اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

اکسیژن – دکتر سید علیرضا عظیمی – آورده اند که روزی شیخنا عظیم الدین (رَضِیَ الله عَنه) در حلقه مریدان بنشسته بودی و نظر بر زمین داشتی و سخنان ایشان استماع فرمودی. مریدی حکایت داشتی که در اساطیر است که مرتاضان از دیار هندوان بر میخ همی روند ! مریدان را دیدگان از تعجب گشاده گشت. لیکن شیخ زیر لب بفرمود: سهل باشد.

 مرید دیگر داد سخن داد که در کتب معتبر نبشته آمده که صوفیان در زمین ترکان بر آتش همی روند ! مریدان را دهان ها از شگفتی باز بماند اما شیخ همچنان که نگاه بر زمین داشتی آرام بفرمود: سهل باشد.

آن یکی اظهار داشت که اندر ملک ختن کاهنان بر آب همی روند ! مریدان را موی ها از حیرت سیخ بگشت و تنها بلرزید مع ذلک شیخ سر نگردانیده فرمود: سهل باشد.

نهایت مریدی بگفت که خود بدیدم در جبال تبت که برهمنان بر هوا همی روند ! مریدان که دیگر تاب نداشتندی، نعره زنان از جای بر جهیدند و دستها بر سر بکوفتند و دستارها بینداختند و صورتها بخراشیدند و گریبانها چاک زدند. ولی باز هم شیخ بفرمود: سهل باشد.     

مریدان سرگشته دست در دامن شیخ انداختند که یا شیخ ما هر چه گوییم از کرامات و عجایب، سهل  باشد. پس آن چه باشد که سهل نبوَد؟!

شیخ (َقّدَّسَ اللهُ نَفسَه) برخاسته فرمود: ای جماعت بی خردان ! کرامت آن بود که آدمی در کلانشهری از زمین پارسیان بزید و نفس آزبستی برکشد و در غبار بنزنی راه رود و در محیط  پارازیتی روزی طلبد و آب نیتراتی بنوشد و ماست پالمی درنان جوش شیرین دار لقمه کند و خیار و گوجه آغشته به سموم چینی خورش سازد و گوشت دام زباله خوار فرو دهد و شبانگاه درغرش کامیون و لودر  و غریو اگزوز سوراخ موتوسیکلت بخسبد و باز بامدادان زنده از خواب برخیزد ! 

 تاریخ نگارش : 6 شهریور 1393

 

مطالب مرتبط : 

  حکایات شیخ ما (1)

 حکایات شیخ ما (2)

 حکایات شیخ ما (3)

  حکایات شیخ ما (4)

حکایات شیخ ما (5)

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 مهر 1393برچسب:حکایات شیخ ما,عظیم الدین,شیخ,مریدان,سهل باشد, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.