اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

ممتاز نیوز - امروز خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه مریم قاسمی طراح لباس مرتضی پاشایی،نامزد وی نیز بوده است و در عکس زیر مشاهده می کنید که به خاطر از دست دادن مرتضای عزیز چقدر ناراحت است.

برای مشاهده ادامه تصاویر روی گزینه ادامه مطلب کلیک کنید.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 30 آبان 1393برچسب:مرتضی پاشایی,سرطان,تشییع, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

مجید بهرامی بازیگر جوان سینما و تئاتر به علت ابتلا به بیماری سرطان در گذشت.

فتو کده - این بازیگر تئاتر و سینما که بازی در فیلم‌هایی چون «بدرود بغداد»، «گیلانه» و «دانه‌های ریز برف» و حضور در صحنه نمایش‌هایی چون «سیاها»، «خانه در گذشته ما»، «عشق آباد»، «آنتیگونه» و «عجایب‌المخلوقات» را در کارنامه خود داشت، از بازیگران مستعد و توانای تئاتر ایران بود که به دلیل ابتلا به بیماری سرطان نتوانست به فعالیت مستمر خود در عرصه تئاتر ادامه دهد.

مجید بهرامی پیش از این برای پیوند مغز استخوان در کشور آلمان بستری شد و بعد از چند بار بستری شدن در آلمان، به ایران بازگشت. وی چندی پیش نمایشگاه عکس «طناب‌ها و امیدها» را برای حمایت از بیماران سرطانی برگزار کرد. وی چند روزی به دلیل مشکلاتی که برایش ایجاد شده بود، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان پارس بستری شده بود و صبح امروز ۲۱ آبانماه به دلیل تنگی تنفس به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان پارس منتقل شد.

بهرامی به دلیل مصرف زیاد داروی کورتون دارای افت شدید پلاکت خون شده بود که روز گذشته پزشکان با تزریق خون، پلاکت های بدن او را به حد نرمال رساندند اما صبح امروز که قرار بود آب ریه این هنرمند تخلیه شود وی دچار تنگی نفس شد و چون قادر به تنفس نبود این کار ناتمام ماند و وی به بخش CCU منتقل شد.

عکس : میراث فرهنگی



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 30 آبان 1393برچسب:مجید بهرامی,بازیگر,سرطان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

اکسیژن - دکتر سید علیرضا عظیمی - قصه پر غصه سرطان ایرانیان خصوصا چهره های ملی گویا پایانی ندارد. اول مرتضی پاشایی و حالا هم مجید بهرامی و غلامحسین مظلومی. تازه اینها افراد سرشناس موسیقی، تئاتر و فوتبال بودند که خبر بیماری و درگذشت شان به گوش جامعه رسید. خدا می داند چقدر از مردم کوچه و بازار که اسم و رسمی ندارند الان درگیر این هیولای جانکاه هستند. از خطر مرگ پیش رو گرفته تا درد و رنج بیماری و هزینه های میلیونی درمان و سقوط خانواده به زیر خط فقر و از دست رفتن نان آور خانواده و یتیم شدن کودکان و افسردگی وابستگان و زهر شدن زندگی در کام ایشان.

جالب آنکه این روزها همه در حال تطهیر خودشان از اشتباهاتی هستند که این سرنوشت را برای مردم رقم زد. از یک طرف کمیسیون بهداشت مجلس و رسانه ملی می گویند بنزین های تولید داخل مشکلی نداشتند و حرف و حدیث های مربوط به سرطان زا بودن سوختهای غیر استاندارد باد هوا بوده است ! از طرف دیگر وزیر بهداشت و معاونان ایشان می گویند بروز سرطان در ایران از متوسط جهانی آن کمتر است ! همچنین مسئولان محترم اعلام کرده اند آب شهری تهران هیچ مشکلی ندارد و مردم می توانند با خیال راحت آب بنوشند ! 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 30 آبان 1393برچسب:اکسیژن,سرطان,مردم,مسئولان,آرام, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

ابهرییک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری، از ابتلای سالانه 90 هزار نفر در کشور به بیماریهای سرطان خبر داد و گفت: تهرانیها بیش از سایر استانها در معرض ابتلا به سرطان هستند.

دکتر مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشور است ، گفت: از نگاه رفتار شناسی تغییر سبک زندگی و الگوی تغذیه، استفاده از غذاهای آماده،کم تحرکی و چاقی در حالی که 60 درصد از مردم دچار اضافه وزن و 30 درصد گرفتار چاقی هستند از جمله عوامل بروز سرطان در افراد است.

وی افزود: در حال حاضر براساس آمار وزارت بهداشت 300 هزار نفر بیمار سرطانی در کشور وجود دارد به طوری که در بین زنان ایرانی سرطان سینه و در بین مردان نیز سرطان پروستات بالاترین آمار قربانیان را دارد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در مجموع 5 سرطان شایع در کشور وجود دارد که به ترتیب شامل سرطان معده، ریه، سینه، روده و پروستات می شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 آبان 1393برچسب:سرطان,هوای آلوده,تهرانی ها,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

اکسیژن - دکتر سید علیرضا عظیمی -  متاسفانه بالاخره اولین نشانه های پیش بینی متخصصان و پزشکان درباره سونامی سرطان در کشور آشکار شد. چند سالی بود که صاحبنظران سلامت و محیط زیست مرتبا نسبت به سرطانزایی آلودگی هوا، بنزین تولید داخل، آزبست، کودها و سموم کشاورزی غیر استاندارد، محصولات گلخانه ای، سیگار و قلیان، الکل، پرخوری و چاقی، نیترات بالای آب آشامیدنی، برنجهای هندی، سبزیجات آبیاری شده با آبهای دارای فلزات سنگین، دکلهای مخابراتی تلفن همراه، پارازیتهای ماهواره ای، افزودنی های غیر مجاز مواد غذایی، جوش شیرین در نان، وایتکس در شیر، روغن پالم در ماست، رنگهای صنعتی در بستنی، دود و پساب صنایع و کارخانه ها، میدان مغناطیسی خطوط برق فشار قوی، ظروف پلاستیکی بی کیفیت مواد غذایی و امثال اینها هشدار می دادند، اما دریغ از ذره ای توجه از طرف خواص و عوام! 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 آبان 1393برچسب:اکسیژن,محیط زیست,سرطان,سلامت,هشدار, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

«سرطلایی» فوتبال ایران بدرود حیات گفتغلامحسین مظلومی، پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه استقلال تهران و یکی از مهاجمان تکرار نشدنی تاریخ ورزش کشورمان پس از دو سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان، لحظاتی پیش بدرود حیات گفت. مظلومی‌ پانزده سال رکورد دار گلزنی تیم ملی ایران بود و همه او را با ضربه‌های سر طلایی‌اش می‌شناسند.

این روز‌ها سرطان همچون هیولایی دهشتناک، یکی یکی عزیزانمان را می‌بلعد. غلامحسین مظلومی عزیز و دوست داشتنی هم یکی از قربانیان نامدار این بیماری مهلک بود که لحظاتی پیش در ۶۵ سالگی بدرود حیات گفت. دقایقی پیش، خبرگزاری‌ها‌ از تسلیم غلامحسین مظلومی در مبارزه با بیماری سرطان خبر دادند تا سر‌طلایی فوتبال ایران رخ در نقاب خاک کشد.

به گزارش «تابناک»، دقایقی پیش، غلامحسین مظلومی، مهاجم پیشین تیم ملی و باشگاه استقلال تهران که از دو سال گذشته با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، بدرود حیات گفت. مظلومی ‌متولد آبادان و از بزرگ‌ترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران بود و رکورد استثنایی ۳۷ گل ملی در ۴۸ بازی را ثبت کرده ‌و به مدد همین رکورد تاریخی هم پانزده سال بهترین گلزن فوتبال کشورمان بود.

اسطوره باشگاه استقلال که با ضربه‌های سر استثنایی‌اش به سرطلایی فوتبال ایران معروف بود، یکی از معدود ایرانی‌هایی است که در رقابت‌های المپیک، موفق به گلزنی شد و گل برتری تیم ملی کشورمان برابر کوبا را در المپیک ۱۹۷۶ مونترال به ثمر رساند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 آبان 1393برچسب:سرطان,مظلومی,سرطلایی,فوتبال,استقلال, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

خبرگزاری مهر: کنسرت مرتضی پاشایی شب ...اکسیژن - درگذشت مرتضی پاشایی خواننده جوان و محبوب موسیقی پاپ ایران موجی از تاسف و نیز توجه به شیوع سرطان را در کشور به راه انداخته است و در این میان انگشت اتهام بیماری و مرگ هزاران ایرانی به سوی آلودگی شیمیایی هوا خصوصا آلودگی بنزین های تولید داخل، آلودگی محصولات کشاورزی به سموم و کودهای شیمیایی غیر استاندارد، آلودگی تشعشعی ناشی از پارازیتهای ماهواره ای و دکلهای مخابراتی، آلودگی آب شهرها به نیترات و گسترش مصرف دخانیات و فست فودها نشانه رفته است و رفته رفته حذف موارد سرطانزا به خواسته ملی ایرانیان تبدیل می شود. خواسته چندین ساله بدون پاسخی که به نظر می رسد مرحوم پاشایی پس از مرگ بدن مادی اش، پرچمدار آن گردیده است.

تابناک - المیرا مشعوفی - پرنده ما ديگر نمي خواند

تقديم به گل پرپر شده ؛ مرتضي پاشايي عزيزم


پرنده ما ديگر نمي خواند ........
ديگر نمي خواند آن پرنده كه هر روز صبح مي خواند ............ جه كنيم با اين همه تنهايي 
صدايش .... صدايش عجيب بود



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:شعر,المیرا مشعوفی,پرنده ما ديگر نمي خواند, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

جامعه > سلامت - وضعیت سلامت در سالی که ...رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران با تایید خطرناک بودن پارازیت‌ها و افزایش مرگ روستائیان به دلیل تشخیص دیرهنگام سرطان، از ازدیاد عفونت‌های هلیکوباکتر در معده‌ ایرانیان و رشد سرطان معده خبر داد و گفت: پزشک نباید نگاهش به جیب بیمار باشد.

الف - به گزارش تسنیم، ایرج خسرونیا در نشست خبری بیست و پنجمین کنگره سالیانه متخصصان داخلی ایران با تایید خطرناکی پارازیت‌ها تا اعلام افزایش مرگ در روستاییان ایران به دلیل تشخیص دیرهنگام بیماری سرطان اظهار داشت: سرطان‌ها به دلیل شیوع بالا در کشور یکی از موضوعات اصلی این کنگره است. 

هنوز برخی سرطان‌ها ناشناخته اند

وی افزود: هنوز هم برخی سرطان‌ها ناشناخته هستند به همین دلیل تعداد مرگ و میرهای ناشی از سرطان‌ها در کشور ما از کشورهای دیگر بیشتر است و این مسئله در روستاها بیشتر است زیرا تشخیص دیرهنگام صورت می‌پذیرد، براین اساس مرگ بیماران روستایی افزایش یافته است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:پارازیت,سرطان,دخانیات,سیگار,سرطان معده, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
 قرمزی چشم، ریزش اشک و سوزش چشم  از علائم بروز حساسیت چشم به آلودگی هوا هستند.
 
دبیر اجرایی بیست و چهارمین کنگره انجمن چشم‌پزشکی ایران درباره تاثیر نامناسب آلودگی هوا بر چشم‌ها به ویژه در افرادی که دارای بیماری چشمی هستند، هشدار داد.

به گزارش عصر ایران از فارس مسعود ناصری‌پور دبیر اجرایی بیست و چهارمین کنگره انجمن چشم‌پزشکی ایران با اشاره به بروز آلودگی هوا تاکید کرد: همانگونه که آلودگی هوا بر ریه‌، مغز و پوست تاثیر نامناسب دارد، در چشم نیز تاثیرگذار است و در ساده‌ترین حالت حساسیت ایجاد می‌کند.

وی قرمزی چشم، ریزش اشک و سوزش چشم را از علائم بروز حساسیت چشم به آلودگی هوا عنوان کرد.

ناصری‌پور تاکید کرد:‌ تاثیر آلودگی هوا در چشم به ویژه در بیمارانی اهمیت می‌یابد که عمل جراحی در سطح چشم انجام داده باشند و یا اینکه بیماری چشمی دیگری دارند.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:چشم,آلودگی هوا,بیماری چشمی,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

دیدار وزیر بهداشت با سینماگرانوزیر بهداشت با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران، تاکید کرد: باید رو در بایستی را کنار بگذاریم و یک نفر باید در این مورد تصمیم نهایی را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم آغاز ایمن سازی با واکسن پنج گانه که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: بهداشت مانند فرهنگ مقوله ای است که شاید کمتر به چشم بیاید بنابراین در این حوزه باید سرعت اقداماتمان را بیشتر کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به این که سرطان در جامعه ما یک بیماری بسیار جدی است، گفت: کشور ما به سمت سالمندی پیش می رود و سرطان بعد از تصادفات و بیماری های قلبی عروقی بیشترین عامل مرگ و میر ایرانیان محسوب می شود. البته خیلی از سرطان ها نیز قابل پبیشگیری است ولی باید به این نکته توجه کنیم که بخش عمده پیشگیری از سرطان، به خود مردم باز می گردد. ضمنا رسانه ها نیز باید از طریق فرهنگ سازی به مردم بیاموزند که نحوه تغذیه سالم، جلوگیری از استعمال دخانیات و تحرک بدنی می تواند مانع ابتلا به این بیماری شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:آلودگی هوای تهران,سرطان,وزیر بهداشت,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

گرد و غبار در تهرانمدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 129 در شرایط ناسالم قرار گرفت.

دکتر وحید حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه­های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت تمام  آلاینده ها به غیر از آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون نسبت به روز گذشته درهمین ساعت افزوده شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده  ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون  در  شرایط ناسالم برای گروههای حساس است.

به گفته وی، ایستگاه‌های اقدسیه، ستاد بحران، شهرری، پارک رازی، پارک سلامت، پارک شکوفه، پارک قائم، دانشگاه تهران، سوهانک و فرمانداری شهرری به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط ناسالم قرار دارند .

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار داشت: پیش بینی هواشناسی برای پایتخت حاکی از آسمانی نیمه ابری همراه با بارش پراکنده  است. به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر در مناطق پرتردد و شلوغ در شرایط نا سالم باقی بماند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:هوای تهران,ذرات معلق,ناسالم,پایتخت,اقدسیه, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

آلودگی هوامطالعات جدید محققان امریکایی نشان می‌دهد که افزایش آلودگی هوا باعث تشدید مشکلات تنفسی و همینطور افزایش وزن و چاقی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مطالعات جدید محققان کالیفرنیا در امریکا نشان می دهد که آلودگی هوا می تواند ریسک اضافه وزن و چاقی را در کودکان افزایش دهد. در این مطالعه، تاثیر آلودگی هوا بر 11 هزار کودک مورد بررسی قرار گرفت.

 تاثیر آلودگی هوا بر مکانیسم بدن

نتایج این تحقیقات نشان داد که قرار گرفتن در مناطقی که آلودگی بیشتری نسبت به سایر شهرها یا کشورها دارند، می تواند باعث افزایش شاخص توده بدنی در دوران کودکی شود. شاخص توده بدنی  (Body Mass Index)  سنجش آماری برای مقایسه بین وزن و قد یک فرد است. افزایش شاخص توده بدنی در دوران کودکی می تواند چاقی در دوران بزرگسالی را نیز به دنبال داشته باشد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:آلودگی هوا,چاقی,اضافه وزن,کودکی,بزرگسالی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
در روزهای گذشته استاندار مرکزی دستور تعطیلی سوخت مازوت در نیروگاه شازند را داد، اما این دستور هنوز عملی نشده است.
 

خبر آنلاین - طهورا شهبازیچند روز پیش دستور مهر و موم شیر مازوت نیروگاه شازند صادر شد. دستوری که ظاهرا تنها در مرحله صادر شدن ماند و تبدیل به عمل نشده است تا مازوت همچنان بسوزد و با هر بار سوختن و راه یافتن دود سفیدش به آسمان، سهم خود را در آلودگی های هوای اراک بالا ببرد. سوختن مازوت در نیروگاه حرارتی شازند اتفاقی است که بر خلاف مصوبات گذاشته و وعده تامین گاز این نیروگاه به دنبال سرد شدن هوا و هجوم استفاده از گاز رخ می دهد.

در سیزدهمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک که هشتم آبان ماه با حضور اعضا و با سه دستور کار گزارش محیط زیست در خصوص وضعیت کیفی هوای اراک، بررسی مشکلات تالاب میقان و گزارش شرکت املاح معدنی ایران برگزار شد استاندار مرکزی در پی تصویب کارگروه کاهش آلودگی هوا، دستور مهر و موم شیرمازوت نیروگاه حرارتی شازند به دلیل ایجاد آلودگی زیست محیطی را صادر کرد.(اینجا)



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 26 آبان 1393برچسب:مازوت,نیروگاه شازند,اراک,استاندار, استان مرکزی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

ترافیکفرمانده عملیات و کنترل طرحهای ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران با اشاره به آغاز طرح تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا، گفت: پلیس در برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت.

سرهنگ سعید سپهری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طرح تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا از چند روز گذشته آغاز شده است، گفت: پلیس با تمام وسایل نقلیه دودزا اعم از عمومی و خصوصی برخورد کرده و به محض مشاهده، پلاک آنها را فک می‌کند.

وی ادامه داد: پس از فک پلاک خودروی آلاینده و فاقد معاینه فنی، پلاک تعمیرگاه در اختیار راننده قرار گرفته و باید طی 10 روز نسبت به رفع ایراد خودرو اقدام شود و در غیر این صورت خودرو متوقف و به پارکینگ پلیس منتقل می‌شود.

فرمانده عملیات و کنترل طرحهای ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران با اشاره به جریمه 300 هزار ریالی خودروهای دودزا، از رانندگان خواست نسبت به رفع آلایندگی خودروی خود و دریافت برگه معاینه فنی، اقدام نمایند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:پلیس راهور تهران,موتورسیکلت‌,خودروهای آلاینده,فک پلاک,معاینه فنی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

ابتکار

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای تشویق جوانان و نوجوانان به کتابخوانی در مورد محیط زیست، گفت: با توجه به اینکه محیط زیست یک مقوله جهانی است وزارت ارشاد باید از انتشار کتابهای محیط زیستی به زبانهای مختلف حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر معصومه ابتکار پیش از ظهر یکشنبه در نخستین جشنواره کتاب سال محیط زیست که در پارک پردیسان برگزار شد، افزود: امروزه کتاب های مختلفی در زمینه اقتصاد محیط زیست روانشناسی محیط زیست حقوق محیط زیست و فرهنگ محیط زیست چاپ و منتشر شده اما با توجه به تخریبی که در محیط زیست کشور رخ داده انتشار این کتاب ها بایستی به شکل جدی تری دنبال شود.

وی حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از انتشار کتاب های زیست محیطی به زبان های مختلف ضروری دانست چراکه محیط زیست را یک مقوله جهانی عنوان کرد.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به شعار نمایشگاه مطبوعات در سال جاری با عنوان آزادی مسئولانه اظهار داشت: نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تحقق این شعار بسیار پررنگ بوده و امیدواریم روز به روز شاهد رشد و اعتلای این شعار باشیم.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:ابتکار,کتاب,محیط زیست,سواد زیست محیطی,جوانان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

مخالفت آیت الله سید صادق روحانی با ...بر متصدیان امور مملکتی واجب است حتی المقدور از پارازیت جلوگیری کنند.

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) نوشت:حضرت آیت الله العظمی سید صادق روحانی به پرسش شفقنا درباره آسیب های احتمالی پارازیت بر بدن پاسخ گفته است.

با توجه به بهره برداری دشمنان اسلام از شبکه های ماهواره ای جهت پیگیری و انتشار اهداف خود بر ضد اسلام و ضد منافع جهان اسلام و ضد فرهنگ جوامع اسلامی ازیک سو و آسیب ارسال پارازیت بر روی این امواج ماهواره ای که منجر به افزایش احتمال بروز اختلالات عصبی و مغزی، آریتمی قلبی یا توقف حرکت قلب، مرگ کودکان و نوزادان، ابتلا به سرطان خون،  ام اس و بیماری های صعب العلاج و به مرور زمان مرگ خاموش مسلمانان  و سایر شهروندان کشورهای اسلامی می شود از سوی دیگر، آیا ارسال این پارازیت ها به لحاظ شرعی مجاز است یا خیر و چه حکمی دارد؟

بسمه تعالی جلت اسمائه

اگر عوارض ارسال پارازیت به همان نحو است که نوشته اید بر متصدیان امور مملکتی واجب است حتی المقدور از آن جلوگیری کنندو در صورت عدم قدرت بر جلوگیری از این کار، موظف هستند که اشخاص مبتلا به بیماری های ناشی از ارسال امواج را معالجه کنند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 24 آبان 1393برچسب:سید صادق روحانی,پارازیت,استفتا,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
80نفر از مددجویان زندان قزوین به مرخصی ...تحقیقات جدید نشان می دهد روند تغییرات آمار جرم و جنایت رابطه معناداری با حجم سرب مصرفی در زندگی روزمره انسان ، مانند سرب موجود در بنزین یا رنگ های ساختمانی دارد.
 
عصر ایران - در خیلی‌ از کشورهای غربی، آمار جرم در دهه‌های گذشته کاهش بسزایی یافته است. آیا حذف سرب از بنزین می‌تواند توضیحی برای این پدیده باشد؟

زمانی که توماس میدگلی در آزمایشگاه خود مشغول به کار بود، سوختی بهتر برای آیندگان می خواست. او تترا اتیل سرب را تولید کرد؛ مولفه ای که به نظر می رسید موتور خودرو ها را کارامدتر خواهد کرد، اما او نمی دانست سربی که به سوخت اضافه می کند باعث چیزی بسیار بدتر خواهد شد.

در خلال قرن بیستم میلادی میزان جرم هر روز بیشتر می شد، اما از حدود ۲۰ سال پیش، روند صعودی افزایش جرم و جنایت فروکش کرد و از آن زمان تاکنون جرم های کلیدی در مقیاسی وسیع در حال کاهش است. اما کسی دلیل واقعی را نمی دانست. میزان بزهکاری در حال کاهش بود، صرف نظر از این که چه تعداد از بزهکاران در یک کشور زندانی و محکوم می شدند.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 24 آبان 1393برچسب:سرب,جرم,جنایت,مسمومیت,آمار, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

هوای ناسالممدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 111 در شرایط ناسالم قرار گرفت.

دکتر وحید حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه­های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت تمام آلاینده ها نسبت به روز گذشته درهمین ساعت افزوده شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ها در بیشتر ایستگاهها از حد مجاز فراتر بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم است.

به گفته وی، ایستگاه شهر داری منطقه 19، در حال حاضر در شرایط هشدار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار داشت: پیش بینی هواشناسی برای پایتخت حاکی از آسمانی صاف در پاره ای نقاط غبار محلی است. به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر در مناطق پرتردد و شلوغ در شرایط نا سالم باقی بماند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 23 آبان 1393برچسب:هوای تهران,ذرات معلق,ناسالم,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

مرتضی پاشایی آلبوم یکی هستاکسیژن - مرتضی پاشایی خواننده جوان پاپ ایران صبح 23 آبان امسال در بیمارستان بهمن تهران از سرطان معده درگذشت. خبر ناراحت کننده ای که صدها یا هزاران نفر از هموطنان به ویژه علاقه مندان به صدا و موسیقی او را به درد آورد. 

مرتضی پاشایی هم از سرطان درگذشت. این روزها مرتبا از گوشه و کنار شهر از سرطان و تلفات آن خبر می رسد. همسر یک همکار اداری، برادر فلان دوست، خویشاوند همسایه بغلی، کودک نو پای یک آشنای خانوادگی و .... از سرطان درگذشته اند. همه اعتراف دارند که سرطان در ایران زیاد شده از مردم کوچه و بازار گرفته تا پزشکان، متخصصان و مقامات رسمی بهداشت و درمان کشور. اما به راستی چرا ؟

 
پارسینه در پاسخ به این سوال می نویسد : آلودگی هوا، آلودگی آب‌های زیر زمینی، سبزی‌هایی که با آب‌های آلوده آبیاری شده‌اند، میوه‌هایی که چندین برابر بیشتر از حد استاندارد با سموم دفع آفات سمپاشی شده‌اند، گوشت‌ گاوهایی که دوره انتظار دفع دارو را طی نکرده و ذبح شده‌اند.
 
سرطان متشکل از ده‌ها نوع بیماری مختلف است، که هر کدام عوامل خطرساز خاص خود را دارد.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 23 آبان 1393برچسب:مرتضی پاشایی,سرطان,ایران,آلودگی هوا,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
موتوسیکلت های برقی که از وسایل نقلیه پاک به شمار می‌روند، سرانجام به تهران رسیدند. شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آغاز ثبت نام متقاضیان خرید این موتورها از هفته آینده خبر داده است.
 
 به گزارش مشرق، حسین افشین، مدیر پروژه موتورهای برقی و حمل و نقل هیبرید از آغاز ثبت نام برای اولین سری موتورسیکلت های برقی در تهران خبر داد و گفت: بررسی انواع موتورسیکلت های برقی در شرکت به پایان رسیده است. این موتورها به اصطلاح موتورهای بی باک هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از موتورهایی که برای بررسی آمده بودند، استانداردهای لازم را نداشتند. ما سخت‌گیرانه نگاه کردیم؛ چرا که معتقدیم فناوری که برای اولین بار قرار است وارد کشور شود، باید موفق باشد و اینطور نباشد که موتور برقی وارد تهران شود و بعد همه بگویند این مشکلات را دارد و شما نمی دانستید. بنابراین موتورهایی که تاییدیه گرفتند، کیفیت بالایی دارند.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 22 آبان 1393برچسب:موتورهای برقی,بی باک,بانک شهر,ثبت نام,شرکت کنترل کیفیت هوای تهران,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
موتورهای برقی بی باک با حضور جمعی از خبرنگاران، عکاسان، نخبگان علمی و همچنین مسئولان شهری در بوستان ولایت منطقه 19 رونمایی شد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران بیست و دومین شب گردی اصحاب رسانه در بوستان ولایت منطقه 19 به میزبانی سازمان کنترل کیفیت هوا و با حضور جمعی از خبرنگاران، نخبگان علمی ومسئولان شهری برگزار شد. 
 
شهید زاده قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با اشاره به این که در کلان شهرهای شهر تهران هم اکنون بامشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنیم، گفت: بر اساس مطالعاتی که از یک سال و نیم پیش در شهر تهران شروع کرده‌ایم مشخص شده که 75درصد از آلودگی‌ شهر از طریق حمل و نقل ایجاد می‌شود. 

وی افزود:‌در حال حاضر موتورهای بنزینی یکی از عوامل مهم در افزایش آلودگی هوا است و هشت برابر یک خودرو آلودگی تولید می کنند و همچنین آمار تصادفات آنها بسیار بالا  است. 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 22 آبان 1393برچسب:موتورسیکلت برقی,بی باک,شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران,شهرداری,آلودگی هوای تهران , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

انرژی بادی و هسته ای اولین کنفرانس انرژی­های تجدیدپذیر و توسعه پایدار روزهای 24 و 25 دی­ماه سال جاری در دانشگاه زابل برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود اوکاتی صادق رئیس دانشگاه زابل با اعلام این خبر افزود: 15 سال خشکسالی پی در پی به ویژه خشک شدن هامون باعث معضلات زیست محیطی فراوانی در سیستان شده به طوری که بسیاری از مردم این منطقه ناگزیر به مهاجرت شده اند این درحالی است که  منطقه سیستان از ظرفیت بسیار بالایی برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به ویژه نصب و راه اندازی نیروگاه های بادی برخوردار است و استفاده از  این ظرفیت می تواند علاوه بر رونق اقتصادی درمنطقه، مشکلات معیشتی مردم بومی را برطرف کند.

رئیس اولین کنفرانس انرژی تجدیدپذیر و توسعه پایدار  گفت:  دانشگاه زابل در سال 90 همایشی با موضوع انرژی های نو برگزار کرد. حضور  مسئولان ارشد ازجمله مسئولان وزارت نیرو  و نیز سرمایه گذاران بخش خصوصی در آن همایش نشان داد که استفاده از انرژی ها تجدیدپذیر گزینه ای است که همه آن را قبول دارند، اما  مشکلات زیر ساختی   مانع از جذب سرمایه و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر می شود، به همین دلیل  دانشگاه زابل مصمم شد کنفرانس انرژی های تجدیدپذیر و توسعه پایدار را با هدف فرهنگسازی برای رفع مشکلات زیر ساختی و جذب سرمایه و سرمایه گذار برگزار کند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 21 آبان 1393برچسب:کنفرانس,انرژی­ های تجدیدپذیر,توسعه پایدار,دانشگاه زابل,سیستان , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

هوای ناسالم سومین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا بیست و چهارم دی امسال در حالی برگزار می‌شود که تعدادی از محققان برجسته حوزه آلودگی هوا در آن شرکت خواهند داشت. پروفسور کُنزلی، محقق سوئیسی که از پژوهشگران بنام در حوزه اثرات بهداشتی آلودگی هوا در دنیا است هم به ایران می آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید حسینی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا و دبیر سومین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا  در این باره گفت: دبیرخانه همایش 250 مقاله تخصصی در ارتباط با محورهای همایش دریافت کرده است و این مقالات در حال حاضر برای داوری در اختیار هیئت علمی همایش قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه همایش در تهران برگزار می شود عمده مقالاتی که دریافت کردیم در ارتباط با آلودگی هوا و صدا در تهران است اما در میان 250 مقاله دریافتی تعدادی از مقالات هم از دانشگاه های شهرهایی مثل مشهد، اهواز و اصفهان و شهرهایی بوده که آنها هم مثل تهران با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 21 آبان 1393برچسب: همایش ملی,مدیریت آلودگی هوا و صدا,پروفسور کُنزلی,مقاله تخصصی,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
گروه وکلای شاکی وزارت نفت دولت دهم، در میزگرد خبرآنلاین در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها شرکت کردند و آخرین وضعیت شکایت از مسببان آلودگی هوا را بررسی کردند.
 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین علیرضا دقیقی، مصطفی ترک همدانی و پیمان حاج محمود عطار، سه وکیلی هستند که در این میزگرد حضور داشتند. 

پیمان حاج محمود عطار ، درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت از وزیر نفت سابق به خاطر افزایش آلایندگی بنزین های تولید پتروشیمی گفت: در حال حاضر، چون آقای میرکاظمی نماینده مجلس است، احضاریه دادسرا باید توسط هیات رئیسه مجلس به دست متهم برسد. آخرین اطلاعی که از دادسرا گرفته ایم،نشان می دهد وکیل ایشان، لایحه دفاعیه در پرونده قرار داده و آقای میرکاظمی از اتهامات و محتویات پرونده آگاه است. همچنین احضاریه او، توسط هیات رئیسه مجلس وصول شده و منتظریم هیات رئیسه، این احضاریه را به آقای میرکاظمی ابلاغ کند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 20 آبان 1393برچسب: میزگرد خبرآنلاین,نمایشگاه مطبوعات,آلودگی هوا,بنزن,بنزین پتروشیمی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

باشگاه خبرنگاران - یک هنرمند چینی در پکن با دوخت لباس عروسی متفاوت نظرها را به سمت خود جلب کرده است.

لباس مذکور با صدها ماسک صورت(مخصوص مقابه با آلودگی هوا) ساخته شده است.

آلودگی هوای شهرهای بزرگ چین مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 20 آبان 1393برچسب:لباس عروس,ماسک,آلودگی هوا,هنرمند چینی,پکن, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

  دانشمندان از مدت ها قبل پیش بینی کرده اند که تغییر آب و هوا تولید جهانی غذا را فلج می کند زیرا دمای در حال افزایش هوا به محصولات آسیب می زند.

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، اکنون دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) در مطالعه ای نشان داده اند همانطور که زمین گرم می شود آلودگی لایه اوزون به تولید چهار محصولی که بیش از نیمی از کالری جهان را تشکیل می دهند، صدمه می زند.

بر اساس این مطالعه تا سال 2050، مشکل تغییر آب و هوا و آلودگی اوزون باعث کاهش 15درصدی عرضه ذرت، برنج، سویا و گندم می شود.

این مطالعه نشان داد که سوء تغذیه در کشورهای درحال توسعه 49 درصد افزایش می یابد. 

آلودگی اوزون مانند تغییر آب و هوا یک پدیده انسان ساز است که از وابستگی انسان به سوخت های فسیلی ناشی شده است.

اوزون یک آلاینده قوی است که از سوزاندن سوخت های فسیلی در خودروها و یا نیروگاه ها ایجاد می شود و برسلامت انسان و گیاهان تاثیر می گذارد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 آبان 1393برچسب:لایه اوزون,تغییر آب و هوا,ذرت,سویا,گندم,برنج, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 با اجرای مقررات جدید رانندگان هندی که اتومبیل شان معاینه فنی دارند، با شرایط آسان تر برای خرید بیمه نامه اتومبیل مواجه می شوند.

دولت هند درنظر دارد برای اینکه بتواند آلودگی هوا را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهد، در مقرارت مربوط به بیمه اتومبیل در این کشور تجدیدنظر کند.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، با اجرای مقرارت جدید رانندگان هندی که اتومبیل شان معاینه فنی دارند، با شرایط آسان تر برای خرید بیمه نامه اتومبیل مواجه می شوند.

به گفته فرماندار دهلی نو، سن اسقاط خودروها در هند از 15 سال به 10 سال كاهش می یابد و زمان آزمایش فنی خودروها نیز به هر پنج سال می رسد. او گفت که همچنین کسانی که مقررات مربوط به آلودگی هوا را رعایت می کنند از مزایای بیمه ای برخوردار می شوند تا سطح آلودگی هوا بررسی و بر امنیت جاده ای در سطح پایتخت افزوده شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 آبان 1393برچسب:هند,آلودگی هوا,دهلی نو,معاینه فنی,بیمه, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

  یکی از برنامه های در دستور کار مدیریت شهری، نوسازی تاکسی های فرسوده از طریق ورود 10 هزار دستگاه خودروی هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی تهران است.

ایرنا - به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حجت الله بهروز افزود: البته تاکنون هیچ یک ازخودروهای هیبریدی در فهرست واردات قرار نگرفته و مهم ترین مساله در عدم به کارگیری این خودروها توسط ناوگان تاکسیرانی تهران، عدم تایید فهرست خودروهای اعلام شده از سوی شهرداری تهران به وسیله وزارت صنعت است.

وی با تأکید بر این که شهروندان تهران را شایسته استفاده از مدرن ترین ناوگان شهری با استفاده از خودروهای روز دنیا می دانیم اظهار کرد: با این حال مدیریت شهری به دنبال خودروهای لوکس و مدل بالا نیست و خودروهای درخواستی ما شامل خودروهای متوسط اما استاندارد و دارای کیفیت است که امروز در بسیاری از شهرهای دنیا نیز به عنوان تاکسی در حال استفاده است.

مهندس بهروز از تولیدات کارخانجات خودروسازی هوندا، تویوتا، نیسان و هیوندا به عنوان تعدادی از مدل های مورد درخواست مدیریت شهری نام برد و تصریح کرد: با توجه به اعلام آمادگی 35 شرکت خودروساز از جمله کارخانجات مذکور به این منظور، امیدواریم با همکاری وزارت صنعت به زودی شاهد ورود خودروهای هیبریدی از جمله هیبریدی هوندا، تویوتا، نیسان و هیوندا به ناوگان تاکسیرانی تهران باشیم.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:تاکسی های فرسوده,خودروی هیبریدی,تاکسیرانی,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار نفر از اعضای یک خانواده پنج نفری در یاسوج بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن بخاری گازی جان خود را از دست دادند.

کامروز امینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این حادثه که صبح امروز یکشنبه در خیابان ابوذر یاسوج رخ داد، پدر، مادر و دو فرزند این خانواده فوت کردند و مادربزرگ خانواده نیز به علت مسمومیت در بیمارستان بستری شد.

وی بیان کرد: همه ساله و با آغاز فصل سرما اداره کل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد با ارایه آمار و برگزاری نشست های خبری در زمینه مسمومیت با گاز منو اکسیدکربن هشدارهای لازم را می دهد.

امینی اظهار کرد: بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 92 در رتبه سوم کشوری در زمینه مرگ بر اثر مسمومیت با گاز منو اکسید کربن به ازای هر صد هزار نفر جمعیت قرار گرفت. 

وی عنوان کرد: پارسال 12 نفر در کهگیلویه و بویراحمد بر اثر مسمومیت با گاز منو اکسیدکربن جان خود را از دست دادند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:کهگیلویه و بویر احمد,منو اکسید کربن,پزشکی قانونی,یاسوج,مسمومیت, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

آلودگی هوارئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت از معرفی دو نفر از متصدیان متخلف گودال های غیرمجاز تخلیه نخاله های ساختمانی و عمرانی به دادستانی شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمودرضا سعیدپور با اعلام این خبر گفت: در طی سالهای گذشته  عده ای افراد سودجو بدون اخذ هرگونه مجوزی با تخلیه انواع پسماند در گودال های داخل و همجوار شهرها و همچنین سوزاندن آنها، موجبات آلودگی شدید منابع آب، خاک و هوا را در شهرستان پاکدشت فراهم آورده اند.

وی افزود: بازدیدها و گزارش های کارشناسی ماموران اجرائی محیط زیست شهرستان حاکی از تخلیه زباله توسط افراد سودجو و برخی از شهرداری های مناطق شرقی تهران در این گودال ها است.

سعیدپور ضمن ابراز ناخرسندی از عدم همکاری بعضی از  دستگاه های مرتبط با موضوع مدیریت پسماندها تصریح کرد: این اداره با معرفی دو نفر از متصدیان گودال های پر مخاطره به دادستانی، ضمن اعمال قانون با هماهنگی فرمانداری شهرستان از استمرار وضعیت موجود قویاً جلوگیری خواهد نمود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 17 آبان 1393برچسب:پاکدشت,نخاله های ساختمانی,تخلیه زباله,گودال های غیرمجاز,دادستانی , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

مجابیمعاون حقوقی سازمان محیط زیست با تکذیب ادعای کمیسیون انرژی مجلس مبنی بر عدم دریافت گزارش آلایندگی بنزین داخلی، گفت: مستندات در دو جلد کتاب به مجلس ارئه شده است.

سیدمحمد مجابی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این گزارش در جلسات حضوری طی ماههای گذشته نه تنها به کمیسیون انرژی بلکه به کمیسیون ها ی بهداشت و درمان و کمیسیون اصل 90 ارائه شده است.

به گفته وی، این گزارش ها هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی در دو جلد کتاب در اختیار مجلس قرار گرفته است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست اظهار داشت: تمام مستندات لازم مبنی بر آلایندگی بنزین های داخلی در این دو جلد کتاب آورده شده و تصمیم نهایی به عهده مجلس است که جلوی تولید آن را بگیرد یا از آن حمایت کند.

مجابی تصریح کرد: آنچه که برای تصمیم گیری نهایی مورد نیاز مجلس است سازمان محیط زیست در این گزارشها در اختیار مجلس قرار داده و اگر بازهم نیاز به توضیحات شفاهی باشد سازمان محیط زیست آمادگی ارائه این توضیحات در جلسات حضوری را دارد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 17 آبان 1393برچسب:بنزین داخلی,کمیسیون انرژی مجلس,بنزین پتروشیمی,آروماتیک,بنزن, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

velib_decaux دوچرخه علاوه بر وسیله ورزش و تفریح به عنوان وسیله مناسب حمل و نقل شهری و رفع کننده مشکلات آلودگی محیط زیست و ترافیک سنگین در شهرها استعمال  می شود.

اکسیژن – دکتر سید علیرضا عظیمی - دوچرخه سواری از راهکارهای اصلی و مهم کاهش مشکلاتزندگی شهری روزگار ما است. اکنون در اغلب شهرهای بزرگ و متوسط جهان به ویژه در کشورهای توسعه یافته از دوچرخه به عنوان یکی از وسایل اصلی حمل و نقل شهری استفاده می شود.

قیمت مناسب، نداشتن آلودگی زیست محیطی، نیاز نداشتن به جای توقف بزرگ، همراه بودن استفاده با فعالیت بدنی(رکاب زدن)، عدم نیاز به سوخت، قابلیت عبور از موانع به علت وزن کم، تعمیرات کم هزینه، ساده بودن فناوری تولید، ساده بودن استفاده برای عموم حتی کودکان، قابلیت عبور از گذرگاههای کم عرض و سرعت مناسب آن برای معابر شهری دوچرخه را به یک وسیله نقلیه مطلوب برای شهروندان تبدیل کرده است.

در جهان امروز میلیونها سفر شهری با دوچرخه در هر روز صورت می پذیرد و حتی از دوچرخه برای مسافر بری و حمل بار استفاده می شود.

در ایران وجود مسائلی مانند گران بودن وسایل نقلیه موتوری، کمبود جای توقف خودرو در سطح کلانشهرها، آلودگی هوای شهرها اعم از آلودگی شیمیایی و صوتی، قیمتهای رو به افزایش بنزین و گازوئیل، ترافیک سنگین خیابانها، هزینه های بالای تعمیر خودرو، کمی تحرک بدنی شهروندان و افزایش وزن و بیماریهای ناشی از کم تحرکی و مواردی از این دست، جاذبه استفاده از دوچرخه را به شدت افزایش داده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 16 آبان 1393برچسب:دوچرخه,حمل و نقل شهری,دوچرخه سوار,آلودگی محیط زیست,ترافیک, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

با فرا رسیدن هفته اول آبان ماه، اکسیژن یک ساله شد.

اکسیژن - دکتر سید علیرضا عظیمی - با فرا رسیدن هفته اول آبان ماه، اکسیژن یک ساله شدیک سال تلاش برای اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور.

 در این یک سال در حد بضاعت محدودمان کوشش کردیم و تجربه قابل توجهی اندوختیم. اغلب با بی تفاوتی ها مواجه شدیم و گاهی مورد تشویق قرار گرفتیم.

و البته طی این مدت بیش از یکصد هزار بازدید از اکسیژن به ثبت رسید.

وظیفه دارم به عنوان مدیر این وبلاگ از همه عزیزانی که به هر نحو در پیشبرد و ارتقای آن نقش داشته اند، قدر دانی نمایم. امید است این گونه همکاری ها استمرار یابند و شاهد رشد کمیت و کیفیت آنها باشیم.

- ابتدا یاد می کنم از دوستانی که در راه اندازی، تنظیم و پشتیبانی فنی اکسیژن نقش داشته اند و سپاسگزار ذوق، اندیشه و مهارت ایشان هستم:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 16 آبان 1393برچسب:اکسیژن,تولد,بازدید,آقا,خانم, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

اکسیژن - دکتر سید علیرضا عظیمی - در گفتار پیشوایان دین اسلام تاکیدات و اشارات مهمی در خصوص حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از جمله هوای پاک وجود دارد. در این قسمت کوشیده ام آن گفتارهایی را که مستقیما اهمیت و لزوم حفظ هوای پاک را بیان می کنند و یا غیر مستقیم با اشاره به عوامل ایجاد کننده و محافظ هوای پاک مانند درختکاری، کشاورزی، پیاده روی و آبادانی شهرها و زمین با این موضوع ارتباط می یابند، جمع آوری نمایم که سومین بخش این مجموعه به شرح زیر ارائه می شود. 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 15 آبان 1393برچسب:حدیث هوای پاک,خداوند,رسول الله,امام,درخت, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
پس از گذر یک سال از اختصاص بودجه برای مقابله با پدیده ریزگردها، قاسم حقانی رئیس گروه حفاظت خاک دفتر امور بیابانهای سازمان جنگلها و مراتع کشور از عدم اختصاص بودجه برای مقابله با ریزگردها از سوی دولت خبر داد و گفت: کشور عراق نیز هیچ گونه همکاری برای مقابله با ریزگرد ها انجام نمی دهد.

  شفاف -  چند سالی می شود که از ورود ریزگردها به ایران می گذرد و شاید هنوز هم این میهمان ناخوانده دلش نمی خواهد که از ایران و نفس های تنگ ایرانیان دل بکند.

 اگرچه این مهمانان ناخوانده آنقدر ریز هستند که نامشان را هم ریزگرد گذاشته اند اما خطرات بزرگی را برای سلامت اهالی جنوب کشورمان به وجود آورده اند. از تنگی نفس تا بیماری های قلبی و ریوی و قرمزی و ناراحتی و درد چشم تا مهاجرت به شهرهای دیگر تبعات ورود این میهمانان ناخوانده اند.
 
حضور این میهمانان ناخوانده در حالی است که کشور عزیزمان در سال 2013 سومین کشور جهان از لحاظ آلودگی هوا و شهر تهران به عنوان پایتخت در رتبه 162 در میان 1524 شهر مورد مطالعه، از نظر آلاینده ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون قرار گرفته است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 15 آبان 1393برچسب:ریزگرد,اورانیم,بودجه,عراق,بیماری, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
پاییز 93 با خبرهای بد و خوب همراه بود و نسیم ملایم سرمای پاییزی بر پوست زنان اصفهانی داغ شد و همه چشم ها را به خود خیره کرد اما در میان خبرها، خبرهایی بود که از نظرها پوشیده ماند. هرچند با آمدن فصل پاییز گوش ها به شنیدین خبرهای ناگوار مسمومیت نشت مونواکسیدکربن عادت دارد اما این بار مسمومیت ها دلیل دیگری دارد.

 شفاف: این بار خبرها حکایت از مسمومیت 235 نفر از مردم زاهدان دارد. خبری که اول آبان 93 بر روی سایت های و خبرگزاری منتشر شد.

 محمد هادی عباسی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا در رابطه با این اتفاق چنین می گوید: این مسمومیت روزگذشته به دلیل انتشار نوعی گاز حاصل از موادشیمیایی رخ داده و منجر به ایجاد مشکلات تنفسی و گوارشی در تعدادی از مردم شد.
 
عباسی افزود: در پی انتشار این گاز، تاکنون ۱۶ نفر از مردم منطقه "جاده قدیم" زاهدان پس از مراجعه به بیمارستان به صورت سرپایی مداوا شده‌اند و در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد.
 
وی خاطرنشان کرد: این گاز در پی استفاده از موادشیمیایی تاریخ مصرف گذشته توسط یک شرکت خصوصی منتشر شد.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 15 آبان 1393برچسب:مسمومیت همگانی,زاهدان,مشکین شهر,پردیس,سلامت عمومی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 پتروشیمی ها دو نفر از کارگران شرکت جم صنعتکاران پیمانکار پتروشیمی جم دچار حادثه شدند و جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اثر بروز یک حادثه در سایت پتروشیمی جم که در منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی واقع است، دو کارگر مربوط به شرکت های پیمانکاری پتروشیمی جم جان خود را از دست دادند.

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت پتروشیمی جم این دو کارگر به منظور تمیزکاری وارد راکتور شده و بر اثر استنشاق گاز نیتروژن جان خود را از دست می دهند.

واحد الفین به دلیل نقص فنی کوتاه مدت و تعمیرات روتین از سرویس خارج بود و واحد بهره برداری تصمیم به تمیزکاری و تعمیر در سطح سایت می‌گیرد که راکتور هم یکی از آنها بود.

حسین حیدری و محمود جعفری از کارگران شرکت جم صنعت کاران شرکت پیمانکار پتروشیمی جم بودند که در این حادثه جان خود را از دست دادند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 14 آبان 1393برچسب:پتروشیمی جم,گازگرفتگی,جم صنعت کاران,واحد الفین, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

ابتكار

وزیر امور خارجه نروژ با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و در زمینه مسائل مربوط به محیط زیست و گسترش همکاری های دوجانبه گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه ابتکار با اشاره به سابقه خوب همکاری ها و مناسبات ایران و نروژ، نگاه مثبت و حمایت خاص رئیس دولت یازدهم به محیط زیست و همچنین تاکید وی بر گسترش روابط و همکاری های بین المللی به ویژه در زمینه محیط زیست، گسترش صلح و امنیت، گفت: ایران آماده تبادل تجربیات و همکاری های دو طرفه است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تاکید رئیس دولت تدبیر و امید رشد و توسعه مشارکت مدنی، تقویت جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد است، افزود: تکیه بر این حوزه ها به ویژه در محیط زیست با توجه به چالش ها و بحران های متعدد کنونی در محیط زیست ایران بسیار ضروری است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کاهش سطح آب تالاب ها و روند رو به خشکی آنها، کاهش نزولات جوی و بارندگی در کشور، کاهش منابع آبی را از جمله چالش های محیط زیست ایران متاثر از پدیده گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی برشمرد و خواستار مشارکت کشورهای دنیا در رفع چالش های محیط زیستی شد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 14 آبان 1393برچسب:نروژ,تغییرات آب و هوایی,ایران,تحریم,همکاری, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

باز باران بارید و باز تنگی نفس های مردم اهواز از باران اسیدی و آلودگی هوا آغاز شد.

 خبر آنلاین - طهورا شهبازی: در روزهایی که حال هوای بیشتر شهرهای ایران خوب است، اما حال هوای خوزستان خوب نیست. باز نفس تنگی، باز گردوغبار و باز هجوم مردم به بیمارستان؛ سناریو تکراری هوای بارانی اهواز. با بارش اولین باران پاییزی مشکلات تنفسی مردم این شهر نیز افزایش یافت؛

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی هفته گذشته در حاشیه نشست امضای تفاهمنامه مشترک بین وزارت بهداشت و سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه آلودگی هوای اهواز موضوع پیچیده‌ای است،گفته بود: تاکنون هزار نفر به دلیل این آلودگی راهی بیمارستان شده‌اند، بنابراین برای حل این معضل باید محیط زیست وارد عمل شود.

حالا محیط زیست وارد این مساله شده. پیرو مشکلات تنفسی پیش آمده برای تعدادی از هموطنان اهوازی در هفته اخیر دو روز پیش جلسه فوق العاده ای به دعوت معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای بحث در مورد آخرین نتایج بررسی ها و اقدامات صورت گرفته با حضور معاونین وزارتخانه های نفت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیران استانی خوزستان در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 14 آبان 1393برچسب:اهواز,آماک,بیمارستان,گازترش,هیدروکربن, توسط مریم قلیزاده |

خبر آنلاین به نقل از شرق - آروین - در حاشیه ارسال تلفنی قلیان با پیک موتوری!

‌



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 13 آبان 1393برچسب:کاریکاتور,قلیان,پیک موتوری, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
... صنعتی عامل آلودگی هوای استان یزد استرییس اداره کاهش خطر در حوادث و بلایای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: بعضاً کارخانجات صنعتی یزد در برخی ساعات شبانه روز فیلترهای خود را برداشته و باعث آلودگی بیش از اندازه شهر یزد می‏‏‌شوند.
 
به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسن جان فدا ؛ اظهار کرد: مسئولان و سازمانهای ناظر باید در این مورد اقدامی عاجل و فوری کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه آلودگی‏‏های زیست محیطی اعم از آب، هوا و خاک از استان‎‎هایی هستیم که ضعیف عمل کرده‏‏ ایم، تصریح کرد: ایجاد اکثر صنایع استان در مسیر اردکان تا مهریز به لحاظ سکونت اکثر جمعیت استان به ویژه شهر یزد در این محور، استان را در معرض تهدید جدی و بیماری‏‏های ناشی از آلودگی هوا قرار داده است.

این مسئول با اشاره به شیوع بالای بلایای انسان ساخت در استان یزد، افزود: در سال‎‎های اخیر این قبیل بلایا در استان به ویژه در قالب معادن و کارخانجات صنعتی مشاهده می‌‏‏شود که پیشگیری از بروز آنها ضرورت دارد.

به گفته این کارشناس، به طور قاطع مکان‌یابی این صنایع صد درصد اشتباه بوده چرا که ایجاد صنایع در مسیر بادهای غالب موجب افزایش بیماری‎‎ در استان شده است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 13 آبان 1393برچسب:یزد,آلودگی هوا,کارخانجات صنعتی,فیلتر,گرد و خاک, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

مرگ تدریجی مردم و تولد کودکان معلول در چند صد متری صنایع بزرگ در اراکبچه‌های کزاز چه آنها که به دنیا نیامده رفته‌اند و چه آنها که زیر مشعل‌ها و دودکش‌ها چشم باز کرده‌اند پیش از آن‌که بزرگ شوند می‌فهمند که آلودگی هوا و زندگی در چندصدمتری صنایع بزرگ، با آدم‌ها چه می‌کند.

به گزارش پارس، شیده لالمی در روزنامه شهروند نوشت: دو قدم مانده به جهنم، هوا سوخته است.  آتش زبانه می‌کشد و به آسمان می‌رود و زیرِ آتشِ مشعل‌هایِ همیشه روشن، زیر پای دودکش‌هایی‌ که از هر گوشه‌ای پیدا است، آدم‌ها روی زمین‌های سوخته خانه ساخته‌اند. دو‌هزار و ٢٠٠نفر با نفس‌های بریده روی زمین‌های آلوده، ذرت و یونجه می‌کارند و زمینِ زیر پایشان و روزگارشان، سیاه مثل آبیِ آسمانی که هیچ پیدا نیست. 

٢٠کیلومتری جاده اراک به شازند در همسایگی مشعل‌هایی که سر به آسمان دارند، زمین‌های ٦٧٠ خانوار بوی مرگ می‌دهد، یونجه و ذرتشان ‌هم.  

از پالایشگاه شازند که بگذری سه مشعل بلند، آسمان را روشن کرده‌اند و زمین را سیاه. هوا برای نفس کشیدن سنگین است و در این بی‌هوایی آدم‌های ساده روستا یک صبح دیگر را آغاز کرده‌اند؛ یک روز دیگر را زیر آسمانِ «کَزاز»؛ یکی از ده‌ها روستای استان مرکزی که حالا دیگر سال‌ها است، روزها و شب‌هایش در محاصره صنایع بزرگ می‌گذرد. مشعل‌های گازی و دودکش‌هایی که مرگ در هوا می‌پراکنند از هر سو در کزاز پیدا است؛ «پالایشگاه نفت» و «نیروگاه حرارتی» از شمال شرق و «پتروشیمی شازند» از شمال. صنایعی که برای ساکنان این گوشه پرت برای روستاییان کزاز رونق نیاورده‌اند، کسب و کار و حالِ خوش نیاورده‌اند خاک و هوای آلوده، بچه‌های نارس، بچه‌های مرده، مادران مریض آورده‌اند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 13 آبان 1393برچسب:کَزاز,آلودگی هوا,سقط,سرطان,اراک, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
... نوزاد پسر در آسانسور این بیمارستان خبرکارشناسان آلودگی صنعتی را در ایجاد هورمون‌های تولید کننده نوزاد دختر به جای نوزاد پسر بسیار موثر می‌دانند.
 
عصر ایران - یکی از مناطق کشور اسکاتلند به خاطر یک پدیده نوظهور و خطرناک در دنیا به تازگی شاهد بر هم خوردن تعادل تولد نوزادان دختر و پسر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کارشناسان هشدار می‌دهند در کشور اسکاتلند به تازگی نرخ تولد دختران بسیار بیشتر از پسران شده است.

گفتنی است، کارشناسان دانشگاه استرلینگ کشور اسکاتلند اعتقاد دارند آلودگی صنعتی به ویژه در بر هم زدن تعادل جنسیتی نوزادان بسیار موثر بوده است و سبب به دنیا آمدن نوزادان دختر بیشتر به نسبت پسران شده است.

کارشناسان همچنین در یک کشف تکان دهنده دریافته‌اند آلودگی هوا باعث مرگ بیشتر جنین‌های پسر به نسبت دختر در رحم مادران شده است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 12 آبان 1393برچسب:نوزاد,دختر,پسر,جنین,هورمون, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 هیات بین دولتی تغییرات آب هوایی سازمان ملل امروز (یکشنبه) تازه ترین گزارش ارزیابی خود درباره وضعیت تغییرات اقلیمی را منتشر و هشدارهای شدیدی مطرح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، هیات بین دولتی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در چهارمین و آخرین گزارش خود تاکید کرده که پدیده تغییرات آب هوایی تقریبا به طور کامل ناشی از اقدامات بشر و به ویژه مصرف سوخت های فسیلی است و محدود کردن تاثیرات این پدیده ممکن است مستلزم به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه ای در قرن حاضر باشد. 

این گزارش هشدار می دهد، انجام این کار مستلزم کاربرد فناوری هایی برای خارج کردن گازهای گلخانه ای از اتمسفر زمین است و ناکامی در انجام این کار می تواند جهان را وارد مسیری با تاثیرات 'بدون بازگشت' بر مردم و محیط زیست کند. 

هیات بین دولتی سازمان ملل خاطرنشان کرد، برخی تاثیرات این پدیده از هم اکنون مشهود است؛ مانند بالا آمدن سطح دریاها، گرمتر و اسیدی شدن اقیانوس ها، ذوب شدن یخ های قطب و بیشتر شدن موج گرماهای شدید. 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 12 آبان 1393برچسب:تغییرات آب و هوایی,سازمان ملل,گازهای گلخانه ای,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
بستری شدن مردم اهواز در بیمارستان به دلیل بارش باران اسیدیوزیر بهداشت با بیان اینکه آلودگی هوای اهواز، موضوع پیچیده‌ای است گفت: تاکنون هزار نفر به دلیل این آلودگی راهی بیمارستان شده‌اند بنابراین برای حل این معضل باید محیط زیست وارد عمل شود.
 
زیست بوم - وزیر بهداشت با بیان اینکه آلودگی هوای اهواز، موضوع پیچیده‌ای است گفت: تاکنون هزار نفر به دلیل این آلودگی راهی بیمارستان شده‌اند بنابراین برای حل این معضل باید محیط زیست وارد عمل شود.

 حسن قاضی‌زاده هاشمی درباره آخرین وضعیت آلودگی هوا در اهواز گفت: موضوع این آلودگی در اهواز جدی است، بدون تردید آلاینده‌ای در آسمان ایجاد می‌شود که با بارش باران این آلاینده در هوا قرار می‌گیرد که مردم با استنشاق این هوا دچار تنگی نفس می‌شوند. 

او ادامه: این موضوع از سال گذشته ایجاد شده که اطلاع رسانی‌های صحیحی سال گذشته انجام شد و بارش این نوع باران‌ها قطع شد ولی دوباره امسال با شروع بارندگی دوباره موضوع تشدید آلودگی هوا ایجاد شده که تا به حال هزار نفر را راهی بیمارستان‌ها کرده است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 12 آبان 1393برچسب:آلودگی هوا,اهواز,وزیر بهداشت,محیط زیست,باران, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
اکسیژن - کامیلا کاظم زاده - سلام آقای اکسیژن
 
من به این اعتقاد دارم که هر چیز خوب رو می شه و باید یاد گرفت  و تعمیم داد ...
 
و از اون جمله است که باید به جامعه جوان قلیون کش مون بگیم که علی رغم تعویض سر قلیون، قلیون کش ها در معرض بیماری های سل و هپاتیت هم قرار دارن.
 
خیلی بیشتر از خطر خوردن یک بستنی قیفی شراکتی و یا چایی خوردن در قهوه خونه ها....
 
ما داریم کجا می ریم؟
 
من اگه جای وزارت بهداشت بودم این پیشنهادم رو که از تبلیغ تلویزیون های خارجه اقتباس کردم ، به نمایش می گذاشتم ....
 
وای که نیستم.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:اکسیژن,کامیلا کاظم زاده,قلیان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگرچه عرضه بنزین یورو چهار در تهران میزان آلایندگی هوای تهران را کاهش داده اما هنوز مشکلات هوای تهران مرتفع نشده است.
شفاف - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگرچه عرضه بنزین یورو چهار در تهران میزان آلایندگی هوای تهران را کاهش داده اما هنوز مشکلات هوای تهران مرتفع نشده است.
معصومه ابتکار در گفت وگویی  افزود: باید محورهای دیگر برنامه جامع کاهش آلودگی هوا نیز اجرایی شود.

وی گفت: یکی از محورهای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا بحث کیفیت سوخت بود که گامهای خوبی برداشته شده است.

ابتکار افزود: اکنون کیفیت هوای تهران در مقایسه با سال گذشته بهتر شده است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 10 آبان 1393برچسب:ابتکار,بنزین یورو جهار,خودروهای فرسوده,نیروگاه ها,مازوت, توسط مریم قلیزاده |
پارازیت ها در قوه قضاییه! 4 شنبهسردرد، سرگیجه، سقط جنین، سرطان و مشکلات تنفسی، اینها همه مشکلاتی است که گریبان گیر پایتخت نشین ها است. بیماری هایی که در ابتدای امر به نظر می رسد نتیجه آلودگی هوای تهران و دود و دمی باشد که تهرانی ها هر روز روانه ریه های خود می کنند، اما اینچنین نیست. به عبارت دیگر به گفته بسیاری از کارشناسان آلودگی هوا تنها دلیل بروز این بیماری ها نیست ...
 شفاف: سردرد، سرگیجه، سقط جنین، سرطان و مشکلات تنفسی، اینها همه مشکلاتی است که گریبان گیر پایتخت نشین ها است. بیماری هایی که در ابتدای امر به نظر می رسد نتیجه آلودگی هوای تهران و دود و دمی باشد که تهرانی ها هر روز روانه ریه های خود می کنند، اما اینچنین نیست.

به عبارت دیگر به گفته بسیاری از کارشناسان  آلودگی هوا تنها دلیل بروز این بیماری ها نیست و آنچه که مزید بر علت شده تا پایتخت نشین ها را بیمار و عقیم کند، امواج نامرئی است که به عنوان پارازیت شناخته می شوند.

گمانه زنی ها حاکی از این است که پارازیت می تواند روی باروری زوج ها، مرده یا معلول زایی موثر باشند همانطور که، عنوان می شود پارازیت سرطان‌زا است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 10 آبان 1393برچسب:پارازیت,ماهواره,سرطان,سقط جنین,وکیل دادگستری,ترک همدانی, توسط مریم قلیزاده |

 معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:دستورالعمل حد مجاز آلایندگی خودروها تدوین و برای تصویب به شورای عالی محیط زیست ارسال شد.

 سعید متصدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد:در این دستورالعمل مشخص شده است که هر خودرو در زمان مصرف مجاز است چه میزان آلایندگی تولید کند، در واقع حد مجاز آلایندگی خودرو تعیین شده است.


وی افزود: استاندارد شدن خودروهای تولید داخل مطابق با شاخص های یورو 4 یکی از اقدامات اساسی در زمینه کاهش آلودگی هوا است که سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه با خودروسازان مذاکرات زیادی داشته و خوشبختانه اکنون بیشتر خودروهای داخلی با استاندارد یورو 4 تولید می شوند.

متصدی ادامه داد: زمان استفاده مطلوب هر وسیله ای از جمله خودرو محدود است بنابراین سازمان حفاظت محیط زیست در این راستا به تدوین میزان مجاز آلایندگی خودرو پرداخت که برای تصویب به شورای عالی محیط زیست ارسال شده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 10 آبان 1393برچسب:آلایندگی خودروها,سوخت دیزل,گوگرد,بنزین,آروماتیک, توسط مریم قلیزاده |
به ازای هر تهرانی چند متر فضای سبز وجود دارد؟ این سوالی است که مسئولان برایش جوابهای خوبی دارند و البته هر سال از رشد مثبت آمار مرتبط با این موضوع خبر می‌دهند ولی کسی نمی‌داند این آمار و ارقام چگونه محاسبه می‌شود که در عالم واقع، جور دیگری به نظر می‌رسد!


شفاف - به گزارش «تابناک»، از جمله معضلاتی که سالها است گریبان‌گیر کلانشهر تهران شده و حتی یکی از قوی ترین دستاویزهای مسئولان برای پیش کشیدن تئوری انتقال پایتخت را می‌سازد، آلودگی شدید هوا در این شهر است که ریشه در مسائل گوناگونی دارد اما در پیشانی طرح های ضد آن، گسترش فضای سبز دیده می‌شود.

هر چه آلاینده بودن خودروهایی که تردد روزانه این شهر پهناور را شکل می‌دهند، به دلایل مختلف غیرقابل مرتفع کردن به نظر می‌رسد، هر چه دورکردن صنایع آلاینده از شهر به مانند کاهش آلایندگی سوخت های فسیلی و حتی بهبود ناوگان حمل و نقل شهری به کندی انجام می‌شود و هر چه تدابیر نخ نمایی چون تعطیل کردن قلب تپنده کشورمان برای مقابله با آلودگی هوا در مواقع بحرانی، تنها راه حل مسئولان برای مقابله با آلودگی هوا است، هیچ کسی نیست که نداند تنها اقدام قابل اتکا برای حفظ شرایط موجود و نیم نگاهی برای بهبود اوضاع، حفظ فضاهای سبز شهری و باغات باقیمانده از گذشته و تلاش برای توسعه این فضاها در کشور است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 10 آبان 1393برچسب:فضای سبز,تهران,سرانه فضای سبز,شهرداری,آلودگی هوا, توسط مریم قلیزاده |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.