث تاثير پارازيت‌ها بايد اين را اشاره كرد كه اگر منظور از پارازيت آن بخشي است كه مربوط به موبايل و تجهيزات مخابراتي مي‌شود، ما اين مسائل را از سوي سازمان تنظيم مقررات ارتباطات تحت كنترل داريم. تمام تلاش خود را به كار گرفته‌ايم تا فعاليت‌هايي كه دراين حوزه صورت مي‌گيرد مضر نباشد. اما اگر منظور از پارازيت به بخش‌هاي ديگر بازمي‌گردد بايد گفت كه به نمايندگي از رييس‌جمهوري در كنار دوستاني از وزارتخانه‌ها و بخش‌هاي مختلف، مسوول رسيدگي به اين موضوع شده‌ام و در حال حاضر گزارشي در اين بخش تهيه و براي رياست‌جمهوري ارسال شده است كه پس از اين بررسي‌ها نتايج آن اعلام خواهد شد.»



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:پارازیت,سونامی سرطان,رئیس جمهور,هواشناسی,سلامت, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
شهر بابک و کارخانه ای که آلوده می کند
رسوب هاي سمي ناشي از فعاليت کارخانه در بدن حيوانات اثر مي کند و يکي پس از ديگري راهي چاله هاي مرگ مي شوند، طبق آمار دامپزشکي استان کرمان تاکنون
 
حداقل 40 هزار راس دام در اين منطقه تلف شده اند و اين روند هر چند در ابعاد کمتر اما روزانه ادامه دارد.

زیست بوم/ فاطمه غضنفری* استان کرمان دومين ذخاير مس جهان را به خود اختصاص داده است و در اين ميان به طور طبيعي صنايع مس نيز در کنار اين معادن ساخته شده است. شرکت ملی صنایع مس در سال1374 در راستاي استفاده بهينه از منابع و معادن مس کشور وتبديل ذخاير موجود به توليدات اقتصادي، اقدام به احداث خط توليد مس آندي در منطقه خاتون آباد کرده است. اما متاسفانه استانداردهاي زيست محيطي در ساخت اين کارخانه هيچ گاه رعايت نشد و نتيجه آن يکي از آلوده ترين دشت هاي کشور به دليل فعاليتهاي صنعتي است.

كارشناسان محيط زيست ميزان آلودگي را 28 برابر استاندارد جهاني اعلام كرده و مقدار ذرّات خروجي نيز 30 برابر حد استاندارد است. روزانه هشت تن غبار آلاينده توسط اين كارخانه در هوا پخش مي‌شود كه حدود 50 درصد آن را گرده‌هاي مس تشكيل مي‌دهد.ارزش ريالي اين ميزان مس، روزانه 300 ميليون ريال است كه به عنوان ثروت ملي در هوا پخش مي‌شود و ضمن خسارت اقتصادي موجب آلودگي محيط و بيماري مردم، گياهان و حيوانات مي‌شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 10 آذر 1393برچسب:مس,شهر بابک,کرمان,آلودگی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

هزینه درمان سرطان چقدر است؟هنوز تلخی خبر درگذشت مرتضی پاشایی را مزه مزه می‌کردیم که مجید بهرامی هم صحنه نمایش را خالی کرد، و در فاصله کوتاهی بر مزار غلامحسین مظلومی گل چیدیم و آقای گل را برای همیشه به خاک سپردیم. او مهاجمی بود که در رویارویی با تهاجم سرطان، مثل ناصر خان حجازی مغلوب شد.

آفتاب: شاید در گذشته برای گفتن و انتقال خبرهای بد، هیچ‌کس عجله‌ای نداشت، مقدمه‌چیدن لازم داشت که از عهده هرکسی بر نمی‌آمد و هر فردی هم حاضر نبود خبر بد را اعلام کند.

اما امروز در عصر رسانه و توسعه اطلاع‌رسانی، خبرهای بد زودتر از خبرهای خوب منتشر می‌شود، کوتاه و مختصر و البته ویران کننده و عجیب‌تر این‌که اولین ارسال کننده خبر بد، بعد از ارسال خبرش ساعت‌ آن را با دقیقه و ثانیه به ذهن می‌سپارد و دست‌هایش را پشت سرش تکیه می‌دهد و با افتخار به تعداد کلیک‌های خبرش چشم می‌دوزد.

این بار هم خبرهای بد زود رسید و جامعه‌ را به مکثی نگران کننده برد، هرچند اولین ارسال کننده، ذوق اول بودن را داشت!! هنوز تلخی خبر درگذشت مرتضی پاشایی را مزه مزه می‌کردیم که مجید بهرامی هم صحنه نمایش را خالی کرد، و در فاصله کوتاهی بر مزار غلامحسین مظلومی گل چیدیم و آقای گل را برای همیشه به خاک سپردیم. او مهاجمی بود که در رویارویی با تهاجم سرطان، مثل ناصر خان حجازی مغلوب شد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 8 آذر 1393برچسب:آلودگی هوا, سرطان, پاشایی,بهرامی,مظلومی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

پزشکان می‌گویند: آلودگی هوا با افزایش نرخ ابتلا به بیماری‌های مزمن کلیوی ارتباط دارد.

فرارو - به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، گروهی از متخصصان دانشگاه میشیگان اظهار داشتند: بیماریهای کلیوی در مناطقی از آمریکا که کیفیت هوا پایین تر است بیشتر مشاهده می‌شود.

«جنیفر براگ - گرشام» نویسنده ارشد این مطالعه گفت: در صورتی که آلودگی هوا یک فاکتور خطرزا برای بیماری‌های کلیوی باشد تاثیر آن در کشورهایی که سطح آلودگی هوا فراتر از آمریکا است قابل توجه تر خواهد بود. در این بررسی متخصصان به منظور تعیین ارتباط آلودگی هوا با شیوع بیماریهای کلیوی به مطالعه سوابق پزشکی بیش از یک میلیون نفر در آمریکا پرداختند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 3 آذر 1393برچسب: آلودگی هوا,بیماری‌های مزمن کلیوی,ذرات معلق, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

تشییع پیکر زنده یاد مرتضی پاشاییمراسم تشییع پیکر زنده یاد مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ کشورمان با حضور هزاران نفر از علاقه مندان و طرفداران وی در تالار وحدت برگزار شد.

اکسیژن - مرتضی پاشایی خواننده جوان موسیقی پاپ در 30 سالگی به علت ابتلا به سرطان در گذشت و پیکر او با حضور چشمگیر مردم تشییع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم با پخش قطعاتی از آثار این خواننده موسیقی پاپ آغاز شد و گروه های مختلف مردمی از تهران و شهرستان ها با خوانش ترانه های این خواننده و مراسم سنج و دمام نوازی با خانواده این هنرمند فقید ابراز همدردی کردند.

خیابان شهریار تهران و بخش هایی از خیابان های مجاور به دلیل ازدحام جمعیت به طور کامل مسدود شده بود. ازدحام جمعیت و ترافیک کم کم به خیابان های دیگر و حتی خروجی های متروهایی که نزدیک به خیابان های منتهی به آن منطقه است،‌ کشیده شد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 1 آذر 1393برچسب:مرتضی پاشایی,سرطان,مردم,تشییع, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

ممتاز نیوز - امروز خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه مریم قاسمی طراح لباس مرتضی پاشایی،نامزد وی نیز بوده است و در عکس زیر مشاهده می کنید که به خاطر از دست دادن مرتضای عزیز چقدر ناراحت است.

برای مشاهده ادامه تصاویر روی گزینه ادامه مطلب کلیک کنید.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 30 آبان 1393برچسب:مرتضی پاشایی,سرطان,تشییع, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

ابهرییک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری، از ابتلای سالانه 90 هزار نفر در کشور به بیماریهای سرطان خبر داد و گفت: تهرانیها بیش از سایر استانها در معرض ابتلا به سرطان هستند.

دکتر مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشور است ، گفت: از نگاه رفتار شناسی تغییر سبک زندگی و الگوی تغذیه، استفاده از غذاهای آماده،کم تحرکی و چاقی در حالی که 60 درصد از مردم دچار اضافه وزن و 30 درصد گرفتار چاقی هستند از جمله عوامل بروز سرطان در افراد است.

وی افزود: در حال حاضر براساس آمار وزارت بهداشت 300 هزار نفر بیمار سرطانی در کشور وجود دارد به طوری که در بین زنان ایرانی سرطان سینه و در بین مردان نیز سرطان پروستات بالاترین آمار قربانیان را دارد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در مجموع 5 سرطان شایع در کشور وجود دارد که به ترتیب شامل سرطان معده، ریه، سینه، روده و پروستات می شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 آبان 1393برچسب:سرطان,هوای آلوده,تهرانی ها,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

«سرطلایی» فوتبال ایران بدرود حیات گفتغلامحسین مظلومی، پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه استقلال تهران و یکی از مهاجمان تکرار نشدنی تاریخ ورزش کشورمان پس از دو سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان، لحظاتی پیش بدرود حیات گفت. مظلومی‌ پانزده سال رکورد دار گلزنی تیم ملی ایران بود و همه او را با ضربه‌های سر طلایی‌اش می‌شناسند.

این روز‌ها سرطان همچون هیولایی دهشتناک، یکی یکی عزیزانمان را می‌بلعد. غلامحسین مظلومی عزیز و دوست داشتنی هم یکی از قربانیان نامدار این بیماری مهلک بود که لحظاتی پیش در ۶۵ سالگی بدرود حیات گفت. دقایقی پیش، خبرگزاری‌ها‌ از تسلیم غلامحسین مظلومی در مبارزه با بیماری سرطان خبر دادند تا سر‌طلایی فوتبال ایران رخ در نقاب خاک کشد.

به گزارش «تابناک»، دقایقی پیش، غلامحسین مظلومی، مهاجم پیشین تیم ملی و باشگاه استقلال تهران که از دو سال گذشته با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، بدرود حیات گفت. مظلومی ‌متولد آبادان و از بزرگ‌ترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران بود و رکورد استثنایی ۳۷ گل ملی در ۴۸ بازی را ثبت کرده ‌و به مدد همین رکورد تاریخی هم پانزده سال بهترین گلزن فوتبال کشورمان بود.

اسطوره باشگاه استقلال که با ضربه‌های سر استثنایی‌اش به سرطلایی فوتبال ایران معروف بود، یکی از معدود ایرانی‌هایی است که در رقابت‌های المپیک، موفق به گلزنی شد و گل برتری تیم ملی کشورمان برابر کوبا را در المپیک ۱۹۷۶ مونترال به ثمر رساند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 آبان 1393برچسب:سرطان,مظلومی,سرطلایی,فوتبال,استقلال, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

جامعه > سلامت - وضعیت سلامت در سالی که ...رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران با تایید خطرناک بودن پارازیت‌ها و افزایش مرگ روستائیان به دلیل تشخیص دیرهنگام سرطان، از ازدیاد عفونت‌های هلیکوباکتر در معده‌ ایرانیان و رشد سرطان معده خبر داد و گفت: پزشک نباید نگاهش به جیب بیمار باشد.

الف - به گزارش تسنیم، ایرج خسرونیا در نشست خبری بیست و پنجمین کنگره سالیانه متخصصان داخلی ایران با تایید خطرناکی پارازیت‌ها تا اعلام افزایش مرگ در روستاییان ایران به دلیل تشخیص دیرهنگام بیماری سرطان اظهار داشت: سرطان‌ها به دلیل شیوع بالا در کشور یکی از موضوعات اصلی این کنگره است. 

هنوز برخی سرطان‌ها ناشناخته اند

وی افزود: هنوز هم برخی سرطان‌ها ناشناخته هستند به همین دلیل تعداد مرگ و میرهای ناشی از سرطان‌ها در کشور ما از کشورهای دیگر بیشتر است و این مسئله در روستاها بیشتر است زیرا تشخیص دیرهنگام صورت می‌پذیرد، براین اساس مرگ بیماران روستایی افزایش یافته است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:پارازیت,سرطان,دخانیات,سیگار,سرطان معده, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
 قرمزی چشم، ریزش اشک و سوزش چشم  از علائم بروز حساسیت چشم به آلودگی هوا هستند.
 
دبیر اجرایی بیست و چهارمین کنگره انجمن چشم‌پزشکی ایران درباره تاثیر نامناسب آلودگی هوا بر چشم‌ها به ویژه در افرادی که دارای بیماری چشمی هستند، هشدار داد.

به گزارش عصر ایران از فارس مسعود ناصری‌پور دبیر اجرایی بیست و چهارمین کنگره انجمن چشم‌پزشکی ایران با اشاره به بروز آلودگی هوا تاکید کرد: همانگونه که آلودگی هوا بر ریه‌، مغز و پوست تاثیر نامناسب دارد، در چشم نیز تاثیرگذار است و در ساده‌ترین حالت حساسیت ایجاد می‌کند.

وی قرمزی چشم، ریزش اشک و سوزش چشم را از علائم بروز حساسیت چشم به آلودگی هوا عنوان کرد.

ناصری‌پور تاکید کرد:‌ تاثیر آلودگی هوا در چشم به ویژه در بیمارانی اهمیت می‌یابد که عمل جراحی در سطح چشم انجام داده باشند و یا اینکه بیماری چشمی دیگری دارند.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:چشم,آلودگی هوا,بیماری چشمی,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

دیدار وزیر بهداشت با سینماگرانوزیر بهداشت با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران، تاکید کرد: باید رو در بایستی را کنار بگذاریم و یک نفر باید در این مورد تصمیم نهایی را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم آغاز ایمن سازی با واکسن پنج گانه که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: بهداشت مانند فرهنگ مقوله ای است که شاید کمتر به چشم بیاید بنابراین در این حوزه باید سرعت اقداماتمان را بیشتر کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به این که سرطان در جامعه ما یک بیماری بسیار جدی است، گفت: کشور ما به سمت سالمندی پیش می رود و سرطان بعد از تصادفات و بیماری های قلبی عروقی بیشترین عامل مرگ و میر ایرانیان محسوب می شود. البته خیلی از سرطان ها نیز قابل پبیشگیری است ولی باید به این نکته توجه کنیم که بخش عمده پیشگیری از سرطان، به خود مردم باز می گردد. ضمنا رسانه ها نیز باید از طریق فرهنگ سازی به مردم بیاموزند که نحوه تغذیه سالم، جلوگیری از استعمال دخانیات و تحرک بدنی می تواند مانع ابتلا به این بیماری شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:آلودگی هوای تهران,سرطان,وزیر بهداشت,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

آلودگی هوامطالعات جدید محققان امریکایی نشان می‌دهد که افزایش آلودگی هوا باعث تشدید مشکلات تنفسی و همینطور افزایش وزن و چاقی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مطالعات جدید محققان کالیفرنیا در امریکا نشان می دهد که آلودگی هوا می تواند ریسک اضافه وزن و چاقی را در کودکان افزایش دهد. در این مطالعه، تاثیر آلودگی هوا بر 11 هزار کودک مورد بررسی قرار گرفت.

 تاثیر آلودگی هوا بر مکانیسم بدن

نتایج این تحقیقات نشان داد که قرار گرفتن در مناطقی که آلودگی بیشتری نسبت به سایر شهرها یا کشورها دارند، می تواند باعث افزایش شاخص توده بدنی در دوران کودکی شود. شاخص توده بدنی  (Body Mass Index)  سنجش آماری برای مقایسه بین وزن و قد یک فرد است. افزایش شاخص توده بدنی در دوران کودکی می تواند چاقی در دوران بزرگسالی را نیز به دنبال داشته باشد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:آلودگی هوا,چاقی,اضافه وزن,کودکی,بزرگسالی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
80نفر از مددجویان زندان قزوین به مرخصی ...تحقیقات جدید نشان می دهد روند تغییرات آمار جرم و جنایت رابطه معناداری با حجم سرب مصرفی در زندگی روزمره انسان ، مانند سرب موجود در بنزین یا رنگ های ساختمانی دارد.
 
عصر ایران - در خیلی‌ از کشورهای غربی، آمار جرم در دهه‌های گذشته کاهش بسزایی یافته است. آیا حذف سرب از بنزین می‌تواند توضیحی برای این پدیده باشد؟

زمانی که توماس میدگلی در آزمایشگاه خود مشغول به کار بود، سوختی بهتر برای آیندگان می خواست. او تترا اتیل سرب را تولید کرد؛ مولفه ای که به نظر می رسید موتور خودرو ها را کارامدتر خواهد کرد، اما او نمی دانست سربی که به سوخت اضافه می کند باعث چیزی بسیار بدتر خواهد شد.

در خلال قرن بیستم میلادی میزان جرم هر روز بیشتر می شد، اما از حدود ۲۰ سال پیش، روند صعودی افزایش جرم و جنایت فروکش کرد و از آن زمان تاکنون جرم های کلیدی در مقیاسی وسیع در حال کاهش است. اما کسی دلیل واقعی را نمی دانست. میزان بزهکاری در حال کاهش بود، صرف نظر از این که چه تعداد از بزهکاران در یک کشور زندانی و محکوم می شدند.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 24 آبان 1393برچسب:سرب,جرم,جنایت,مسمومیت,آمار, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

هوای ناسالممدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 111 در شرایط ناسالم قرار گرفت.

دکتر وحید حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه­های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت تمام آلاینده ها نسبت به روز گذشته درهمین ساعت افزوده شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ها در بیشتر ایستگاهها از حد مجاز فراتر بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم است.

به گفته وی، ایستگاه شهر داری منطقه 19، در حال حاضر در شرایط هشدار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار داشت: پیش بینی هواشناسی برای پایتخت حاکی از آسمانی صاف در پاره ای نقاط غبار محلی است. به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر در مناطق پرتردد و شلوغ در شرایط نا سالم باقی بماند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 23 آبان 1393برچسب:هوای تهران,ذرات معلق,ناسالم,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

مرتضی پاشایی آلبوم یکی هستاکسیژن - مرتضی پاشایی خواننده جوان پاپ ایران صبح 23 آبان امسال در بیمارستان بهمن تهران از سرطان معده درگذشت. خبر ناراحت کننده ای که صدها یا هزاران نفر از هموطنان به ویژه علاقه مندان به صدا و موسیقی او را به درد آورد. 

مرتضی پاشایی هم از سرطان درگذشت. این روزها مرتبا از گوشه و کنار شهر از سرطان و تلفات آن خبر می رسد. همسر یک همکار اداری، برادر فلان دوست، خویشاوند همسایه بغلی، کودک نو پای یک آشنای خانوادگی و .... از سرطان درگذشته اند. همه اعتراف دارند که سرطان در ایران زیاد شده از مردم کوچه و بازار گرفته تا پزشکان، متخصصان و مقامات رسمی بهداشت و درمان کشور. اما به راستی چرا ؟

 
پارسینه در پاسخ به این سوال می نویسد : آلودگی هوا، آلودگی آب‌های زیر زمینی، سبزی‌هایی که با آب‌های آلوده آبیاری شده‌اند، میوه‌هایی که چندین برابر بیشتر از حد استاندارد با سموم دفع آفات سمپاشی شده‌اند، گوشت‌ گاوهایی که دوره انتظار دفع دارو را طی نکرده و ذبح شده‌اند.
 
سرطان متشکل از ده‌ها نوع بیماری مختلف است، که هر کدام عوامل خطرساز خاص خود را دارد.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 23 آبان 1393برچسب:مرتضی پاشایی,سرطان,ایران,آلودگی هوا,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
پس از گذر یک سال از اختصاص بودجه برای مقابله با پدیده ریزگردها، قاسم حقانی رئیس گروه حفاظت خاک دفتر امور بیابانهای سازمان جنگلها و مراتع کشور از عدم اختصاص بودجه برای مقابله با ریزگردها از سوی دولت خبر داد و گفت: کشور عراق نیز هیچ گونه همکاری برای مقابله با ریزگرد ها انجام نمی دهد.

  شفاف -  چند سالی می شود که از ورود ریزگردها به ایران می گذرد و شاید هنوز هم این میهمان ناخوانده دلش نمی خواهد که از ایران و نفس های تنگ ایرانیان دل بکند.

 اگرچه این مهمانان ناخوانده آنقدر ریز هستند که نامشان را هم ریزگرد گذاشته اند اما خطرات بزرگی را برای سلامت اهالی جنوب کشورمان به وجود آورده اند. از تنگی نفس تا بیماری های قلبی و ریوی و قرمزی و ناراحتی و درد چشم تا مهاجرت به شهرهای دیگر تبعات ورود این میهمانان ناخوانده اند.
 
حضور این میهمانان ناخوانده در حالی است که کشور عزیزمان در سال 2013 سومین کشور جهان از لحاظ آلودگی هوا و شهر تهران به عنوان پایتخت در رتبه 162 در میان 1524 شهر مورد مطالعه، از نظر آلاینده ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون قرار گرفته است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 15 آبان 1393برچسب:ریزگرد,اورانیم,بودجه,عراق,بیماری, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
پاییز 93 با خبرهای بد و خوب همراه بود و نسیم ملایم سرمای پاییزی بر پوست زنان اصفهانی داغ شد و همه چشم ها را به خود خیره کرد اما در میان خبرها، خبرهایی بود که از نظرها پوشیده ماند. هرچند با آمدن فصل پاییز گوش ها به شنیدین خبرهای ناگوار مسمومیت نشت مونواکسیدکربن عادت دارد اما این بار مسمومیت ها دلیل دیگری دارد.

 شفاف: این بار خبرها حکایت از مسمومیت 235 نفر از مردم زاهدان دارد. خبری که اول آبان 93 بر روی سایت های و خبرگزاری منتشر شد.

 محمد هادی عباسی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا در رابطه با این اتفاق چنین می گوید: این مسمومیت روزگذشته به دلیل انتشار نوعی گاز حاصل از موادشیمیایی رخ داده و منجر به ایجاد مشکلات تنفسی و گوارشی در تعدادی از مردم شد.
 
عباسی افزود: در پی انتشار این گاز، تاکنون ۱۶ نفر از مردم منطقه "جاده قدیم" زاهدان پس از مراجعه به بیمارستان به صورت سرپایی مداوا شده‌اند و در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد.
 
وی خاطرنشان کرد: این گاز در پی استفاده از موادشیمیایی تاریخ مصرف گذشته توسط یک شرکت خصوصی منتشر شد.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 15 آبان 1393برچسب:مسمومیت همگانی,زاهدان,مشکین شهر,پردیس,سلامت عمومی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 پتروشیمی ها دو نفر از کارگران شرکت جم صنعتکاران پیمانکار پتروشیمی جم دچار حادثه شدند و جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اثر بروز یک حادثه در سایت پتروشیمی جم که در منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی واقع است، دو کارگر مربوط به شرکت های پیمانکاری پتروشیمی جم جان خود را از دست دادند.

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت پتروشیمی جم این دو کارگر به منظور تمیزکاری وارد راکتور شده و بر اثر استنشاق گاز نیتروژن جان خود را از دست می دهند.

واحد الفین به دلیل نقص فنی کوتاه مدت و تعمیرات روتین از سرویس خارج بود و واحد بهره برداری تصمیم به تمیزکاری و تعمیر در سطح سایت می‌گیرد که راکتور هم یکی از آنها بود.

حسین حیدری و محمود جعفری از کارگران شرکت جم صنعت کاران شرکت پیمانکار پتروشیمی جم بودند که در این حادثه جان خود را از دست دادند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 14 آبان 1393برچسب:پتروشیمی جم,گازگرفتگی,جم صنعت کاران,واحد الفین, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

مرگ تدریجی مردم و تولد کودکان معلول در چند صد متری صنایع بزرگ در اراکبچه‌های کزاز چه آنها که به دنیا نیامده رفته‌اند و چه آنها که زیر مشعل‌ها و دودکش‌ها چشم باز کرده‌اند پیش از آن‌که بزرگ شوند می‌فهمند که آلودگی هوا و زندگی در چندصدمتری صنایع بزرگ، با آدم‌ها چه می‌کند.

به گزارش پارس، شیده لالمی در روزنامه شهروند نوشت: دو قدم مانده به جهنم، هوا سوخته است.  آتش زبانه می‌کشد و به آسمان می‌رود و زیرِ آتشِ مشعل‌هایِ همیشه روشن، زیر پای دودکش‌هایی‌ که از هر گوشه‌ای پیدا است، آدم‌ها روی زمین‌های سوخته خانه ساخته‌اند. دو‌هزار و ٢٠٠نفر با نفس‌های بریده روی زمین‌های آلوده، ذرت و یونجه می‌کارند و زمینِ زیر پایشان و روزگارشان، سیاه مثل آبیِ آسمانی که هیچ پیدا نیست. 

٢٠کیلومتری جاده اراک به شازند در همسایگی مشعل‌هایی که سر به آسمان دارند، زمین‌های ٦٧٠ خانوار بوی مرگ می‌دهد، یونجه و ذرتشان ‌هم.  

از پالایشگاه شازند که بگذری سه مشعل بلند، آسمان را روشن کرده‌اند و زمین را سیاه. هوا برای نفس کشیدن سنگین است و در این بی‌هوایی آدم‌های ساده روستا یک صبح دیگر را آغاز کرده‌اند؛ یک روز دیگر را زیر آسمانِ «کَزاز»؛ یکی از ده‌ها روستای استان مرکزی که حالا دیگر سال‌ها است، روزها و شب‌هایش در محاصره صنایع بزرگ می‌گذرد. مشعل‌های گازی و دودکش‌هایی که مرگ در هوا می‌پراکنند از هر سو در کزاز پیدا است؛ «پالایشگاه نفت» و «نیروگاه حرارتی» از شمال شرق و «پتروشیمی شازند» از شمال. صنایعی که برای ساکنان این گوشه پرت برای روستاییان کزاز رونق نیاورده‌اند، کسب و کار و حالِ خوش نیاورده‌اند خاک و هوای آلوده، بچه‌های نارس، بچه‌های مرده، مادران مریض آورده‌اند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 13 آبان 1393برچسب:کَزاز,آلودگی هوا,سقط,سرطان,اراک, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
... نوزاد پسر در آسانسور این بیمارستان خبرکارشناسان آلودگی صنعتی را در ایجاد هورمون‌های تولید کننده نوزاد دختر به جای نوزاد پسر بسیار موثر می‌دانند.
 
عصر ایران - یکی از مناطق کشور اسکاتلند به خاطر یک پدیده نوظهور و خطرناک در دنیا به تازگی شاهد بر هم خوردن تعادل تولد نوزادان دختر و پسر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کارشناسان هشدار می‌دهند در کشور اسکاتلند به تازگی نرخ تولد دختران بسیار بیشتر از پسران شده است.

گفتنی است، کارشناسان دانشگاه استرلینگ کشور اسکاتلند اعتقاد دارند آلودگی صنعتی به ویژه در بر هم زدن تعادل جنسیتی نوزادان بسیار موثر بوده است و سبب به دنیا آمدن نوزادان دختر بیشتر به نسبت پسران شده است.

کارشناسان همچنین در یک کشف تکان دهنده دریافته‌اند آلودگی هوا باعث مرگ بیشتر جنین‌های پسر به نسبت دختر در رحم مادران شده است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 12 آبان 1393برچسب:نوزاد,دختر,پسر,جنین,هورمون, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
بستری شدن مردم اهواز در بیمارستان به دلیل بارش باران اسیدیوزیر بهداشت با بیان اینکه آلودگی هوای اهواز، موضوع پیچیده‌ای است گفت: تاکنون هزار نفر به دلیل این آلودگی راهی بیمارستان شده‌اند بنابراین برای حل این معضل باید محیط زیست وارد عمل شود.
 
زیست بوم - وزیر بهداشت با بیان اینکه آلودگی هوای اهواز، موضوع پیچیده‌ای است گفت: تاکنون هزار نفر به دلیل این آلودگی راهی بیمارستان شده‌اند بنابراین برای حل این معضل باید محیط زیست وارد عمل شود.

 حسن قاضی‌زاده هاشمی درباره آخرین وضعیت آلودگی هوا در اهواز گفت: موضوع این آلودگی در اهواز جدی است، بدون تردید آلاینده‌ای در آسمان ایجاد می‌شود که با بارش باران این آلاینده در هوا قرار می‌گیرد که مردم با استنشاق این هوا دچار تنگی نفس می‌شوند. 

او ادامه: این موضوع از سال گذشته ایجاد شده که اطلاع رسانی‌های صحیحی سال گذشته انجام شد و بارش این نوع باران‌ها قطع شد ولی دوباره امسال با شروع بارندگی دوباره موضوع تشدید آلودگی هوا ایجاد شده که تا به حال هزار نفر را راهی بیمارستان‌ها کرده است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 12 آبان 1393برچسب:آلودگی هوا,اهواز,وزیر بهداشت,محیط زیست,باران, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
پارازیت ها در قوه قضاییه! 4 شنبهسردرد، سرگیجه، سقط جنین، سرطان و مشکلات تنفسی، اینها همه مشکلاتی است که گریبان گیر پایتخت نشین ها است. بیماری هایی که در ابتدای امر به نظر می رسد نتیجه آلودگی هوای تهران و دود و دمی باشد که تهرانی ها هر روز روانه ریه های خود می کنند، اما اینچنین نیست. به عبارت دیگر به گفته بسیاری از کارشناسان آلودگی هوا تنها دلیل بروز این بیماری ها نیست ...
 شفاف: سردرد، سرگیجه، سقط جنین، سرطان و مشکلات تنفسی، اینها همه مشکلاتی است که گریبان گیر پایتخت نشین ها است. بیماری هایی که در ابتدای امر به نظر می رسد نتیجه آلودگی هوای تهران و دود و دمی باشد که تهرانی ها هر روز روانه ریه های خود می کنند، اما اینچنین نیست.

به عبارت دیگر به گفته بسیاری از کارشناسان  آلودگی هوا تنها دلیل بروز این بیماری ها نیست و آنچه که مزید بر علت شده تا پایتخت نشین ها را بیمار و عقیم کند، امواج نامرئی است که به عنوان پارازیت شناخته می شوند.

گمانه زنی ها حاکی از این است که پارازیت می تواند روی باروری زوج ها، مرده یا معلول زایی موثر باشند همانطور که، عنوان می شود پارازیت سرطان‌زا است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 10 آبان 1393برچسب:پارازیت,ماهواره,سرطان,سقط جنین,وکیل دادگستری,ترک همدانی, توسط مریم قلیزاده |

خبر آنلاین - وبلاگ > ترک همدانی، مصطفی *- این روزها کوس رسوایی تولید بنزین آلوده به صدا درآمده تا بدان جا که تمامی دستگاههای نظارتی بهداشتی و زیست محیطی به خطرناک بودن ، سمی بودن و سرطان زا بودنش اذعان دارند. اینکه تولید این بنزین در مدیریت کدام رییس جمهور رخ داده خیلی اهمیت ندارد (البته برای من) و اما آنچه برایم مهمتر است ردپای دولت است در آلودگی های کلان محیط زیست و مواد خوراکی و آشامیدنی که سابقه خوبی از دولتهای گذشته نیز برجای نمانده است.

کافی است به این چند پرونده و خبر نگاهی بیاندازیم:

گوشتهای آلوده
پرونده‌ای قضایی بود که در سال ۱۳۸۱ در مورد واردات و توزیع گوشت آلوده در ایران مطرح شد و بر افکار عمومی بسیار اثرگذار بود هرچند نمی دانم چند نفر بر اثر مصرف این گوشتها مسموم شده و یا جان خود را از دست دادند. این دادگاه ۶۷ متهم داشته‌ است که در بین آنها ۱۷ نفر راننده و ۲ نفر قایق‌دار بوده‌اند. بقیه متهمان این پرونده گوشت‌فروش، رئیس سازمان دامپزشکی کل کشور، تعدادی از مدیران دولتی و مدیران ارشد شرکت‌های فراورده‌های گوشتی بوده‌اند. این گوشتها در صنایع سوسیس و کالباس نیز مصرف می شد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:هوای آلوده,دولتها,بنزین آلوده,دادگاه,آب آلوده, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

آلودگی صوتی، آرامش شهر را برهم می زندآلودگی صوتی ناشی از صداهای نابهنجار وسایل صوتی، بوق های خودرو، موتور سیکلت و دزدگیر خودروها به هنگام شب و... واقعیت انکار ناپذیر زندگی در شهرها است که همواره موجب سلب آسایش و آرامش شهروندی است.

به گزارش ایمنا، بوق های ممتد و موسیقی های ناهنجاری که آلودگی صوتی ایجاد می کنند، آرامش شهر را برهم می زند. در گیر و دار زندگی، آدم ها با مشکلات متعددی که دارند نیاز به آرامش دارند و اگر برای کاری از منزل خارج شوند بازهم با این صحنه ها روبرو می شوند و آرامش آنها بر هم می خورد.

گویی آلودگی های صوتی مانند بوق زدن سایر فرهنگ ها با معیارهای زندگی شهرنشینی عجین نشده و استفاده از بوق به عنوان جزیی از رانندگی نشان دهنده شخصیت راننده است و در واقع این نحوه استفاده برای هر نوع شخصیت به یک عادت تبدیل شده است.

بوق زدن های مکرر امروز مردم را عصبی می كند به گونه ای که گاهی سردرد های شدید ناشی از این عامل آنها را آزار می دهد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:آلودگی صوتی,بوق,موتورسیکلت,خودرو,استرس, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

دانش آموزان مسموم شده در بیمارستان زاهدانمعاون درمان وزارت بهداشت گفت: اقدامات لازم برای بررسی علت مسمومیت دانش آموزان زاهدان در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد حاجی آقاجانی با اشاره به مسمومیت 235 دانش آموز منطقه حاشیه نشین شهر زاهدان به دلیل تخلیه غیرمجاز باقیمانده سموم دفع آفات نباتی، در داخل کانال فاضلاب این منطقه و متصاعد شدن گاز سمی از این کانال، در روز شنبه سوم آبان ماه گفت: از این تعداد 150 نفر مرخص شده اند و در حال حاضر بیمار بدحال نداریم.

معاون وزیر بهداشت علائم این مسمومیت در دانش آموزان را تهوع، استفراغ و تنگی نفس بیان کرد و افزود: در پی وقوع این مسمومیت، سم درمانی و اکسیژن درمانی های لازم برای بیماران در مراکز درمانی زاهدان صورت گرفت.

به گفته وی، در پی افزایش مراجعین به بیمارستان‌های استان با داشتن این علائم مسئولین استان پیگیر علت آلودگی شدند که نمونه‌برداری‌هایی از محل آلودگی انجام شده و به آزمایشگاه فرستاده شده که بررسی‌ها هنوز در حال انجام است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 6 آبان 1393برچسب:دانش آموزان,زاهدان,مسمومیت,گاز آرسین,معاون وزیر بهداشت, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

دستگاه سنجش آلودگی هوادبیر علمی شانزدهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق گفت: در تهران سالانه بین 2400 تا 4800 نفر به علت عوارض ناشی از آلودگی هوا فوت می‌کنند که این میزان با سقوط یک هواپیمای مسافربری در هر هفته برابری می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر ، مسعود اسلامی دبیر علمی شانزدهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق با بیان اینکه آلودگی هوا از جمله مسائلی است که عوارض آن همواره مورد بحث بوده افزود: در همین ارتباط پانلی با عنوان بررسی عوارض آلودگی هوا در این کنگره در نظر گرفته شده تا با حضور پژوهشگران و متخصصان رشته‌های مختلف و با حضور معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عوارض آلودگی هوا بررسی شود.

وی افزود: در این پانل عوارض آلودگی هوا بر قلب، ریه و نقش آن در بروز سرطان‌های مختلف و تغییرات ژنتیکی جنین بررسی می‌شود.

اسلامی اظهار داشت: معصومه ابتکار در این پانل وضعیت آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و برنامه‌های لازم برای مدیریت این معضل را بررسی خواهد کرد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 5 آبان 1393برچسب:اوتیسم,قلب و عروق,آلودگی هوا,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

ff_26807.jpg مسمومیت استنشاقی و تنفسی صبح امروز تعداد 16 دانش آموز یک مدرسه در حاشیه شهر زاهدان را روانه بیمارستان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشار بوی نامطبوع گاز با طعم سیر در هوای شهر زاهدان که از شب گذشته موجب اعتراض بسیاری از شهروندان شده بود صبح امروز با روانه کردن ۱۶ دانش آموز به بیمارستان پرونده جدیدی را در پیش روی ماموران بهداشتی و انتظامی گشود.

بر اثر انتشار این گاز شیمیایی در حاشیه شهر زاهدان روز یکشنبه تعداد ۱۶ دانش آموز در حاشیه شهر در منطقه شیر آباد دچار مسمومیت تنفسی شدند که با کمک نیروهای امدادی به بیمارستان ها اعزام شدند.

رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگو با مهر اظهار داشت: صبح امروز بر اثر تماس تلفنی و درخواست کمک در یکی از مدارس دخترانه حاشیه  شهر زاهدان تعداد دو دستگاه آمبولانس اعزام شد که بر اثر ابتلا به مسمومیت استنشاقی تعداد ۱۶ دانش آموز به مراکز درمانی منتقل شدند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 4 آبان 1393برچسب:مسمومیت استنشاقی,دانش آموز,زاهدان,بیمارستان,گاز شیمیایی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.